5228
Sök

Larmattrapp som ser ut som riktigt larm

260 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
Ska det vara så svårt att hitta en larmattrapp som inte blinkar som ett psyko och avslöjar bilen? Alla jag hittat verkar var såna. Dessutom ska man dra sladdar och grejer.. Varför finns det inte en liten dosa med en lampa som blinkar långsamt, som går på ett par knappbatterier eller max ett 9V batteri och som fästs på instrumentbrädan med en liten fästkudde? Too much to ask for??

Har surfat runt, även på engelska sidor men inte hittat något. Det finns nån beskrivning på hur man bygger ett själv, men då ska man ju skaffa alla delar, kunna koppla efter scheman och dessutom hitta ett hölje att passa in hela skiten i om man nu får ihop den.

Finns det ingen som tillverkar såna här grejer på beställning? Nån som känner nån?

Tacksam för svar.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 april 2010
vet inte vilken bil du ska ha de till men många har såna där fejk original

260 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
Vad är fake original för nåt? Sorry om jag är trög;-) Jag har en Opel vectra. Den är fin men gammal (89a) så jag vill inte plöja ner några summor på ett riktigt larm. Farsan har en betydligt nyare bil som fått stå ifred i flera år utan larm och grejer. Så det är inte det värsta området. Men ju äldre bil, desto mer "bus" brukar de råka ut för å andra sidan..

Biltema hade en liten diod med kablar, men när man kollar runt lite så står det att alla såna där som man köper typ på Biltema, Claes Olsson eller Teknikmagasinet blinkar för fort.. Så då vill jag inte ha en sån, bättre vara utan i så fall.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
30 april 2010
varför inte köpte ett riktigt larm?

Svetsare
3 150 Inlägg
30 april 2010
tal0n skrev:

Genna skrev:
Jag har en Opel vectra. Den är fin men gammal (89a) så jag vill inte plöja ner några summor på ett riktigt larm.

tongue

Och Genna, han menar att många bilar har sånt fakealarm original från fabrik.
Senast redigerat av ZonaX (30 april 2010)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
30 april 2010
ZonaX skrev:
tal0n skrev:

Genna skrev:
Jag har en Opel vectra. Den är fin men gammal (89a) så jag vill inte plöja ner några summor på ett riktigt larm.

tongue

Och Genna, han menar att många bilar har sånt fakealarm original från fabrik.

fan jag läste bara första inlägget big_smile tongue

Sök