2668
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

Fri fart för ett fritt folk!
14 883 Inlägg
22 oktober 2011
Evildan skrev:
BMWgrabben skrev:
Evildan skrev:
http://www.blocket.se/vasternorrland/Bmw_525i_e34_36500350.htm?ca=12&w=3

"talar endast svenska?"
jag trodde det var obligatoriskt att lära sig engelska i grundskolan?
heter det sterio på svenska?

Jag förstår hans tanke, o hade jag velat jävlas hade jag ringt o snackat invandrarsvenska tongue

"hejsanjagringabilenvadförfärgpådenhurlängeduhaftdennärkamrembyttsistaprisjagharlångtattåkavarfinnsbilen?"
typ så kan det låta i luren.
tyckte dock det var lustigt att "endast tala svenska" men inte kunna skriva korrekt på svenska.
1 liten miss bra iofs i hela annonsen.

Har en polare som skriver SJUKT illa.

Fast jag har varit där oxå,just nu jobbar jag med punkter och sånt drabbel men detta är en mirc skada att inte använda punkt osv.

Men tror min svenskalärare sammanfattade anledningen ganska bra,när jag träffade henne för ett tag sen.
/Du var alltid tyst på lektionerna men du gjorde aldrig något heller. smile

Kör fort så hinner inget hända...

Evildan
22 oktober 2011
BMWgrabben skrev:
Evildan skrev:
BMWgrabben skrev:

Jag förstår hans tanke, o hade jag velat jävlas hade jag ringt o snackat invandrarsvenska tongue

"hejsanjagringabilenvadförfärgpådenhurlängeduhaftdennärkamrembyttsistaprisjagharlångtattåkavarfinnsbilen?"
tyckte dock det var lustigt att "endast tala svenska" men inte kunna skriva korrekt på svenska.

De är en j-a skillnad på hur invandrare kontra svenskar gör affärer smile

ofta är det så.
kan vara väldigt frustrerande att tex visa en bil och den 5e som anlände i den rostiga Sharanen frågar samma sak som hans 2 bröder och 2 kusiner redan frågat.

Evildan
22 oktober 2011
Growe skrev:
Evildan skrev:
BMWgrabben skrev:

Har en polare som skriver SJUKT illa.

Fast jag har varit där oxå,just nu jobbar jag med punkter och sånt drabbel men detta är en mirc skada att inte använda punkt osv.

Men tror min svenskalärare sammanfattade anledningen ganska bra,när jag träffade henne för ett tag sen.
/Du var alltid tyst på lektionerna men du gjorde aldrig något heller. smile

jo, det finns flera anledningar till att det inte alltid är "korrekt" skrivet.
det enda som hjälper är som du skrev att jobba med det så man tränar upp förmågan att se hur det bör se ut.
härlig kommentar från lärarinnan.

Trucker
2 710 Inlägg
22 oktober 2011
Evildan skrev:
BMWgrabben skrev:
Evildan skrev:

ofta är det så.
kan vara väldigt frustrerande att tex visa en bil och den 5e som anlände i den rostiga Sharanen frågar samma sak som hans 2 bröder och 2 kusiner redan frågat.

Japp. Men såna frågor får man å andra sidan ta.. känns de som smile
Finns värre saker. När t.ex. nån invandrare drar o kollar på en 540 Individual -95 o inte ser värdet i bilen o bjuder 20K för den entusiastvårdade bilen, där priset på blocket var 80K. Liiite värre, haha.

Fart missbrukare

Evildan
22 oktober 2011
BMWgrabben skrev:
Evildan skrev:
BMWgrabben skrev:

ofta är det så.

Japp. Men såna frågor får man å andra sidan ta.. känns de som smile
Finns värre saker. När t.ex. nån invandrare drar o kollar på en 540 Individual -95 o inte ser värdet i bilen o bjuder 20K för den entusiastvårdade bilen, där priset på blocket var 80K. Liiite värre, haha.

måste väl få pruta lite wink
nog OT nu.
ser om jag hittar några nya annonser.

Evildan
22 oktober 2011
killen är något less på oseriöst folk!

http://www.blocket.se/lund/Lamborghini_ … 12&w=3

Säljes otroligt motvilligt pga utlandsvistelse.
Bilen är i fullständigt perfekt skick, givetvis okrockad, inte en repa. Nyservad av Lamborghini & helt nya däck! Bara att gasa på i 1200 mil till utan att tänka på de 80000 kronor extra kronor service och nya däck innebär.

Färg: Gul
Mätarställning: 2500 mil
Regnummer: 2 FAST (AMD621)

3 ägare: en bilsamlare i Stockholm, ett argentinskt fotbollsproffs och jag.
Lifting system, imobilizer, sportstolar i svart skinnklädsel med gula sömmar, 520 HK, 4WD, automatiskt uppfälld cabriolet, AC, Uttag för Mp3, ABS, Airbags, ställbar ratt, halvautomatiska säten, Xenonljus, CD-växlare, elhissar, elspeglar, elinfällbara backspeglar

Servad enligt serviceboken

Inga byten, inga uthyrningar, inga provkörningar, inga klåpare (som 80% av er som ringt är - jag är van nu. Vill du ha bilen så är det ett normalt bilköp som gäller, inga PayPalbetalninar, inga Wester Union, inga bilhandlare som skriver från en Gmail, inga konstiga valutaexperiment... ger er med allt sånt skit. Är det inte ett normalt bilköp som är aktuellt så lägg ner.)

Trucker
2 710 Inlägg
22 oktober 2011
Evildan skrev:
killen är något less på oseriöst folk!

http://www.blocket.se/lund/Lamborghini_ … 12&w=3

Säljes otroligt motvilligt pga utlandsvistelse.
Bilen är i fullständigt perfekt skick, givetvis okrockad, inte en repa. Nyservad av Lamborghini & helt nya däck! Bara att gasa på i 1200 mil till utan att tänka på de 80000 kronor extra kronor service och nya däck innebär.

Färg: Gul
Mätarställning: 2500 mil
Regnummer: 2 FAST (AMD621)

3 ägare: en bilsamlare i Stockholm, ett argentinskt fotbollsproffs och jag.
Lifting system, imobilizer, sportstolar i svart skinnklädsel med gula sömmar, 520 HK, 4WD, automatiskt uppfälld cabriolet, AC, Uttag för Mp3, ABS, Airbags, ställbar ratt, halvautomatiska säten, Xenonljus, CD-växlare, elhissar, elspeglar, elinfällbara backspeglar

Servad enligt serviceboken

Inga byten, inga uthyrningar, inga provkörningar, inga klåpare (som 80% av er som ringt är - jag är van nu. Vill du ha bilen så är det ett normalt bilköp som gäller, inga PayPalbetalninar, inga Wester Union, inga bilhandlare som skriver från en Gmail, inga konstiga valutaexperiment... ger er med allt sånt skit. Är det inte ett normalt bilköp som är aktuellt så lägg ner.)

Håller med honom. Bilen är ingen 9-3 aero eller s60 t5, direkt.
Av bilderna att döma så känns de som att han är i ngt arabland

Fart missbrukare

Evildan
22 oktober 2011
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_3 … 12&w=3

Säljer bilen pga av för många bilar, ont om parkering, samt en grinig brud!
Besiktigad igår,
Skattebefriad efter nyår
Endast 14xxx mil
Röd inredning
Perfekt vinterbil!

Pris: 3500 eller högstbjudande.
Byte är intressant! Men inga bilar!
Fälgar 5/110
delar till V70 1 gen,
960-95 och fram åt.
Samt Saab 900 nya karossen.
Eller något annat onödigt skit!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 oktober 2011
Evildan skrev:
http://www.blocket.se/trelleborg/Fin_volvo_91_ars_model_automat_36780963.htm?ca=12&w=3

Fin Volvo -91 automat, ac/klimat fungerar, farthållare. Skattad till dec -11, bes nov -11.
Säljes till ett dödsbo. Rullat 26000 mil.
Du som kommer och tittar SKA kunna visa giltigt körkort och en av oss åker med när du provkör pga försäkringar ska gälla.
Pris 8000:- el högstbjudande.

Endast telefonkontakt. Mail besvaras ej.

"den önskade kundkretsen lär inte ha giltigt körkort för det upphör väl att gälla när man dör?"

Hahahaha! Svårt att få betalt också. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Osponsrad
1 631 Inlägg
22 oktober 2011
Är det en Avensis eller Carina ?? Carfax stämmr inte som vanligt wink http://www.blocket.se/simrishamn/Toyota … 13&w=0

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Forummoderator
18 349 Inlägg
22 oktober 2011
Evildan skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_340_ny_bes_igar_36612489.htm?ca=12&w=3

Besiktigad igår,
Skattebefriad efter nyår
Endast 14xxx mil
Röd inredning
Perfekt vinterbil!

Fälgar 5/110
delar till V70 1 gen,
960-95 och fram åt.

Fan. "Automat" alltså variomatic... Den skulle jag vilja ha...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
22 oktober 2011
Dieselsmurfen skrev:
Evildan skrev:

Besiktigad igår,
Skattebefriad efter nyår
Endast 14xxx mil
Röd inredning
Perfekt vinterbil!

Fälgar 5/110
delar till V70 1 gen,
960-95 och fram åt.

mhm, aldrig fel med en "remjohan".
ska jag åka och prata med honom och hans griniga brud och se hur billig den kan bli?
jag kan hämta dig från tåget när du vill ha hem den.

Forummoderator
18 349 Inlägg
22 oktober 2011
Evildan skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Evildan skrev:

Besiktigad igår,
Skattebefriad efter nyår
Endast 14xxx mil
Röd inredning
Perfekt vinterbil!

Fälgar 5/110
delar till V70 1 gen,
960-95 och fram åt.

ska jag åka och prata med honom och hans griniga brud och se hur billig den kan bli?

Tackar. Men 50 mil i en sån skrothög? Aldrig! Men och leka med hemma hade ju funkat.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
22 oktober 2011
Dieselsmurfen skrev:
Evildan skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Tackar. Men 50 mil i en sån skrothög? Aldrig! Men och leka med hemma hade ju funkat.

du får låna mina peltor kåpor wink
hade den funnits här i byn hade jag redan ringt honom...

Vettemannen
22 oktober 2011
Evildan skrev:
http://www.blocket.se/trelleborg/Fin_volvo_91_ars_model_automat_36780963.htm?ca=12&w=3

Fin Volvo -91 automat, ac/klimat fungerar, farthållare. Skattad till dec -11, bes nov -11.
Säljes till ett dödsbo. Rullat 26000 mil.
Du som kommer och tittar SKA kunna visa giltigt körkort och en av oss åker med när du provkör pga försäkringar ska gälla.
Pris 8000:- el högstbjudande.

Endast telefonkontakt. Mail besvaras ej.

"den önskade kundkretsen lär inte ha giltigt körkort för det upphör väl att gälla när man dör?"

Precis!! Varför väljer man att just sälja till ett dödsbo??? Jag skulle sälja till en levande som kan köpa bilen!!

/Benny

Evildan
22 oktober 2011
http://www.blocket.se/sodermanland/Tazz … 12&w=1

Tazzari Zero Elbil
Mätarställning: 5 mil
Karosseri: Sedan
Info: Avdragbar moms, Automatisk växellåda, El, www.tazzarizero.se, Elhissar, Elspeglar, Fjärrlås, 140 mil på en laddning, laddas med vanligt 220v uttag, och mycket mer fast utan bensin

"underbart med en sådan räckvidd med en elbil, tror ngn säljare snubblat lite i matematikboken under tiden i mellanstadiet" 140km snarare.

8 197 Inlägg
22 oktober 2011
Evildan skrev:
http://www.blocket.se/sodermanland/Tazzari_Zero_Elbil_36629790.htm?ca=12&w=1

Tazzari Zero Elbil
Info: Avdragbar moms, Automatisk växellåda, El, www.tazzarizero.se, Elhissar, Elspeglar, Fjärrlås, 140 mil på en laddning, laddas med vanligt 220v uttag, och mycket mer fast utan bensin

"underbart med en sådan räckvidd med en elbil, tror ngn säljare snubblat lite i matematikboken under tiden i mellanstadiet" 140km snarare.

Jävel vilket pris! Sen ladda var 14 mil... Känns lite som att bita sig i näsan. hmm

Men frontens form påminde om NSU Prinz med modernare look. smile

-Sir Jackie Stewart

1 298 Inlägg
22 oktober 2011
Evildan skrev:
http://www.blocket.se/sodermanland/Tazzari_Zero_Elbil_36629790.htm?ca=12&w=1

Tazzari Zero Elbil

Hade man kommit 140mil på batteriet hade skiten inneburit en mindre revolution. Dessvärre handlar det nog snarare om 140km som liknar dagens elbilars räckvidd lite mer.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Jävel
2 018 Inlägg
23 oktober 2011
Fast om man bara har den och åker till jobbet med, så duger de nog med 14 mil enkel resa också, har svårt att se att många av oss har så mycket längre till jobbet egentligen smile. Sen får man ha en riktig bil till långresorna.. Sorry för OT

You got to risk it, to get the biscuit :)

8 197 Inlägg
23 oktober 2011
Bara måste lägga upp denna. Den elbilen var långt från snygg från sidan.. lol
http://www.automotiveit.com/wp-content/uploads/2010/11/TAZZARI-ZERO_0075_FULL.jpg

-Sir Jackie Stewart

Sök