Nu är den mappad på 0,5bar. Går riktigt bra nu, skulle tippa att det är ca 230hk nu. Mina 300cc spridare är bottnade så jag kan ej ladda på mer nu. Blir mer nästa år. Har 25gr tändning på full mutter och ca 820gr avgastemp på fullvarv. Får fullt ladd vid 3300varv/min. Kommer en film i veckan på bilen. Nu har jag fått till en riktig sleeper. Låter som en vanlig b20 när man kör lungt men sen kommer det goa ljudet.
Ska lackera tryckrören senare i vinter ifall ni undrar.
Blev fina bilder. Ifall du tyckte att det var dammigt o skitigt o motorrummet så beror det på att det var tok mek hela vecka för att hinna bli färdig för besiktning o vallåkra.
Mappad på 0,5 bar. Varvar endast 5700v/min pga att spridarna räcker inte längre. Kör på lite feg tändning nu, så lite finjustering kvar. Nästa vår/sommar blir det mer ladd o effekt
meckat med volvon lite idag. Fått dit displayen lite bättre o laddmätaren. Varit lite krångel med bilen. Dåligt oljetryck, men det är fixat nu. Var en oring som glidit av på pumpen. Sen när man drar den på fyran till ca 5k varv så räcker inte bränslepumpen till. Blir en ny i vinter. Får köra lungt resten av året, är inte så mkt kvar ändå. En liten bil kan jag bjuda på.
Nu var det länge sen jag uppdaterade här. Det har inte hänt så mkt med bilen igenteligen. Den har misständigt lite när man har fått fullt laddtryck men det är fixat nu. Ändrade dwelltime på tändspolen ifrån 3.5 till 4 och nu går den helt perfekt. Har investerat en ny generator rem med, den var så slapp att jag kunde snurra på generatorn när remmen var helt spänd. Kommer hända en hel del i vinter. Ska våtslipa karossen för att det är lite apelsinskal här o där sen en polering på det. Nu till motorn. Toppen ska portas, dubbla ventilfjädrar, STS247 kamaxel, spridare mm. Ska renovera en M45låda med nya lager o så. Får hoppas att det håller lite då. Ska ladda 1,5 nästa år. En bild på lite inköp till toppen.
Det e rätt bra att ha nya saker i toppen till nästa år.
Nu har det varit lång mellan uppdateringarna. Har hänt en del sen sist. Plockat av grenrör, insug, toppen etc.. Pappa svarvade ett verktyg så vi kunde pressa ur sturningarna ur toppen. Har börjat fila lite på den. Blir mest o snygga till den lite bara. Har även rivit väck växellådan. För det ska dit en getrag 262 nu i vinter. Borde ha den hemma på måndag eller tisdag. Har även fixat en typ av magnet ventil så att jag kan styra laddtrycket i vemset.
Recept 2011: B23et block Orginal vev Orginal M stakar Orginal Mahle kolvar