4622
Sök

Hur få in trycket i kupen Audi A4 sedan

243 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
vill man gå den enkla vägen, så gör man som jag har gjort i de bilar där jag haft de problemet..

kraftigt steg, tåliga basar, portad låda..  har mnan bara nog med kraft, så kommer trycket in i bilen smile

sluten låda är ju inte att rekomendera till din bil..

varför gå den enkla vägen? då missar man ju allt skoj me oh bygga ju:P

Friskt satsat, hälften vunnet;)

243 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Lindmark_89 skrev:
Japp, menar såna där orange rör som man gräver ner för oh typ, dränera vatten oh sånt:P det går bra att använda såna då? behövs tratt i ngn ände av röret?

Trattar behövs inte till din låda, som jag även skrev i lådförslaget. Portarean blir tillräckligt stor så att flåsljud inte ska uppstå. Såna där oranga rör brukar folk använda som basreflexrör, inga problem. smile

aah, missade nog de:P hur är det med lådvolymen, är basarna inräknat så att det ska bli 27 liter per kammare med basen eller ska det vara 27 liter/kammare när den e tom?

21 761 Inlägg
27 maj 2010
27 liter är med basen inräknad, det är tänkt att magneten sitter i slutna kammaren. smile

243 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
27 liter är med basen inräknad, det är tänkt att magneten sitter i slutna kammaren. smile

med andra ord ska lådan va på 30 liter totalt då när den e tom? för basen tar väl upp 3 liter eller har jag fattat allt fel:|

21 761 Inlägg
27 maj 2010
Nä, jag skrev 27 liter totalt. Då är alltså basen redan inräknad, byggvolymen är 27 liter. smile

733 Inlägg
29 maj 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=178635 Här är ett litet projekt som du kan se hur vi tänkt i min s70 för att få in ljudet i kupeen är dröni som hjälpt till med lådmåtten där också big_smile

243 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Då jag har ändrat lite planer så kommer ljudet byggas i V70:n istället:P

Någon som har en vettig låda till mina basar fast till V70:n då? smile

Sök