5228
Sök

Är min magnetventil kass? inget turbotryck! v70n 2.4t 01

3 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
Hej, har lite problem med min -01 V70 2.4T awd (orginal)

Jag har haft väck insuget för att komma åt att sätta tillbaka en slang som kommer ifrån vevhusventilationen,
tillbaka med insuget
tillbaka med slang/rör från intercoolern då jag ser att slang biten mellan den hårda plast slangen och turbon är sprucken och kan köra fingret rakt in.
Bytte slangen till ny
Men innan jag hade hunnit bytt den så började bilen bete sig konsigt den var svår startad i alla väder för den tappade tomgången(gasspjället bytt) och den puttrade och fräste ( gör det fortfarande) men håller jag den vid uppstart på högre varv ( runt 3000) och parerar dipparna i tomgången och gör detta i ca 30 sek så håller den tomgången tills nästa gång jag startar.

Idag efter jag bytt slang biten och var ute och test körde ( var fortfarande svår att få att hålla tomgång) så känndes det som om att jag inte har någon turbokraft?

körde hem och kollade magnetventilen precis efter jag stannat motorn, kännde på den och den "smattrade i den bra länge" kopplade ur strömmen till den och provkörde men fortfarande ingen kännbar turbo laddning.

Behöver ha detta fixat! ska på långkörning i morgon eftermiddag och min tanke och förhoppning är att endast en ny magnetvetil behövs så är allt fixat. Eller?
Har ni några förslag till mig så svara mig gärna så snabbt du kan.

stifft och servad för några månader sedan.

Tack i förhand

Sök