2491
Sök

Turbotryck passat 1.8t - trimmad..

5 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
#1
blir som så att när ja gasar på så håller trycket bra (ca 1-1.3) tills man kommer upp till kring 160-180.. sen går motorn ner i nödläge å stryper trycket till 0.5 ungefär..
har funderingar på om de kan vara tändmodulerna?? eller kanske wastegaten?
nån som varit med om detta??
är chippad med bsr steg 1+ plus lite annat ja bytt..
delvis: frontmatat ic kit, dalbäcks dump å magnetventil, bsr öppet filter med avskärmining, avgassystem..

saker som varit dåliga men bytta är..
tändstift, luftmassemätare

/johannes

446 Inlägg
16 april 2010
#2
inte allt för sällan beror det just på att bilen är chippad wink

läst ut felkoder? kan vara så att  den går i limp home pga för högt laddtryck..

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
16 april 2010
#3
motorstyrdonet klipper för att den tror den skenar i ladd t.ex, misstänker det bara är justerat upp laddet och inte chippat?, chippen tar bort just denna spärr..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Glidarn
408 Inlägg
16 april 2010
#4
Lånar tråden, Vad för skillnad på chippa/ PPC från BSR? Ska vässa audin lite till sommarn så vilket e bäst?
Borde ju va samma motor som i passaten..
Senast redigerat av zlaban08 (16 april 2010)

(obrut)

1 488 Inlägg
17 april 2010
#5
Chippa så löder de in i motorstyrdonet (Görs väldigt sällan på nyare bilar idag) medan PPC är en box som flashar om programvaran i den, dvs man modifierar inte hårdvaran och kan återställa bilen till original igen på några minuter. PPS är att föredra.

1 488 Inlägg
17 april 2010
#6
Till trådskaparen: Våran passat laddar ca 1.2-1.3 med BSR programvara och håller det stabilt, läs av felkoder som en redan nämnt, verkar som något är fel.

5 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
#7
har kollat felkoder å får inga vettiga svar.. ska nog ringa till bsr å höra med dom om de kan vara fel på chippet.. för de är ett trim chip som sitter där..


Sök