Fet felasfalterad/vägabula mitt på essingeleden!

Rock-Star
19 april 2010 · 2 982 Inlägg

MarcusL skrev:

Kesler skrev:

FLindgren skrev:
Ja precis, vägen är till för fordon. det finns nog krav på biltillverkarna på vad dom ska klara för slags väggupp å påfrestningar. ändrar man bilens fjärdning så går man även ifrån kraven som bilen ska klara.. Och nu klagar du?

Hur är det med låga sportbilar då? kan fan garantera att det tar i för dem med. JA jag klagar, kom till stockholm å kör över den själv. Sålänge kan du hålla käften stängd!

Här var det trevliga toner? wink

Kesler "Chassi" skrev:
Råstumt. Droppade fjädrar fram ca 4" + 1/4 kapat gummi, ca 4,5-5" bak + 1/3 kapat genomslagsgummi. Bortplockade "innerskärmar" och valsade skärmar runtom

Tycker du det är konstigt att den tar emot?

Mvh

hahah, du lär inte klara ngt väggupp överhuvudtaget.

Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

pippaaN skrev:
Hehe.. Totalt onödigt av mig att skriva överhuvudtaget. Men håll dig till sanningen, har svårt att tro det är 10-15cm, och du klagar aset, samtidigt som folk skriver att dom knappt märkt av det. 10-15cm, det MÄRKS.. MYCKET! oavsett låg eller standard.

Om vi nu ska vara helt korrekta, så tycker jag att du ska läsa mitt första inlägg igen.. Jag undrade om någon mer varit med om den OCH vart man kan vända sig för att anmäla. Men ja, kan erkänna att jag klagar. Och mellan tummet och pekfinger, tycker du att 10- 15cm är orimligt?

Opelmadness German cars, quality and beyond
19 april 2010 · 8 197 Inlägg

Remiss skrev:

Opelmadness skrev:
Ni borde komma hit och köra lite på vägarna häromkring..
Verkar som ni är lite bortskämda där borta. wink

+1

Efter denna vintern så skulle jag vara glad om det bara var en tillkommen vägbula istället för som nu 200 kratrar till väghålor (Helsingborg)

Precis... Tjälskott så bilen lyfter i 40 är heller ingen höjdare.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

3 stycken från stockholm som svarat..kul att även dom som inte har en aning om vad jag snackar om vill vara med och diskutera heh

Jungmar
19 april 2010 · 847 Inlägg

Hur känns skarvarna i E4an genom stockholm med din bil då Kesler?

För dom känns ju inte med en normal bil, men med en bil som din så gör det ju nästan ont att köra över dom.

maco
19 april 2010 · 1 207 Inlägg

Kesler skrev:

pippaaN skrev:
Hehe.. Totalt onödigt av mig att skriva överhuvudtaget. Men håll dig till sanningen, har svårt att tro det är 10-15cm, och du klagar aset, samtidigt som folk skriver att dom knappt märkt av det. 10-15cm, det MÄRKS.. MYCKET! oavsett låg eller standard.

jo ca, den börjar ju lågt sen blir det högt å lågt igen, men vid högsta punkten så stämmer det

Så "guppet" är 10m långt enligt ditt första inlägg och 10-15cm högt på högsta stället?

Stackare.

Första regeln om man skall köra lågt är att man inte får bitcha om det.

Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

maco skrev:

Kesler skrev:

pippaaN skrev:
Hehe.. Totalt onödigt av mig att skriva överhuvudtaget. Men håll dig till sanningen, har svårt att tro det är 10-15cm, och du klagar aset, samtidigt som folk skriver att dom knappt märkt av det. 10-15cm, det MÄRKS.. MYCKET! oavsett låg eller standard.

jo ca, den börjar ju lågt sen blir det högt å lågt igen, men vid högsta punkten så stämmer det

Så "guppet" är 10m långt enligt ditt första inlägg och 10-15cm högt på högsta stället?

Stackare.

Första regeln om man skall köra lågt är att man inte får bitcha om det.

nja vetefan om jag skrev fel nu men några meter ialf, ska kolla ikväll/imorgon.

hah brukar inte bitcha så mkt, på den vägen åker man ganka fort å då blir man lite lack, om jag inte skulle riskera att köra sönder alla fälgar å knäcka avgasröret skulle jag inte säga så mkt om just den

Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

Volvo_Emil skrev:
Hur känns skarvarna i E4an genom stockholm med din bil då Kesler?

För dom känns ju inte med en normal bil, men med en bil som din så gör det ju nästan ont att köra över dom.

jo dom känns ju med däcken, inte så mkt mer med det

DasAuto
19 april 2010 · 2 751 Inlägg

Essingeleden. Åkte på fortkörning. Gnistor från avgasröret som skrapar i! smile Bilden är en stillbild från en 4min lång film. Fick filmen hem till brevlådan av Polisen, powerpoint redigerad och klar wink (för er som undrar)
https://www1.garaget.org/archive/63/62634/125473/125473-1600579.jpg

Och du tycker att det är konstigt att det tar i?roll

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

Men herregud, vafan ere ni inte fattar..Läs första inlägget,å skriv om ni har nå vettigt att säga, böner å andra luffare behöver inte skriva! Hela essingeleden är rak men på just den biten är det en upphöjning..så ni tycker det e lungt när dom gör ett sånt arbete eller?? å för helvete ta bort bilden från tråden!

ang det på bilder så har det ingenting med guppet att göra, röret skrapar i..och? på bulat flyger man, och man känner det även med en originalbil

Senast redigerat av Kesler (19 april 2010)

Remiss
19 april 2010 · 1 339 Inlägg

DasAuto skrev:
Essingeleden. Åkte på fortkörning. Gnistor från avgasröret som skrapar i! smile Bilden är en stillbild från en 4min lång film. Fick filmen hem till brevlådan av Polisen, powerpoint redigerad och klar wink (för er som undrar)
http://www1.garaget.org/archive/63/6263 … 600579.jpg

Och du tycker att det är konstigt att det tar i?roll

HAHA omg big_smile

DasAuto
19 april 2010 · 2 751 Inlägg

Kesler skrev:
Men herregud, vafan ere ni inte fattar..Läs första inlägget,å skriv om ni har nå vettigt att säga, böner å andra luffare behöver inte skriva! Hela essingeleden är rak men på just den biten är det en upphöjning..så ni tycker det e lungt när dom gör ett sånt arbete eller?? å för helvete ta bort bilden från tråden!

ang det på bilder så har det ingenting med guppet att göra, röret skrapar i..och? på bulat flyger man, och man känner det även med en originalbil

Jag är varken bonde eller luffare, du borde nog kolla omkring lite, sådär är det inte bara i i den öfre staden Stockholm, utan i hela Sverige, det är knappast bättre vägar i Blekinge & Skåne. Så sluta klaga och höj bilfan ifall du vill köra någorlunda normalt.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
DasAuto
19 april 2010 · 2 751 Inlägg

Kesler skrev:
ang det på bilder så har det ingenting med guppet att göra, röret skrapar i..och? på bulat flyger man, och man känner det även med en originalbil

ja röret skrapar i, tänk själv vad som händer när man kör över ett gupp i 80-100km/h, som du själv säger är 10-15cm högt. Krävs inte många hjärnceller att förstå, avgasröret är ju inte gjort av papper heller, den lär ju banka till som in i helvete.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

DasAuto skrev:

Kesler skrev:
Men herregud, vafan ere ni inte fattar..Läs första inlägget,å skriv om ni har nå vettigt att säga, böner å andra luffare behöver inte skriva! Hela essingeleden är rak men på just den biten är det en upphöjning..så ni tycker det e lungt när dom gör ett sånt arbete eller?? å för helvete ta bort bilden från tråden!

ang det på bilder så har det ingenting med guppet att göra, röret skrapar i..och? på bulat flyger man, och man känner det även med en originalbil

Jag är varken bonde eller luffare, du borde nog kolla omkring lite, sådär är det inte bara i i den öfre staden Stockholm, utan i hela Sverige, det är knappast bättre vägar i Blekinge & Skåne. Så sluta klaga och höj bilfan ifall du vill köra någorlunda normalt.

för andra gången..läs första inlägget, börjar bli jobbigt att skriva. Vrf ska jag höja bilen? jag klagar på asfalten som är allt annat än jämn med resten av vägen. Kör du där med en vanlig bil så känner du garanterat av den.. tror dom flesta också skulle klaga om det var nå liknande på liknande väg nån annanstanstans. Släpper du ratten när du åker över den så flyger du åt helvtete.

coffe.dk Zzzz
19 april 2010 · 937 Inlägg

Kesler skrev:
Flög fan flera meter

Oj..........

DaAddez Volvofreak
19 april 2010 · 356 Inlägg

Haha du flög några meter tongue

// Andreas
S40N T5-04
Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

DasAuto skrev:

Kesler skrev:
ang det på bilder så har det ingenting med guppet att göra, röret skrapar i..och? på bulat flyger man, och man känner det även med en originalbil

ja röret skrapar i, tänk själv vad som händer när man kör över ett gupp i 80-100km/h, som du själv säger är 10-15cm högt. Krävs inte många hjärnceller att förstå, avgasröret är ju inte gjort av papper heller, den lär ju banka till som in i helvete.

hur många hjärnceller krävs det för dig att förstå att en väg inte ska vara så?

Kesler
19 april 2010 · 3 650 Inlägg

DaAddez skrev:
Haha du flög några meter tongue

ja 7-10

Ramzon Mediahora
19 april 2010 · 63 Inlägg

Kesler skrev:

DaAddez skrev:
Haha du flög några meter tongue

ja 7-10

Haha nejmen dra på trissor! Det är ganska långt, du vet det va? Det känns mycket mycket mycket orimligt, men vad vet jag.

Följ mitt fotoprojekt: http://roomsofexpressions.tumblr.com/
För övrigt nonsens jag pysslar med: http://www.facebook.com/BLAQphotography
Opelmadness German cars, quality and beyond
19 april 2010 · 8 197 Inlägg

Kesler skrev:

DaAddez skrev:
Haha du flög några meter tongue

ja 7-10

Det är ju normalt... lol
*IRONI* (för den som fattade fel*

Senast redigerat av Opelmadness (19 april 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang