Angående: YstadTräffen Fredagar kl.20 Världens Ände

Haakanzon Äppelodlare
17 april 2010 · 305 Inlägg

Jill skrev:

Lassing skrev:

samin skrev:
Det bästa på hela kvällen var nog alla fotografer som tog bilder på polisen big_smile fan vad jag asgarva

...och polisen roade sig med att fota plåtar på felparkerade bilar neutral

men en trevlig kväll var det. inte så stökig som förra veckan smile

Ingen polis som fotograferade något .. bara ett rykte, dumt att sprida sånt.
Dom ville först ha ner alla bilar från "trotoaren" på vänster sida(från rondellen sett) men efter samtal och ett namn på kommunen som godkänt att vi använder hela VÄ så kom vi överens att vi fick ha träffen i lugn och ro.

Sen händer det ibland att dom fotograferar bilar som inte är besiktade. Men då brukar dom ge böter i samma veva...Det hände ofta på Elgigantens parkering, men inget jag har sett hända på VÄ.

Just fotografera såg jag att de gjorde på en del bilar, men var det endast besiktningsfråga då?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
17 april 2010 · 4 418 Inlägg

Joppe_Johndeere skrev:
Gillade kvällen som var, dock var där en sak som irriterade mig mycket!!! Varför i helvete kör det runt en massa äckliga bilar på grusplanen och drar upp stora orkaner med grus, damm och skit?!!! Vill dem köra och leka på grus kan de väl göra det någon annan stans? Det hade ju varit ok om de varit ren, torr asfalt!, Men näää, kör som idioter så alla bilar blir dammiga och äckliga, gör det!

Förutom det var det kalas, kommer fler fredagar med tvåhundraförtion smile

Det är fritt fram att sätta en näve ner i huven på såna bilar. wink
Vi har nu ett samarbete med polisan, så ta annars regg nummer och informera polisen så vi blir av med slödder som sabbar andras bilar. cool

supra_gone_wild Drift junkie!!
17 april 2010 · 276 Inlägg

håller med er drygt att dom körde o lekte på grusen. samt var där en audi o en bmw såg jag som körde som idioter bland bilarna på kvällen inte snyggt!!! varför kan man inte köra lugnt o fint i ledet utan att dra på i fullfart om köra om alla o riskera en smäll??

var riktigt trevligt annars:)

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
Moppsen Livsnjutare
17 april 2010 · 44 Inlägg

Haakanzon skrev:

Jill skrev:

Lassing skrev:

...och polisen roade sig med att fota plåtar på felparkerade bilar neutral

men en trevlig kväll var det. inte så stökig som förra veckan smile

Ingen polis som fotograferade något .. bara ett rykte, dumt att sprida sånt.
Dom ville först ha ner alla bilar från "trotoaren" på vänster sida(från rondellen sett) men efter samtal och ett namn på kommunen som godkänt att vi använder hela VÄ så kom vi överens att vi fick ha träffen i lugn och ro.

Sen händer det ibland att dom fotograferar bilar som inte är besiktade. Men då brukar dom ge böter i samma veva...Det hände ofta på Elgigantens parkering, men inget jag har sett hända på VÄ.

Just fotografera såg jag att de gjorde på en del bilar, men var det endast besiktningsfråga då?

Jag såg också att de fotograferade bilar, en av polisbilarna kom och gjorde en riktigt "james bond vändning" för att sedan köra och fota en bil

Volvo For Life Karr!
Volvo S60 2,5T "Säpo edition" (2007)
Volvo V70R AWD "Blå Tåget" (2000)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
17 april 2010 · 4 418 Inlägg

Haakanzon skrev:

Jill skrev:

Lassing skrev:
...och polisen roade sig med att fota plåtar på felparkerade bilar neutral

men en trevlig kväll var det. inte så stökig som förra veckan smile

Ingen polis som fotograferade något .. bara ett rykte, dumt att sprida sånt.
Dom ville först ha ner alla bilar från "trotoaren" på vänster sida(från rondellen sett) men efter samtal och ett namn på kommunen som godkänt att vi använder hela VÄ så kom vi överens att vi fick ha träffen i lugn och ro.

Sen händer det ibland att dom fotograferar bilar som inte är besiktade. Men då brukar dom ge böter i samma veva...Det hände ofta på Elgigantens parkering, men inget jag har sett hända på VÄ.

Just fotografera såg jag att de gjorde på en del bilar, men var det endast besiktningsfråga då?

Det är mest sannolikt!
Det var ju tal om att dom skulle komma med flygande besikning från Malmö, men inget som dök upp vad jag såg.
Förra träffen retade upp polisen rejält, så vi har fått poliser från hela skåne nu, vissa mindre begåvade medan andra riktigt trevliga. Vi har valt att föra ett sorts samarbete med dom under träffen .. dom ville upplösa den från början igår, men efter samtal så kom vi överens och får förhoppningsvis fortsatt förtroende från kommunen.

Vi poängterade vikten av att skillja på träff och vad som händer sen.
Därför är det viktigt att vi tillsammans ser till att allt sker på samma härliga sätt som igår. Alla kör som dom ska, parkerar sina bilar snyggt och fint och går runt i lugn och ro o umgås cool

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
17 april 2010 · 4 418 Inlägg

Moppsen skrev:
Jag såg också att de fotograferade bilar, en av polisbilarna kom och gjorde en riktigt "james bond vändning" för att sedan köra och fota en bil

Jag såg den med .. Men det måste ha vart nån som gjorde dom riktigt "pissed of" ??
För det där var inte normalt beteende från dom...

Gudzilla Dåre
17 april 2010 · 182 Inlägg

jag personligen tyckte det va synd att så många bilar hade ställt sig nere i vänd zonen där hade annars varit ett rätt hyfsat ställe att ta 1 eller 2 äro varv ju:P

Edit: För dom som nu känner att dom vill då så klart

Senast redigerat av Gudzilla (17 april 2010)

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
Haakanzon Äppelodlare
17 april 2010 · 305 Inlägg

Gudzilla skrev:
jag personligen tyckte det va synd att så många bilar hade ställt sig nere i vänd zonen där hade annars varit ett rätt hyfsat ställe att ta 1 eller 2 äro varv ju:P

Edit: För dom som nu känner att dom vill då så klart

Jag hann med ett iallafall då jag va där hyffsat i tid wink

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
17 april 2010 · 4 418 Inlägg

Gudzilla skrev:
jag personligen tyckte det va synd att så många bilar hade ställt sig nere i vänd zonen där hade annars varit ett rätt hyfsat ställe att ta 1 eller 2 äro varv ju:P

Edit: För dom som nu känner att dom vill då så klart

Jag tycker det är bra .. Då slipper vi folk som tror att man kan sprätta utan att det skjuter sten över hela parkeringen. Dom stenskotten som åker vid en burn bland bilarna blir inte fin på lacken .. Jag förstår alla som blir arga och hoppas därför att vi kan samarbeta och se till att ingen sladd/burn/brännande av däck eller vad det vill kallas ... sker i närheten av de parkerade bilarna! cool

Senast redigerat av Jill (17 april 2010)

Gudzilla Dåre
17 april 2010 · 182 Inlägg

Jill skrev:

Gudzilla skrev:
jag personligen tyckte det va synd att så många bilar hade ställt sig nere i vänd zonen där hade annars varit ett rätt hyfsat ställe att ta 1 eller 2 äro varv ju:P

Edit: För dom som nu känner att dom vill då så klart

Jag tycker det är bra .. Då slipper vi folk som tror att man kan sprätta utan att det skjuter sten över hela parkeringen. Dom stenskotten som åker vid en burn bland bilarna blir inte fin på lacken .. Jag förstår alla som blir arga och hoppas därför att vi kan samarbeta och se till att ingen sladd/burn/brännande av däck eller vad det vill kallas ... sker i närheten av de parkerade bilarna! cool

mm och nu när jag tänker på det så lär inte problemen försvinna ändå.
Man har ju sätt att det kvittar hur mycket plats man har finns ändå folk som måste leka bland dom andra bilarna ju.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
T_Borg
17 april 2010 · 164 Inlägg

Jill skrev:
Jag tycker det är bra .. Då slipper vi folk som tror att man kan sprätta utan att det skjuter sten över hela parkeringen. Dom stenskotten som åker vid en burn bland bilarna blir inte fin på lacken .. Jag förstår alla som blir arga och hoppas därför att vi kan samarbeta och se till att ingen sladd/burn/brännande av däck eller vad det vill kallas ... sker i närheten av de parkerade bilarna! cool

Kan bara instämma till 100% Vanja, var riktigt nära att en Saab 9000 förare inte kommit hem igår...mad
Ibland de parkerade bilarna kör man LUGNT, FÖRSIKTIGT och framförallt INGET BURNANDE,SPRÄTTANDE eller dylikt!!!

För övrigt riktigt kul att det kom så pass mycke folk trots att det var ruggigt kallt! smile

Haakanzon Äppelodlare
17 april 2010 · 305 Inlägg

T_Borg skrev:
För övrigt riktigt kul att det kom så pass mycke folk trots att det var ruggigt kallt! smile

Jag trodde många skulle va nöjda sen förra fredagen o trötta på kylan men nejdå, kanon start på året fortfarande smile

MrJAM
17 april 2010 · 1 464 Inlägg

Tack för bilderna (i den andra tråden) och bra sådana. Kunde inte närvara vilket stör mig nu i efterhand med tanke på det trevliga telefonsamtalet på kvällen. Jag måste erkänna att nån som har mer energi än Jill när det kommer till entusiasm och engagemang får man fasen ta och leta efter.

Eller så hade nån svept 1½ liter RedBull. wink

Edit:

Kanske en sammanställning med 'riktlinjer' ska påbörjas (notera att jag undviker regelverk)?

1. Att det inte parkeras nere vid rondellen? Av praktiska skäl så hade det varit trevligt med STORT utrymme att vända på samtidigt som det blir en inoficiell fotozon, speciellt med tanke på bra yta och en rätt trevlig bakgrund.

2. Samtliga här, antar jag ger sitt medgivande att vara med på offentliga bilder eller hur? Således tycker jag att alla vi med kameror tar bilder på de som inte kan behärska sig på grusplan och dylikt och skapar en egen tråd för dessa personer. Kanske det blir mindre dräggraggande då...

Senast redigerat av MrJAM (17 april 2010)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Jojje82
17 april 2010 · 12 Inlägg

Joppe_Johndeere skrev:
Gillade kvällen som var, dock var där en sak som irriterade mig mycket!!! Varför i helvete kör det runt en massa äckliga bilar på grusplanen och drar upp stora orkaner med grus, damm och skit?!!! Vill dem köra och leka på grus kan de väl göra det någon annan stans? Det hade ju varit ok om de varit ren, torr asfalt!, Men näää, kör som idioter så alla bilar blir dammiga och äckliga, gör det!

Förutom det var det kalas, kommer fler fredagar med tvåhundraförtion smile

Jag håller med dig,,men det finns fler idioter som kör och sprätter på asfalt där det ligger fullt med småsten...Ut på en öppen parkering om ni nu ska sprätta runder,,finns nog en hel del som inte vill ha en massa stenskott i onödan..

T_Borg
17 april 2010 · 164 Inlägg

MrJAM skrev:
Edit:

Kanske en sammanställning med 'riktlinjer' ska påbörjas (notera att jag undviker regelverk)?

1. Att det inte parkeras nere vid rondellen? Av praktiska skäl så hade det varit trevligt med STORT utrymme att vända på samtidigt som det blir en inoficiell fotozon, speciellt med tanke på bra yta och en rätt trevlig bakgrund.

2. Samtliga här, antar jag ger sitt medgivande att vara med på offentliga bilder eller hur? Således tycker jag att alla vi med kameror tar bilder på de som inte kan behärska sig på grusplan och dylikt och skapar en egen tråd för dessa personer. Kanske det blir mindre dräggraggande då...

WORD!!! cool

Jojje82
17 april 2010 · 12 Inlägg

Gudzilla skrev:
jag personligen tyckte det va synd att så många bilar hade ställt sig nere i vänd zonen där hade annars varit ett rätt hyfsat ställe att ta 1 eller 2 äro varv ju:P

Edit: För dom som nu känner att dom vill då så klart

Det hade säkert varit hur trevligt som helst:) bara dom tänker på att stenar flyger väldigt långt...

Joppe_Johndeere StenkrossTomte
17 april 2010 · 359 Inlägg

MrJAM skrev:
Tack för bilderna (i den andra tråden) och bra sådana. Kunde inte närvara vilket stör mig nu i efterhand med tanke på det trevliga telefonsamtalet på kvällen. Jag måste erkänna att nån som har mer energi än Jill när det kommer till entusiasm och engagemang får man fasen ta och leta efter.

Eller så hade nån svept 1½ liter RedBull. wink

Edit:

Kanske en sammanställning med 'riktlinjer' ska påbörjas (notera att jag undviker regelverk)?

1. Att det inte parkeras nere vid rondellen? Av praktiska skäl så hade det varit trevligt med STORT utrymme att vända på samtidigt som det blir en inoficiell fotozon, speciellt med tanke på bra yta och en rätt trevlig bakgrund.

2. Samtliga här, antar jag ger sitt medgivande att vara med på offentliga bilder eller hur? Således tycker jag att alla vi med kameror tar bilder på de som inte kan behärska sig på grusplan och dylikt och skapar en egen tråd för dessa personer. Kanske det blir mindre dräggraggande då...

Tycker jag låter som några riktigt bra "riktlinjer".Framför de sistnämnda.... Vill man leka av sig tycker jag absolut  man kan få göra det, dock inte precis bredvid en massa nytvättade/vaxade bilar där man har lagt ner otroligt mycket tid för att bilen ska se bra ut. Asfalt börn är heller inte ok, speciellt inte nere vid världens ände, så mycket grus och skit det ligger på den asfalten.

Vill man leka? Ja kör till Elgigantens parkering eller nått? Bara inte min bil ser ut som en jordhög när ja ska köra hem, ja inte någon annans för den delen heller!

No turbo shit! Just Real Power!
Volvo 240 "The Chrome Edition" (1992)
Volvo 142 "V8" (1969)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
17 april 2010 · 4 418 Inlägg

MrJAM skrev:
Tack för bilderna (i den andra tråden) och bra sådana. Kunde inte närvara vilket stör mig nu i efterhand med tanke på det trevliga telefonsamtalet på kvällen. Jag måste erkänna att nån som har mer energi än Jill när det kommer till entusiasm och engagemang får man fasen ta och leta efter.

Eller så hade nån svept 1½ liter RedBull. wink

Edit:

Kanske en sammanställning med 'riktlinjer' ska påbörjas (notera att jag undviker regelverk)?

1. Att det inte parkeras nere vid rondellen? Av praktiska skäl så hade det varit trevligt med STORT utrymme att vända på samtidigt som det blir en inoficiell fotozon, speciellt med tanke på bra yta och en rätt trevlig bakgrund.

2. Samtliga här, antar jag ger sitt medgivande att vara med på offentliga bilder eller hur? Således tycker jag att alla vi med kameror tar bilder på de som inte kan behärska sig på grusplan och dylikt och skapar en egen tråd för dessa personer. Kanske det blir mindre dräggraggande då...

Utan dig så hade kvällen slutat i kaos då polisen ville gå in o bryta upp allt. Men tänk vad ett litet tillstånd kan göra big_smile Är tacksam för alla som har gjort så mycket för träffen med media, kommun osv... smile

1. Om den är helt tom så finns det vissa som tyvärr inte kan hantera det .. Jag tror att några bilar, men självklart så ska man kunnan vända, är det bästa alternativet. (typ som det är nu)

2. Som jag sa innan så är det ingen som gillar detta folk, så ta bilder och häng ut dom tycker jag är helt rätt. Kanske en tegelsten i huven så dom får veta hur glada alla andra blir över sabbade bilar wink Nä, men skämt å sido... Det krävs att vi gemensamt agerar mot dessa människor på ett vettigt sätt! smile

NickeR32
17 april 2010 · 870 Inlägg

Någon som har info om den andra Golf IV R32, den svarta?

Kul med två på samma träff smile

Andreas79
17 april 2010 · 3 968 Inlägg

Riktigt trevligt igår kväll och att så många kom till träffen sjukt kul var det o
jag hann prata med massor av folk - många som kom fram till mig o pratade,
jag har även sagt till många att vi måste skilja på YstadTräffen (att det verkligen är seriöst)
och alltså skilja på det jämfört med annat som är senare på kvällen.

Som sagt mycket korkat av vissa o dra på o burna både på grus och asfalt, det var ett flertal
som gjorde detta typ även innan träffen började kl 20.00 med... väldigt väldigt onödigt
men jag hann inte säga till dem/o.s.v - allt gick så fort, annars hade jag gjort det.

Hjälps vi alla åt att ha koll o så på folk som missköter sig så blir allt i sin ordning. smile

Mina bilder kommer om några dagar, har sjukt mycket att göra på helgerna i övrigt med,
men lovar de kommer sen.

Väldigt kul det kommit så mycket nytt folk och riktigt fina bilar med cool

Senast redigerat av Andreas79 (17 april 2010)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang