Nissan 200sx s13 Projekt

Tycker det börjar bli dax att skriva lite här igen. Projektet är då min Nissan s13. Det började med att jag bytte min Volvo v40 T4 mot denna bil, körde den i ca 2 månader sen lager ras. (Visade sig att förra ägaren hade köpt den rasad å sen slängt ihop den med de ena å det andra.. han visade kvitto på allt, dock var de ägaren innan som gjort å köpt allt så det var inte ens hand papper).. Men men vi konstaterade att det var lager ras. Började riva ner motor och upptäckte lite mera än bara lagerras. Bla kolvarna var skit, veven var av, turbon kass, 2 lyftare vad kassa... Beställde hem allt, köpte en annan turbo, nya smidda kolvar osv. Började plocka ihop motorn men tappade suget ett tag, började igen, tappade suget igen osv. Men motorn är nu ihopbyggd, snart klar för start bara lite små saker kvar. Blev även in och utvändigt å göra om.. Nytt kjolpaket, lite kolfiber detaljer, breddning osv. Invändigt blir det andra stolar, ratt, rensad, bur å lite mätare.. Följ gärna å skriv
  • 23 Följare
  • 36 512 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 april 2016
Assis19
25 september 2010 · 127 Inlägg

Uppdatering, idag ska vi börja lite med motorn, ska hona också. Ska försöka ta massa bilder och lägga ut senare ikväll/inatt. Hoppas på att vi hinner rätt mycket idag:-) mvh jonas

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
25 september 2010 · 3 585 Inlägg

8 pers som skruvar!?!?: Kan ju inte sluta bra.

2 pers är lagom. Max 3 och då gör man olika saker på bilen.

Lycka till kommer bli ball

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Assis19
25 september 2010 · 127 Inlägg

ToTTeN skrev:
8 pers som skruvar!?!?: Kan ju inte sluta bra.

2 pers är lagom. Max 3 och då gör man olika saker på bilen.

Lycka till kommer bli ball

Hehe tack:-) de var bara när vi plockade ner bilen, idag blir det jag och en till bara:-)

Assis19
28 september 2010 · 127 Inlägg

Har inte hunnit lägga ut bilder och information men gör det ikväll när jag kommer hem:-)

MrCarfreak Gasglad
28 september 2010 · 3 244 Inlägg

Nice! Ett tips, skicka iväg kolvarna på coating av skirten!!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Assis19
28 september 2010 · 127 Inlägg

MrCarfreak skrev:
Nice! Ett tips, skicka iväg kolvarna på coating av skirten!!

Va:-) vad är det:-)?

MrCarfreak Gasglad
28 september 2010 · 3 244 Inlägg

Assis19 skrev:

MrCarfreak skrev:
Nice! Ett tips, skicka iväg kolvarna på coating av skirten!!

Va:-) vad är det:-)?

Lägger på en beläggning runt om kolven så den inte blir så jäkla varm och expanderar som en vanlig kolv, dvs. mindre risk för värmenypning mm.

kika in på weirdperformance.. tror inte det är så dyrt heller att få det fixat!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Assis19
29 september 2010 · 127 Inlägg

MrCarfreak skrev:

Assis19 skrev:

MrCarfreak skrev:
Nice! Ett tips, skicka iväg kolvarna på coating av skirten!!

Va:-) vad är det:-)?

Lägger på en beläggning runt om kolven så den inte blir så jäkla varm och expanderar som en vanlig kolv, dvs. mindre risk för värmenypning mm.

kika in på weirdperformance.. tror inte det är så dyrt heller att få det fixat!

Okej ska kolla upp de, hann inte med att lägga ut igår, får bli idag:-)

Dratsab Leg. Fartdåre
29 september 2010 · 306 Inlägg

Hur gåre för dig?

Det där med beläggningen runt kolven är ett måste, det är så värt i slutändan. Om du ändå ska coata skirten kolla vad dem tar för att coata toppen av kolven också =o) fördelar värmen ännu mer och kolven från en mycket längre livslängd.

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...
kenth66
25 november 2010 · 1 212 Inlägg

det är alldeles för stilla kring dig!!!  något nytt?

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
Assis19
28 november 2010 · 127 Inlägg

Strular som fan med internet för mig, har fortfarande inget, företagen är helt .....
Ja de som hänt är väl att vi skulle bygga ihop motorn, allt fanns hemma, sen när vi skulle sätta i kammarna så gick en av dom av, så en ny som måste jag fixa. Nu innan jul är de lite tajt med pengar men ska försöka fixa det ändå. När jag väl köpt en kam så ska jag äntligen förtsätta med den så jag kan sätta i motorn i bilen iallfall,
Håller på och fixa internet så jag kan lägga upp bilder och på dom 2 nya bilarna.

Håll ut det kommer ....

Assis19
10 januari 2011 · 127 Inlägg

"Uppladdningsfunktionen i forumet är för tillfället inaktiverat. Vi arbetar på ett nytt galleri och när det blir klart kommer en ny forumuppladdningsfunktion att införas."

Hur länge ska de vara så, nu när man väl har bilder, någon som vet hur man kan lägga upp bilder här ändå? Istället för länkar bara:s.

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
10 januari 2011 · 3 585 Inlägg

Assis19 skrev:
"Uppladdningsfunktionen i forumet är för tillfället inaktiverat. Vi arbetar på ett nytt galleri och när det blir klart kommer en ny forumuppladdningsfunktion att införas."

Hur länge ska de vara så, nu när man väl har bilder, någon som vet hur man kan lägga upp bilder här ändå? Istället för länkar bara:s.

Lägg upp dem i ditt galleri.. och kopigera översta länkadressen som står nere till höger.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Assis19
18 maj 2011 · 127 Inlägg

Ska vara lite mera aktiv nu. Väntar på en fläns till turbon sen ska snart motorn i bilen
Ska också fortsätta med bilen inne och utvändigt nu när jag får mitt garage äntligen. Så uppdatering kommer nu !

Janosch
17 juli 2011 · 205 Inlägg

Jonte Pilot, hur går det med din stackars bil?
Hoppas man får se den på vägen snart smile

Ett tips, skaffa bmw wink

Assis19
2 augusti 2011 · 127 Inlägg

Hehe väntar på 2 brickor till ett kugghjul som sitter på veven. Sen ska motorn byggas ihop:)
Hoppas hinna få ut den iår dock kommer den inte vara klar utvändigt.
Hehe letar faktiskt efter en bmw nu istället för den jag har nu smile

Janosch skrev:
Jonte Pilot, hur går det med din stackars bil?
Hoppas man får se den på vägen snart smile

Ett tips, skaffa bmw wink

MrCarfreak Gasglad
10 mars 2012 · 3 244 Inlägg

Projektet nedlagt??

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Assis19
16 maj 2013 · 127 Inlägg

Sorry folket för min extremt dåliga uppdatering, i helgen kommer der upp lite bilder å info om vad som händer. Har stått stilla lite för länge nu pga de ena å de andra.
Men som sagt i helgen kommer lite fakta, sorry igen! Med vänlig hälsning, Assis

Assis19
26 maj 2013 · 127 Inlägg

Som sagt, varit dåligt med uppdatering här, men nu kommer lite bilder på utvändigt som jag och polaren håller på med.
Motorn e som sagt på plats, fick hem sista delen i veckan så lite el inkoppling å så, så ska den snart gå att starta oxå..

Men utvändigt var det ja. Baken var lite dålig passform på så den fick vi kapa i 3 delar, sidorna limmades och skruvades. Fronten väntar jag lite med pga att ja vill ha motorn klar innan så kan lätt kan sätta dit alla rören osv.
Men kommer bilder på den oxå.

Fick hem breddningen i veckan oxå så ska sätta dit de i veckan nu så kommer blider på det oxå.

Får inte in några bilder men får göra så här så länge, någon som vet vfr det inte funkar ?
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=49396

Senast redigerat av Assis19 (26 maj 2013)

kenth66
23 september 2014 · 1 212 Inlägg

något nytt på fronten?

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang