3693
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

3 259 Inlägg
10 september 2011
Dieselsmurfen skrev:
JonR skrev:
killercow skrev:
http://www.blocket.se/jamtland/Mazda_62 … 13&w=3

Haha "Finns i Östersund som ligger 560km norr om Stockholm" ja bor ca 350km från stockholm men inte brukar ja skriva i annonser hur långt från stockholm det är ja bor tongue
Hade kanske förstått om man bodde i nån liten okänd by nån mil utanför stockholm.)

Prova själv att annonsera ut en bil som tilltalar nysvenskar så får du se att man blir smått trött på att svara på frågan "hur många kilometer från stockholm bor du?" för att sedan få svar på att det är för långt att åka... jag lovar dig! big_smile så han sparar sig nog endel onödiga samtal!

Mvh/Jon

Jag säljer ju rätt ofta bilar själv (minst 1 i månaden). Bor 65 km från GBG. Svarar alltid: Cirka 45 minuter vilket är rätt nära sanningen. Ofta blir svaret: Oj! Kan vi mötas på halva vägen? Nej, det kan vi inte....

Haha det där "Oj":et känner man igen! Troligen samma "Oj" som kommer efter att man har svarat på en fråga om nåt negativt/trasigt som redan står klart och tydligt i annonsen, följt av orden "därav priset"! "Oj"et ska då betyda att priset är jättehögt och en prutning kommer inom 1sekund. Fast varan kostar hälften mot den andra billigaste varan på blocket med liknande eller mer fel/defekter. Ja endel är för goa! big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
10 september 2011
denna kanske inte är så lustig men han e helt ute o cyklar me priset! jag såg denna innan på blocket då var de nån snubbe som skulle sälja den för 10.000:- o de var mer överkomligt om man tittar på bilderna sen miltalet stämmer absolut inte! dom miltalsmätarna slår runt vid 9999 sen börjar dom om på nytt tongue
http://www.blocket.se/helsingborg/Bmw_3 … _8&w=3

Lobster knife fight

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 september 2011
Jeqpe skrev:
denna kanske inte är så lustig men han e helt ute o cyklar me priset! jag såg denna innan på blocket då var de nån snubbe som skulle sälja den för 10.000:- o de var mer överkomligt om man tittar på bilderna sen miltalet stämmer absolut inte! dom miltalsmätarna slår runt vid 9999 sen börjar dom om på nytt tongue

Ptja, den är värd vad någon vill betala. Det är väl vad jag förstår en ovanlig modell, och en ovanlig och eftertraktad motor. Klart samlarvärde, och den verkar dessutom vara i fint skick. Jag tror inte heller en sekund på att miltalet stämmer förrän säljaren kan motbevisa det med en komplett samling besiktningspapper så att man kan se att mätaren aldrig slagit över. Men priset låter inte alldeles otroligt om skicket är bra. Det är ju en entusiastbil.

Jag kan ju tillägga att jag heller aldrig skulle överväga att köpa en bil av någon med så dåligt språk och så undermålig disposition.
Senast redigerat av Andromeda (10 september 2011)

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
10 september 2011
Andromeda skrev:
Jeqpe skrev:

Ptja, den är värd vad någon vill betala. Det är väl vad jag förstår en ovanlig modell, och en ovanlig och eftertraktad motor. Klart samlarvärde, och den verkar dessutom vara i fint skick. Jag tror inte heller en sekund på att miltalet stämmer förrän säljaren kan motbevisa det med en komplett samling besiktningspapper så att man kan se att mätaren aldrig slagit över. Men priset låter inte alldeles otroligt om skicket är bra. Det är ju en entusiastbil.

asså de finns fler än va folk tror sen fint skick njaae de fattas ju lister o skit sen på filmen han linkat i annonsen så går inte ens motorfläkten och man kan få finare 3,0si för mindre pengar faktiskt vimlar av dom nere i europa o borta i usa bara o leta smile
EDIT: dom e ju dock inte i sverige wink men ja tycker han luras som fan me de priset!
Senast redigerat av Jeqpe (10 september 2011)

Lobster knife fight

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 september 2011
Jeqpe skrev:
Andromeda skrev:
Jeqpe skrev:

asså de finns fler än va folk tror sen fint skick njaae de fattas ju lister o skit sen på filmen han linkat i annonsen så går inte ens motorfläkten och man kan få finare 3,0si för mindre pengar faktiskt vimlar av dom nere i europa o borta i usa bara o leta smile
EDIT: dom e ju dock inte i sverige wink men ja tycker han luras som fan me de priset!

Men nu får du väl ändå ge dig! smile

Han lurar absolut ingen alls. Den enda man kan lura med ett för högt pris är sig själv. Då står man där med en bil man vill sälja men inte får såld. Den är värd vad någon vill betala och det regleras alldeles ypperligt av marknaden.

Jag får mer intrycket av att du skulle vilja ha bilen, men inte till det priset. Det kan jag förstå. Visst har man tänkt "jä*** id***" några gånger när man ser en bil man är sugen på med säljaren är helt omöjlig med priset, som dessutom inte är marknadsmässigt. Men då får man avstå affär helt enkelt. Betalar någon annan det "för höga" priset var den ju värd det då någon ville betala det.

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
10 september 2011
Andromeda skrev:
Jeqpe skrev:
Andromeda skrev:

Han lurar absolut ingen alls. Den enda man kan lura med ett för högt pris är sig själv. Då står man där med en bil man vill sälja men inte får såld. Den är värd vad någon vill betala och det regleras alldeles ypperligt av marknaden.

Jag får mer intrycket av att du skulle vilja ha bilen, men inte till det priset. Det kan jag förstå. Visst har man tänkt "jä*** id***" några gånger när man ser en bil man är sugen på med säljaren är helt omöjlig med priset, som dessutom inte är marknadsmässigt. Men då får man avstå affär helt enkelt. Betalar någon annan det "för höga" priset var den ju värd det då någon ville betala det.

där har du de wink ja va sugen som fan på den innan när förra säljaren skulle ha 10000 men hade inte dom pengarna då tongue har sett många andra lik som dom betalar på tok för mkt för men de får väl stå för dom tongue

Lobster knife fight

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 september 2011
Jeqpe skrev:
Andromeda skrev:
Jeqpe skrev:

där har du de wink ja va sugen som fan på den innan när förra säljaren skulle ha 10000 men hade inte dom pengarna då tongue har sett många andra lik som dom betalar på tok för mkt för men de får väl stå för dom tongue

Om vi bortser från "lik" till överpriser och sådant tycker jag det är rätt intressant att folk ser priser som något som ligger fast för varje produkt. Det är ju naturligtvis precis raka motsatsen. Kunden bestämmer alltid vad priset är. Är det för högt väljer kunden att avstå, och väljer alla kunder att avstå kommer priset att sänkas. Därför är t ex en Coca-Cola billigare att köpa i Bangladesh än i Sverige. Försöker någon lansera en TV-modell för 10k när alla konkurrenter med samma spec ligger runt 5k kommer även detta företag att få justera sina priser om de vill sälja.

Även om den som betalar för mycket för något är en komplett idiot som helst skulle ha en god man som sköter ekonomin var ju priset rätt för just den bilen. Nästa bil av samma kaliber för samma pris kanske förblir osåld då det saknas en "idiot" som spekulerar på just den, och då har också marknaden justerat priset på den bilen.

Jag kan rekommendera "Om nationernas välstånd" av Adam Smith, den fria marknadens bibel kan man säga. Riktigt intressant om man vill läsa lite mer om samspelet mellan köpare och säljare och vad som sätter priset på en vara.

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
10 september 2011
Andromeda skrev:
Jeqpe skrev:
Andromeda skrev:

Om vi bortser från "lik" till överpriser och sådant tycker jag det är rätt intressant att folk ser priser som något som ligger fast för varje produkt. Det är ju naturligtvis precis raka motsatsen. Kunden bestämmer alltid vad priset är. Är det för högt väljer kunden att avstå, och väljer alla kunder att avstå kommer priset att sänkas. Därför är t ex en Coca-Cola billigare att köpa i Bangladesh än i Sverige. Försöker någon lansera en TV-modell för 10k när alla konkurrenter med samma spec ligger runt 5k kommer även detta företag att få justera sina priser om de vill sälja.

Även om den som betalar för mycket för något är en komplett idiot som helst skulle ha en god man som sköter ekonomin var ju priset rätt för just den bilen. Nästa bil av samma kaliber för samma pris kanske förblir osåld då det saknas en "idiot" som spekulerar på just den, och då har också marknaden justerat priset på den bilen.

Jag kan rekommendera "Om nationernas välstånd" av Adam Smith, den fria marknadens bibel kan man säga. Riktigt intressant om man vill läsa lite mer om samspelet mellan köpare och säljare och vad som sätter priset på en vara.

Det är en hel vetenskap smile som sagt det finns alltid någon köpare till just den saken som säljs även om saken är ovanligt dålig och för högt prissatt så kommer den till slut bli köpt smile men jaja de börjar bli off topic någon som har en rolig annons på lager?
Senast redigerat av Jeqpe (10 september 2011)

Lobster knife fight

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 september 2011
Navkapsel skrev:
Så lockar man kvinnliga köpare smile http://www.blocket.se/ostergotland/Mili … 14&w=1

En spade är en spade osv... smile

1 067 Inlägg
10 september 2011
killercow skrev:
http://www.blocket.se/jamtland/Mazda_62 … 13&w=3

Haha "Finns i Östersund som ligger 560km norr om Stockholm" ja bor ca 350km från stockholm men inte brukar ja skriva i annonser hur långt från stockholm det är ja bor tongue
Hade kanske förstått om man bodde i nån liten okänd by nån mil utanför stockholm. roll

sen är denna fin: "Har en bil för mycket på parkeringen"  "Kanske byten"

dessutom skulle jag nog mer gissa på nått mekaniskt fel än elfel som säljaren gissar på. att 4an å 5an inte går att få i har nog inget med nått elfel att göra wink

Många som ringer på annonser som inte har en susning vars i landet de finns.. 

Söker du på hela landet så står det ju inte vars den är..   

Verkar vara vanligt på BMW, Audi och Mercedesannonser dock..  Av någon underlig anledning lol

Evildan
11 september 2011
http://www.blocket.se/fenix-bilar?ca=12

FENIX BILAR HB
Välkommen Till Fenix Bilar I Eskilstuna
BILFIRMA och BILVERKSTAD

Bilfirma,
VI KÖPER ALLA BEGAGNADE BILAR .
Vi köper, säljer och byter bilar.
Vi har alltid garanti på tre månader med själv risk från 1500 - 3000 Kr då kommer du köpa bilar i från oss.

När du köper bil av oss erbjuder vi dig förmånlig finanisiering via WasaKredit AB.
Ni kan lägga 20% handpenning eller 0 kontant.

Bilfirma
Måndag - fredag 8.30-19.00
lördag 10.00-18.00
söndag Bokning

Bilverkstad , Däckservice

Vi reparerar alla bilar (motor,växelåda "manuel - automat",
elektriska fel, databox, felsökning, lack, laga även rost, samt service. Vi
har även möjlighet att laga bilar som har blivit krockade.
Vi har även tillgång att lasta bilar med biltransport över hela sverige för att hämta bilar .
All verksamhet vi bedriver har tre månaders garanti

Verkstad
Måndag - fredag 08.00-18.00
Lördag - 10.00 - 16.00 söndag - Stängt

Värt att notera i den texten:
*DÅ KOMMER DU ATT KÖPA BILAR IFRÅN OSS.
här bestämmer tydligen företaget att du ska köpa bil utav dom.
*borde nog ändra SJÄLV RISK till på egen risk?
*MANUEL växellåda, är den spansk?
*när man sedan tittar på vart dom håller till visar kartan på Åkersberga, kanske ide att ändra detta då dom har flyttat tillbaka till EA.
Senast redigerat av Evildan (11 september 2011)

Evildan
11 september 2011
vad menas? stormen och ruljans?

http://www.blocket.se/sodermanland/Peug … 12&w=1

PEUGEOT 206 XR 5D 1,4

Nu ska jag ta farväl av min kära Pärla. Den är besiktad och skattad nyligen. Det finns en enstaka bubbla men det hindrar inte pärlan att fångar stormen med dess härlig ruljans.

Färg: GRÅ
Fordonsår: 2000

Hör av dig!
BVSA!

killercow
11 september 2011
Evildan skrev:
Vi har alltid garanti på tre månader med själv risk från 1500 - 3000 Kr då kommer du köpa bilar i från oss.

Hur kan en garanti ha själv risk?

Dessutom finns de väl en lag som säger 6mån garanti när du köper av en firma.
Den täcker ju fel som fanns vid köpet eller inte borde uppkommit inom 6mån. gäller dock inte slitdelar å fel som uppkommer efter köpet som är normalt för bilens ålder/miltal.

låter mer som en försäkring än garanti.
Senast redigerat av killercow (11 september 2011)

Evildan
11 september 2011
killercow skrev:
Evildan skrev:

hos fenix bilar är allt möjligt.
nä, det är väl då snarare en försäkring i mitt tycke.

809 Inlägg
11 september 2011
beckstroem skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Amazon_Combi__66_35998110.htm?ca=7&w=1

ingår hon i köpet eller? köp min amazon och du får en kvinna som säljer frukt direkt från bilen!

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 september 2011
killercow skrev:
Evildan skrev:

Dessutom finns de väl en lag som säger 6mån garanti när du köper av en firma.
Den täcker ju fel som fanns vid köpet eller inte borde uppkommit inom 6mån. gäller dock inte slitdelar å fel som uppkommer efter köpet som är normalt för bilens ålder/miltal.

låter mer som en försäkring än garanti.

Det finns en sådan lag. Men jag har aldrig sett någon bilfirma upplysa om den, precis som elektronikkedjor ogärna berättar att deras dyra tilläggsförsäkring bara förlänger den lagstadgade garantin ett år smile
Senast redigerat av Andromeda (11 september 2011)

Evildan
11 september 2011
744GLT skrev:
beckstroem skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Amazon_Combi__66_35998110.htm?ca=7&w=1

ingår hon i köpet eller? köp min amazon och du får en kvinna som säljer frukt direkt från bilen!

två härliga corollor i bakgrunden, taximålade, 1miljard afrikaner kan inte ha fel, corolla är en underbar bil.

11 september 2011
http://www.blocket.se/ostergotland/Suba … 12&w=3

man vill inte direkt köpa bilen när man ser första bilden.

Självlärd
3 083 Inlägg
11 september 2011
melodic_death_metal skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Subaru_Impreza_2_0_GL_35560315.htm?ca=12&w=3

man vill inte direkt köpa bilen när man ser första bilden.

Kallas husbil big_smile. Eller kanske världens största takbox?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Sök