Vad behövs för de saker för att byta en 20v topp på en volvo 850 ist för att ha 10v?

Garre_89 custom lover
26 april 2010 · 227 Inlägg

Jag har tänkt att byta topp på min bil så ja får lite mer hästar:) tänkte få dit en 20v ist för 10v som sitter nu:)
Kan få tag på billiga topp som är bra sick:-)
va behövs?
Toppen v20
Kabelhärva från en 20v
Styrenhet från 20v för insprut å tändning
behövs de något mer?
hur ser den kabelhärva ut som man ska byta?

MVH Martin Andersson:-)

BMW 330ci "Clubsport" (2002)
Equinox Kicka Laddtryck !
26 april 2010 · 319 Inlägg

Hur är det med frigången mellan ventiler och kolvar ?
Måste kanske fräsas ut ventilutag ? smile

Mvh

Volvo S60 2.4T "R-Replica" (2001)
Marlboroman
26 april 2010 · 8 234 Inlägg

Vattenpump, grenrör och insug lär ochså bytas. Kabelhärvan är ju allt till motorn från säkringsboxen och utåt. Beroende på vilken årsmodeller det är på härva och boxar så kan man behöva byta nyckel, avkodningsbox och antennring med.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Garre_89 custom lover
27 april 2010 · 227 Inlägg

Equinox: ja hade tänkt att göra såsmile
Marlboroman: okej men tänke en kabelhärva från 95 å framåtsmile

BMW 330ci "Clubsport" (2002)
Sharky
27 april 2010 · 10 287 Inlägg

Jag vet att jag är tjatig men jag hoppas att OP inser att han inte kan besikta lagligt med detta.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Garre_89 custom lover
27 april 2010 · 227 Inlägg

Sharky skrev:
Jag vet att jag är tjatig men jag hoppas att OP inser att han inte kan besikta lagligt med detta.

/Göran

Man har hört några som har gjort de och  de har gått bra:)

BMW 330ci "Clubsport" (2002)
Marlboroman
27 april 2010 · 8 234 Inlägg

Turbo_noz skrev:
Man har hört några som har gjort de och  de har gått bra:)

Klart det går bra, tills man blir upptäckt, då går det åt helvete rejält istället.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Garre_89 custom lover
27 april 2010 · 227 Inlägg

Marlboroman skrev:

Turbo_noz skrev:
Man har hört några som har gjort de och  de har gått bra:)

Klart det går bra, tills man blir upptäckt, då går det åt helvete rejält istället.

hur ska dom upp täcka de då?

BMW 330ci "Clubsport" (2002)
Marlboroman
27 april 2010 · 8 234 Inlägg

Turbo_noz skrev:

Marlboroman skrev:

Turbo_noz skrev:
Man har hört några som har gjort de och  de har gått bra:)

Klart det går bra, tills man blir upptäckt, då går det åt helvete rejält istället.

hur ska dom upp täcka de då?

Enklaste är ju om man tändstiftskåpan på efter 10v och 20v har olika som inte passar sinsemellan. Bortser man från det så krävs en väldigt kunnig person för att se skillnad.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Garre_89 custom lover
28 april 2010 · 227 Inlägg

Marlboroman skrev:

Turbo_noz skrev:

Marlboroman skrev:

Klart det går bra, tills man blir upptäckt, då går det åt helvete rejält istället.

hur ska dom upp täcka de då?

Enklaste är ju om man tändstiftskåpan på efter 10v och 20v har olika som inte passar sinsemellan. Bortser man från det så krävs en väldigt kunnig person för att se skillnad.

jo de ät sant fick även höra de också nu att tändkåpan passa inte, Bättre att Spara till en roligare bil:)

BMW 330ci "Clubsport" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang