2236
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 030 896 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
10 164 Inlägg
6 september 2013
#1601
LeafBox skrev:
Tapetserare? Erhm...

Ja yrket tapetserare är faktiskt inte alls det man tror det är folk som klär möbler och dyligt smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
6 september 2013
#1602
Djo skrev:
LeafBox skrev:
Tapetserare? Erhm...

Ja yrket tapetserare är faktiskt inte alls det man tror det är folk som klär möbler och dyligt smile

Jaru, man lär sej något nytt varje dag!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

10 164 Inlägg
6 september 2013
#1603
LeafBox skrev:
Djo skrev:
LeafBox skrev:
Tapetserare? Erhm...

Ja yrket tapetserare är faktiskt inte alls det man tror det är folk som klär möbler och dyligt smile

Jaru, man lär sej något nytt varje dag!

Ja vist är det så big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 038 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
#1604
Då rullar man hemåt med en långt över förväntan motor på släpet och ett fett leende från öra till öra.


Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
8 september 2013
#1605
Med risk att ha missat det, vad blev det för spis? smile

huehue

2 038 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
#1606
Audi 10V turbo ifrån en Audi 200 -89

Fick mig en liten överaskning när det satt elektroniska spridare med fuelrail monterat. Detta kommer att utnyttjas!
Fick även med mig en hel del bromsdelar som kommer vara användbara vid konverteringen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-c8bf0991d72c2f5c8077a6aea292d611.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-57e0a5316922b8b618d56e17e7f5f1b0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-9f0d094e500935d9967ef6dac8fb2f01.jpg

Kommer montera spisen i vinter då tidigare ägare har haft isär motorn och bytt alla packningar.
Köra med original sprut till reggbesiktning och hela sommaren. Sen ta ur motorn nästa vinter, byta lager, kolvringar/ ev kolvar. Och allt annat som kan vara slitet eller bör bytas. Montera den elektroniska insprutning och se vart det leder big_smile


10 164 Inlägg
8 september 2013
#1607
Har förre ägarna haft isär motorn hade jag tagit isär och kollat så allting är som det ska men lätt som en trevlig motor big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 038 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
#1608
Fick det här svaret när jag skrev till honom för ett tag sen:
"Det mesta saknas på den faktiskt har jag för mig. Men jag skickade med en hel del delar som passar på den. finns inget grenrör vet jag men skall finnas insug med fuelrail och spridare samt btr och lite an8 kopplingar. skall även finnas oljekylare från en saab 9000. Den kommer från en audi 200 1989 knappt 20000mil tror det var runt 16000 mil. En automatare. Jag har inte byt lager eller gjort något med maskin mer än bytt packningar och målat lite. Mvh johan"

Håller med dig Djo.
Tydligen så påbörjade han konvertering till kompressor.
Men med tanke på hur skicket på bilen som den egentligen skulle hamnat i (men såldes) så skulle jag tippa på att det är seriöst utfört. Men ska prata lite mer med honom. I värsta fall så skiter jag i breddningen den här vintern och river motorn.
Senast redigerat av Nosliwe (8 september 2013)


10 164 Inlägg
8 september 2013
#1609
Du kan ju lyfta toppen iallafall så ser du hur det ser ut ser allting bra ut är det ditt med ny packning och bulta fast toppen igen och vara glad. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 038 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
#1610
Precis.
Fasen, har Audi 100/200 turbo separata bärarmar?


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 september 2013
#1611
Hur menar du "separata"?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
#1612
Inte en hel länkarm utan 1 främre och 1 bakre, precis som på dom flesta bilar ifrån 90 talet och uppåt.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 september 2013
#1613
Näeee...? Det sitter bara den där smala armen istället för "hela" länkarmar som på 80/90/osv

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
#1615
Kollat bildelsbasen bara och fick fram det. Fjäderbenen ser ju likadana ut som på min annars. Bortsett ifrån 5 bults givetvis.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 september 2013
#1616
Nosliwe skrev:
Kollat bildelsbasen bara och fick fram det. Fjäderbenen ser ju likadana ut som på min annars. Bortsett ifrån 5 bults givetvis.

Hmm, intressant. Då har jag hittat en skillnad imellan våra bilar iaf!
Mina fjäderben ser ut som på A90, dvs dom har bara en "stor" mutter som håller benen i fjädertornet, medans A100 har 3st små.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 038 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
#1617
kollade vagcat på samma bil/årsmodell som motorn kommer ifrån. 1 smalt stag med krängaren i.  Konstigt att dom hade främre och bakre till framvagnen på bildelsbasen om det bara är 1 stag :S


2 038 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
#1618
För efter lite sökande och iver så tror jag att jag skippar breddningen den här vintern och kör på motorn i stället som sagt. Slipper jag 2 reggbesiktningar med. Hade ju behövt det om jag skulle regga för bredare spårvidd först, och sen regga som ombyggt fordon med motorn. Bättre att få ombyggt fordon direkt så kan jag göra vad jag vill sen.


2 038 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
#1619
Måste helt klart vara fel insug på motorn. Ska ju vara vänt åt andra hållet och stå turbo på. Det som sitter monterat just nu har samma nummer som HY motorns insug... Kan det ha något kompressor konverteringen förra personen som skruva med motorn höll på med?


60 Inlägg
9 september 2013
#1620
Denna bilen har man sett några gånger då jag bor i Tibro. Ser rätt fin ut smile  Alltid kul att följa Audiprojekt! wink



Sök