Nissan 200sx s13 Projekt

Tycker det börjar bli dax att skriva lite här igen. Projektet är då min Nissan s13. Det började med att jag bytte min Volvo v40 T4 mot denna bil, körde den i ca 2 månader sen lager ras. (Visade sig att förra ägaren hade köpt den rasad å sen slängt ihop den med de ena å det andra.. han visade kvitto på allt, dock var de ägaren innan som gjort å köpt allt så det var inte ens hand papper).. Men men vi konstaterade att det var lager ras. Började riva ner motor och upptäckte lite mera än bara lagerras. Bla kolvarna var skit, veven var av, turbon kass, 2 lyftare vad kassa... Beställde hem allt, köpte en annan turbo, nya smidda kolvar osv. Började plocka ihop motorn men tappade suget ett tag, började igen, tappade suget igen osv. Men motorn är nu ihopbyggd, snart klar för start bara lite små saker kvar. Blev även in och utvändigt å göra om.. Nytt kjolpaket, lite kolfiber detaljer, breddning osv. Invändigt blir det andra stolar, ratt, rensad, bur å lite mätare.. Följ gärna å skriv
  • 23 Följare
  • 36 514 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 april 2016
Assis19
25 juni 2010 · 127 Inlägg

Nomenia skrev:
klockers big_smile

smile

MrCarfreak Gasglad
25 juni 2010 · 3 244 Inlägg

Tänkte på en sak.. ang. växellådan så är det en orginal s13 låda. Jag som stoppat i den där lådan!
Däremot är det en S14 diff bak! Han som sålde bilen till dig måste blandat ihopp det.

Här är listan med alla info om bilen när jag hade den:

CA18DET
Wiseco kolvar
Kulpenade stakar
GT28/30RS - hybrid
Fräst block
Linehonade ramlagergångar för bättre oljefördelning/tryck
Toppen helt orginal förutom mirafrästa säten(3-graders vinkel), JUN Stage 2 kammar, hårdare ventilfjädrar!
Polyrethan bussningar i framvagn och bakvagn tillsammans med en S14 diff!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Assis19
17 augusti 2010 · 127 Inlägg

MrCarfreak skrev:
Tänkte på en sak.. ang. växellådan så är det en orginal s13 låda. Jag som stoppat i den där lådan!
Däremot är det en S14 diff bak! Han som sålde bilen till dig måste blandat ihopp det.

Här är listan med alla info om bilen när jag hade den:

CA18DET
Wiseco kolvar
Kulpenade stakar
GT28/30RS - hybrid
Fräst block
Linehonade ramlagergångar för bättre oljefördelning/tryck
Toppen helt orginal förutom mirafrästa säten(3-graders vinkel), JUN Stage 2 kammar, hårdare ventilfjädrar!
Polyrethan bussningar i framvagn och bakvagn tillsammans med en S14 diff!

Okej jo vi märkte det smile Jo han som sålde den lurade mig också, han sa att den var nyrenoverad och hade papper på det men det måste varit till någon annan bil, han sa "jag lägger papperna i bilen" men det gjorde han inte märkte jag då vi kom hem men har ju 3 vittnen på att han sa att den var nyrenoverad. Ska ta upp det snart tänkte jag, har  pratat med polisen om den.
Snällt av dig att ta kontakt med mig iallafall.

Okej men när du hade Wiseco kolvar i fanns det inte något märke då man kunde kolla vad det är för kolvar?
Hittar inget om det på kolvarna nu iallfall, dom har gått mycket varma och så, så jag måste köpa 4 nya hmm. vet du vad det är för dimition på dom? Är blocket borrat något?
Hehe ja bilen är stum som fan smile Bra väghållning smile

Mvh Jonas

Assis19
1 september 2010 · 127 Inlägg

Så nu är äntligen kolvarna beställda och toppen inlämnad. Vilken tid allt tagit men hoppas på att få ut bilen på vägarna innan vintern kommer så man hinner köra in den iallafall. Kommer lite bilder snart.

MrCarfreak Gasglad
2 september 2010 · 3 244 Inlägg

Assis19 skrev:
Så nu är äntligen kolvarna beställda och toppen inlämnad. Vilken tid allt tagit men hoppas på att få ut bilen på vägarna innan vintern kommer så man hinner köra in den iallafall. Kommer lite bilder snart.

tänk på att veven är skrot! Antingen slipa eller hitta en bättre beg.

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Assis19
6 september 2010 · 127 Inlägg

MrCarfreak skrev:

Assis19 skrev:
Så nu är äntligen kolvarna beställda och toppen inlämnad. Vilken tid allt tagit men hoppas på att få ut bilen på vägarna innan vintern kommer så man hinner köra in den iallafall. Kommer lite bilder snart.

tänk på att veven är skrot! Antingen slipa eller hitta en bättre beg.

Har slipat den smile

NOOX
6 september 2010 · 873 Inlägg

shit vilket nitlott sad , att människor orkar hålla på att blåsa hit å dit , en vacker dag blåser de fel person och då är det inte lika kul längre


gillar ditt projekt btw smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Assis19
8 september 2010 · 127 Inlägg

NOOX skrev:
shit vilket nitlott sad , att människor orkar hålla på att blåsa hit å dit , en vacker dag blåser de fel person och då är det inte lika kul längre


gillar ditt projekt btw smile

Nej precis, vi är inte klara med honom än;-). Hehe tack tack;-)

kenth66
19 september 2010 · 1 212 Inlägg

nått nytt?

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
Assis19
20 september 2010 · 127 Inlägg

kenth66 skrev:
nått nytt?

Kommer bilder idag, kolvarna är hemma och toppen är klar:-). Dragit klart mätarna och provmonterat knapparna och cd. Passade perfekt:-). Som sagt bilder kommer ut ikväll på nya kolvarna och toppen, sen nån bild invändigt:-) ska fortsatta med bilen efter jobbet.

Senast redigerat av Assis19 (20 september 2010)

kenth66
20 september 2010 · 1 212 Inlägg

Assis19 skrev:

kenth66 skrev:
nått nytt?

Kommer bilder idag, kolvarna är hemma och toppen är klar:-). Dragit klart mätarna och provmonterat knapparna och cd. Passade perfekt:-). Som sagt bilder kommer ut ikväll på nya kolvarna och toppen, sen nån bild invändigt:-) ska fortsatta med bilen efter jobbet.

härligt!

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
mangedif Snäll pöjk
20 september 2010 · 703 Inlägg

Vill veta hur det går med stämningen! big_smile
Fattar inte varför folk luras så mycket när det gäller bilar! Lika bra att säga som det är, allt man vet så slipper man ju att krabba sen med missnöjda kunder.. Och att gå och behöva vara orolig för när kunde ska ringa, oftast med bilar som denna så kommer det fram förr eller senare.. Har själv sålt 3 bilar och alltid berättat allt negativt som man vet redan på telefon och bara haft nöjda köpare! Men alla människor har tyvärr sina brister därför är det jävligt surt oftast att köpa privat.. Men lycka till med bilen! smile

Måste också tillägga att rost är fan det värsta som finns! Vet inte hur många gånger jag ringt på bilar som varit utannonserade och frågat hur mycket rost det finns och alla är precis likadana, finns ytterst lite yttrost på bagagelyckan exp. och när man sen kommer och tittar på bilen är fan hela baklyckan brun! mad
Varför luras om en sån jävla sak egentligen som man ändå ser direkt på plats, blir ju oftast bara för köparen att vända och åka hem direkt om man inte är ute efter att köpa rost!

Senast redigerat av mangedif (20 september 2010)

Ack vet jag förgasarmotorer!
Assis19
20 september 2010 · 127 Inlägg

mangedif skrev:
Vill veta hur det går med stämningen! big_smile
Fattar inte varför folk luras så mycket när det gäller bilar! Lika bra att säga som det är, allt man vet så slipper man ju att krabba sen med missnöjda kunder.. Och att gå och behöva vara orolig för när kunde ska ringa, oftast med bilar som denna så kommer det fram förr eller senare.. Har själv sålt 3 bilar och alltid berättat allt negativt som man vet redan på telefon och bara haft nöjda köpare! Men alla människor har tyvärr sina brister därför är det jävligt surt oftast att köpa privat.. Men lycka till med bilen! smile

Måste också tillägga att rost är fan det värsta som finns! Vet inte hur många gånger jag ringt på bilar som varit utannonserade och frågat hur mycket rost det finns och alla är precis likadana, finns ytterst lite yttrost på bagagelyckan exp. och när man sen kommer och tittar på bilen är fan hela baklyckan brun! mad
Varför luras om en sån jävla sak egentligen som man ändå ser direkt på plats, blir ju oftast bara för köparen att vända och åka hem direkt om man inte är ute efter att köpa rost!

Har tyvärr inte kommit så långt med det, har inte haft redigt tid men ska ta tag i det så snart som möjligt smile

Assis19
20 september 2010 · 127 Inlägg

Tänkte lägga ut lite bilder och så nu men då kommer det upp;

"Uppladdningsfunktionen i forumet är för tillfället inaktiverat. Vi arbetar på ett nytt galleri och när det blir klart kommer en ny forumuppladdningsfunktion att införas."

Kommer bilder så fort man kan lägga upp smile

Har iallfall provmonterat stereon och alla knappar, passade perfekt, tack pappa för jobbet till hållaren för knapparna.

Även kopplat in alla mätare nu och dragit fram alla kablar till motorrummet.
Ska beställa lite mera silikonslang nu ikväll från do88.
På fredag köper jag också mattan som ska vara i bilen, ska bara dra lite ljudkablar och ljuskablar sen lägga i mattan och i med stolarna igen smile

Blir att plocka ihop motorn snart också, allt hemma förutom ny oljekylare och koppling.
Blir i veckan att provmontera fronten också.

Kommer bilder så fort man får lägga upp det också, fråga gärna om det är något ni undrar över:)

/ Assis

NOOX
21 september 2010 · 873 Inlägg

du kan väl länka in bilderna från imageshack.us el nån annan bra sida ????
har varit inaktiverad uppladningsfunktion länge nu , jag länkar in mina bilder sen en tid tillbaka .

btw gillar ditt projekt skarpt , skönt med nya fräscha saker i moroten smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Aerodynamik ...
21 september 2010 · 7 120 Inlägg

Jag går in i galleriet och laddar upp mina bilder därifrån och sen länkar till forumet bara. tongue

Assis19
21 september 2010 · 127 Inlägg

NOOX skrev:
du kan väl länka in bilderna från imageshack.us el nån annan bra sida ????
har varit inaktiverad uppladningsfunktion länge nu , jag länkar in mina bilder sen en tid tillbaka .

btw gillar ditt projekt skarpt , skönt med nya fräscha saker i moroten smile

Tack smile så nu finns det lite att titta på så länge tills mera kommer smile

Dratsab Leg. Fartdåre
22 september 2010 · 306 Inlägg

Fint jobb smile

Du vet väl att de finns en direkt länk du kan ta från ditt eget galleri till att tex lägga in i en forum tråd så man slipper klicka på alla länkar?

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...
Assis19
22 september 2010 · 127 Inlägg

Dratsab skrev:
Fint jobb smile

Du vet väl att de finns en direkt länk du kan ta från ditt eget galleri till att tex lägga in i en forum tråd så man slipper klicka på alla länkar?

Mvh
Tommie

Tack:-) nej det viste jag inte:-) får testa de sen hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang