1840
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 030 314 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
30 Inlägg
21 maj 2010
Det här var en väldigt intressant tråd att följa. Jag hade tänkt att leja bort svetsjobbet på min GT quattro, men jag ska nog fanken också lära mig att svetsa bilplåt och göra så mycket arbete på bilen som jag kan göra själv. Tack för inspirationen och lycka till med fortsättningen av din renovering.

2 038 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
Alltid kul att man kan glädja och ge inspiration till någon smile Ta väl hand om quattro coupen! förra sommaren fanns det bara 18st i hela sverige som var påställda! smile

2 038 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
bobafett skrev:
Nosliwe skrev:
jag är inte helt säker på om hörnet på huven blev bra, det är riktat så gått det går. var kraftigt böjt nedåt pga att bilen var krockad när jag köpte den.

prova att montera o kolla...annars e det ju bara att byta huv ifall den andra e bättre.... du får ha myggjagare på dej när du lackar så kanske du slipper myggen lol

Den har varit prov monterad och stämmde. vet inte om själva slipnigen av hörnet blev ngn höjdare dock. jag är inget "fan" av tjockt spackel direkt....

2 373 Inlägg
21 maj 2010
Här går det verkligen undan smile ser väldigt bra ut tycker jag, kommer gärna förbi idag om det är ok? Är så nyfiken på att se färgen live smile

Häls. Hervas

2 038 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
Gör så du Hervas.
Men ska in till skövde på morgonen och köpa lite mer slipmaterial.

Besiktningen framflyttad till torsdag 11:50

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
21 maj 2010
ser bra ut smile  nu blir ja ju sugen på att lacka min med smile

lycka till.

2 373 Inlägg
21 maj 2010
Jag ska också till Skövde efter kursen så jag kommer typ 14 eller nåt.

Häls. Hervas

2 038 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
Excel skrev:
ser bra ut smile  nu blir ja ju sugen på att lacka min med smile

lycka till.

Jo det var lättare än vad jag trodde. är rädd att jag fick lite mycket damm i lacken bara. men antar att det försvinner vid våtslipningen.

Då ska jag vara hemma Hervas smile

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
21 maj 2010
jo det brukar gå att våtslipa bort det mesta, men var försiktig med att slipa vid kanter och liknande slipar VÄLDIGT lätt igenom. smile lycka till.

Bounty hunter
671 Inlägg
21 maj 2010
jo när du våt slipar så häll i lite diskmedel,då hänger vattnet kvar bättre i pappret o det går lite bättre och som sagt ta väldigt försiktigt vid kanter och håll lätt på handen wink

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
21 maj 2010
Man blir ju lite sugen på å köpa en audi gt också.

2 038 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
Slipar just nu om hela bilen. ska vara klart tills i morgon nu när man har riktiga verktyg och en slav big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/934657_egr75s.jpg
Nybörjaren har fått en sla... "host" lärling

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/934660_l9sy49.jpg
Maskering. vill helst göra av med en rulle / hål.

i morgon blir det slipgrund. allt går ju så mycket fortare när man är 2. trevligare också.

Hade besök av Audienergy idag igen, alltid lika trevlig smile alltid kul att prata med likasinnade.

Bounty hunter
671 Inlägg
21 maj 2010
Nosliwe skrev:
Slipar just nu om hela bilen. ska vara klart tills i morgon nu när man har riktiga verktyg och en slav big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/934657_egr75s.jpg
Nybörjaren har fått en sla... "host" lärling

http://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/934660_l9sy49.jpg
Maskering. vill helst göra av med en rulle / hål.

i morgon blir det slipgrund. allt går ju så mycket fortare när man är 2. trevligare också.

Hade besök av Audienergy idag igen, alltid lika trevlig smile alltid kul att prata med likasinnade.

du har det bra som har folk som hjälper dej....det blir ju roligare om man e två...eller tre...eller fyra... wink

2 038 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
hehe a skit gött. första gången jag får hjälp överhuvudtaget med bilen och sälskapet är ju inte helt fel.
Han är ju en GT tok också som försöker skrapa ihop pengar till att åka och kika på tottiis gammla GT.

Bara komma ner ifrån Stockholm och slipa wink

2 373 Inlägg
22 maj 2010
Ja, alltid kul att träffa likasinnade, tiden bara springer iväg undrar varför wink

Häls. Hervas

Bounty hunter
671 Inlägg
22 maj 2010
Nosliwe skrev:
hehe a skit gött. första gången jag får hjälp överhuvudtaget med bilen och sälskapet är ju inte helt fel.
Han är ju en GT tok också som försöker skrapa ihop pengar till att åka och kika på tottiis gammla GT.

Bara komma ner ifrån Stockholm och slipa wink

bra då kommer du upp snickrar i hop min musse tongue

tottiis audi biler e ju riktigt snygga:D

.... satt hela kväller igår o letade fram mustang grejjer....blev en plats ledig nu när vi körde hem farsans musse cab....så man har lite mer space att röra sej på...upptäckte att min passat hade vart me om en kabelbrand...så nu har man lite o fixa me....allt funkar utan kylvätskemätaren...

2 038 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
haha "det brann lite här, men det gör inget"

Hanns gammla GT är ju ute på blocket igen.
Hade jag haft råd så kunde jag väl ha kommit upp wink

Bounty hunter
671 Inlägg
22 maj 2010
Nosliwe skrev:
haha "det brann lite här, men det gör inget"

Hanns gammla GT är ju ute på blocket igen.
Hade jag haft råd så kunde jag väl ha kommit upp wink

ja så måste dom ha tänkt,får lite hjälp sen o fixa till det

om jag tar ut A200n så kommer jag ner o hälsar på...man blir ju sugen på en GT varje gång man ser dom elelr en gammal A200...dom som fanns upp til l-83..

Ingen himmel är så blå som min
2 983 Inlägg
22 maj 2010
Härligt projekt!! Ska bli kul att se resultatet!!! smile

/Mattias

Bounty hunter
671 Inlägg
22 maj 2010
dåligt me uppdates idag,solade du hela dagen eller? cool

Sök