2311
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 029 696 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
a, jag är ju CNC utbildad, och alla som fick sparken ifrån volvo och saab underlättade ju inte det direkt för mig att få jobb när jag gick ut ifrån gymnasiet i förra året.

Eftersom det har tagit sån tid med bilen så kommer jag hinna få nästa omgång pengar bara någon dag efter lack. så ska nog åka in och köpa klarlack till hela bilen också smile

Bounty hunter
671 Inlägg
18 maj 2010
precis det suger fett sånt därnär jag slutade gymnasiet så skar hela verkstadindustrin ner me 30% o djup lågkonjuktur...som tur fick jag jobba lite på hösten innan jag åkte in i 7 1/2 månad...längsta o mest meningslösate tiden i mitt liv....föruton alla tuffa bandvagna i lastbilar man köra...och skuta massa roliga vapen wink

men snart vänder det o vi får jobb o blir grymt rika big_smile

jag hoppas du lägger lägger det våt-i-våt? röda färgen o klarlacken

2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Har aldrig riktigt fattat hur man ska göra när det gäller klarlacken. vissa säger ju att man ska mellanslipa lacken innan klarlack och vissa inte, vilket är rätt och vilket är fel? har ju som sagt aldrig lackat med spruta själv tidigare (förutom klarlack på möbler roll)

Bounty hunter
671 Inlägg
18 maj 2010
först lägger du grundfärg,låt torka,sen lackar du basfärgen(din röda) sen måste du tvätta sprutan mycket noga,sen lägger du ett par lager med klarlack INNAN basfärgen har torkat(våt-i-våt) annars får du appelsinskals yta o flammigt...

om du anväder en vattenbaserad färg måste du har klarlack,är den thinnerbaserad är det inte lika viktigt, man använder sällan klarlack då utan färgen får sin glans ändå....

använd en spruta me överliggande kopp,dom beöver inte lika mycket tryck eftersom färgen drar
ut..underliggande så måste ju färgen sugas upp....

2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
jo det är en thinnerbaserad lack, men vill gärna ha klarlack.
Delvis pga den skyddande "effekten" och delvis pga hur matt solidfärg utan klarlack blir smile

Bounty hunter
671 Inlägg
18 maj 2010
kolla me dom du köpte färgen av ifall du kan mellan slipa...(mellan röda färgen o klar lacken) kan ju vara så att rödafärgen måstehärda innan du kan mellan slipa,brukar vat typ 1200 pappar våt slip...

klarlack höjjer verkligen effekten o skyddet sant sant...lägg i lite flake elelr pearl i klarlacken(svindyrt dock) tongue

2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Vilken tur att man är inne nu mera.
Nu kan svenska sommaren fortsätta som vanligt utan störa mig lol

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/932739_jjso2v.jpg
Regn som vanligt, men spelar inte mig någon roll big_smile lagom temp när man ska slipa

Lista på saker klara för slipgrund:

Vänster framskärm:  [/]
Höger framskärm     [X]
Passagerardörren     [/]
Förardörren             [X]
Vänster bakskärm    [/]
Höger bakskärm       [/]
Tak                         [X]
Motorhuv                 [X]
Bagagelucka            [X]

Vänster och höger sida är helt klar för slipgrund under listen.

Ut och slipa igen smile

2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Mat big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/932802_6wnnlq.jpg
Bonna meck! min favorit... ska plocka fästena ifrån 80in

Vänster framskärm:  [X]
Höger framskärm     [X]
Passagerardörren     [/]
Vänster bakskärm    [/]
Höger bakskärm       [X]

det tar sig...

Bounty hunter
671 Inlägg
18 maj 2010
idag hade vi solsken o tyå 17+ här i estocolmo....

snackade me en lackare idag...du kan lägga den röda lacken, låt den härda i några dagar,sen våtslipa me 1200 papper...sen kan du klarlacka den,då två slag våt-i-våt

2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Okej, tack för svaret Bobafett big_smile ska ut och slipa en stund till. bara lite på vänstersidan kvar nu smile

2 373 Inlägg
18 maj 2010
Nosliwe skrev:
Hann med att kleta på underedsmassa på trösklarna, sen kom Audienergy på besök smile

Får tacka för en trevlig pratstund. Tiden skenade visst iväg lite, vi stod och pratade i ca 3 timmar hehe

http://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/931976_9l7pl0.jpg
varmt ska de va! "host"

Ska bara äta klart så ska jag ut och slipa.

Detsamma, tack för en mycket trevlig pratstund, ja tiden bara rann iväg men så är det när man har en del gemensamt att prata om smile
Kommer gärna förbi flera gånger om det är ok? Ligger på vägen från kursen.

Tycker verkligen att du ska söka till tapetserarutbildningen, verkar hur bra som hellst!

Häls. Hervas

2 373 Inlägg
18 maj 2010
Nosliwe skrev:
Mat big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/932802_6wnnlq.jpg
Bonna meck! min favorit... ska plocka fästena ifrån 80in

Vänster framskärm:  [X]
Höger framskärm     [X]
Passagerardörren     [/]
Vänster bakskärm    [/]
Höger bakskärm       [X]

det tar sig...

Du kan kolla på min om du vill så ser du hur det ska vara..

Häls. Hervas

2 373 Inlägg
18 maj 2010
te_wik skrev:
När får jag besök då? ^^

Mvh Tommy

Hade garanterat besökt dig om du inte bodde så långt..

Häls. Hervas

2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
hehe a, det försvann lite tid. Men trevligt var det smile har en bild på hur det ska se ut ifrån en GT coupe smile

http://bilsnack.com/bilder/gt/Under_6.jpg

Blev inte så mycket bilder, ska ta 2 stycken snart.
Hade glömt kameran i datorn som vanligt och batteriet hade tagit slut, så den sitter på laddning.

Har idag slipat klart hela passagerar sidan (utom lite på dörren som ska slipas efter den har monterats av), taket och nästan hela förar sidan.

Har även monterat 2 partytält, var lite jobbigt på egen hand, men det gick smile
Så imorgon blir det grund och slipgrund om allt går som planerat.

Saknar nu även alla lister till bilen. dom små i fram har spruckit där det ligger en metallskena invändigt, 2st har varit poppnitade (suck) och 2st klarade sig inget vidare vid avmontering, har 1 ny och fräsh förar dörrslist bara.

Bounty hunter
671 Inlägg
2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
japp cool

Men färg blir det inte förens på torsdag. ska åka en sväng och skaffa lite mer färg innan jag drar igång, vill inte riskera att stå där med en halv lackad bil och färgen tar slut hehe.
Fick som ni nog förstår, avboka besiktningstiden jag hade fått tills i morgon.
Ny tid, 14:50 i Skövde den 25te smile (enda lediga tiden runt ca 5 mils radie innom 3 veckor lol)
Finns ett par riktiga surskallar där, men ska ju inte finnas något att klaga på....

2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Varför man ska har riktiga hyllor att lägga sakerna på... (allt ligger mer eller mindre i ett hörn på golvet pga att jag inte har någon platts i garaget att ha mina saker på. (var sprick och repfria innan...)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/933249_o1jgsg.jpg
sprickor i det vänstra.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/933250_1r44a8.jpg
Strålkastar fästena blästrade hos Volvo PV smile

Kommer få beställa nya blinkers igen... får gå med dom gammal sålänge, dom är ju iaf lätta att fåtag på (samma som golf mk2 / audi 80)
Senast redigerat av Nosliwe (18 maj 2010)

Bounty hunter
671 Inlägg
18 maj 2010
jag läggar alltid grejjer i lådor o sånt,sånna där låder dom har smågodis i på affären e bra,ganska bra o tålig plast,man brukar få sånna ifall man frågar...dom slängs ju annars...annars e postens blå lådor bra eftersom dom går att stapla o är ganska djupa....annars brukar jag klippa av mjölkartongen en 10cm o ha sruv o sånt i...går ju att skriva på dom me tuschpenna... lite tips bara cool

tycker det e så trist när saker blir repiga som du visar på bilden....  sad

2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
mjo, är ju det, men har ju fått flytta runt mina saker minst 10 gånger för att dom alltid är ivägen. kvittar om jag skulle lägga dom på ett ställe där det inte har varit någon på 5 år. då ska dom givetvis gå där.

Har alla skruv i plastbyttor smile

Sök