2065
Sök

Volvo 740 GL 230F "pimp my ride"

16 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
Ja alltså det hela var lite osäkert från början. Jag chansade på att vi skulle få köpa loss bilen av min flickväns mamma o gubbe. Vi har haft bilen några månader och de har använt den då o då för övningskörning/flytt av prylar osv. Kändes som att deras behov av den var väldigt lite så vi frågade om vi fick köpa loss den av dem, men icke.. därav start av projekt.. lite förhastat kanske. Men tråkigt ja, känns som det är en alldeles för bra bil o bra skick för att ha som slit o slängbild. ynka 13600mil på mätaren. sad

1 207 Inlägg
24 april 2010
740_230F skrev:
Ja rubriken kanske låter mer spännande än det slutar. Men vi får se vad som händer. Jag har alltså en helt vanlig svensson pansarvagn á la volvo 740, 230F sugmotor, 530 topp.[...]

[...]Saker jag har gjort:[...]

740_230F skrev:
Hopp hopp, tyvärr blev det så att vi inte fick köpa loss denna bilen. Så det är lika bra att lägga ner denna tråden eftersom jag inte kommer att göra nåt mer på den. Kommer att starta en ny tråd när ny bil är inhandlad då det blir det nya projektet.

WTF? Har du hållit på skruvat i en bil som du inte äger, och sagt att det är din?

16 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
Alltså för att klargöra, det har varit lite turer fram och tillbaka om vi skulle få köpa bilen eller inte. Bilen tillhör min flickväns mamma, men den har delats mellan henne, oss och min flickväns bror som övningskört osv. Nu kom ägandet på tapeten och vi sa att vi ville köpa loss den, men det ville hon inte. Inte krångligare än så.
Vi har haft den några månader och den krånglade en del innan, tex dog den titt som tätt vilket visade sig vara bränslepumpsreläet, sedan var det hål i avgassystemet, vilket jag åtgärdade. Istället för att köpa en ny std ljuddämpare så byggde jag och en kompis en egen. Så reparationerna som gjort hade behövts göras i vilket fall, så de får ju inte en sämre bil direkt.
Senast redigerat av 740_230F (24 april 2010)

Sök