2549
Sök

Digitala Turbotryck-mätare?

218 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
Tja, har letat som en tok efter digitala "boost"mätare o har bara hittat en boost/lambda men ja är bara ute efter turbontrycket. Nån som vet nåt om vart dom finns?

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

402 Inlägg
30 april 2010
Senast redigerat av Pinnenpabacken (30 april 2010)

354 Inlägg
1 maj 2010
Dock så är det INTE nåt jag rekommenderar iaf! Digital laddtrycksmätare alltså, minns broschan hade sån en gång och den var så "efter" om vi säger så, när man gasat och släppt av gasen DÅ först for mätaren upp. roll En laddtrycks mätare skall vara mekanisk! smile Det som är det bästa är ju egentligen industri bar mätare, då får man ju inte med vaakum på men.. Men men du gör som du vill. smile Finns säkert 1000 olika varianter av dom digitala förståss men.

edit: stavfel!

MVH!
Senast redigerat av maattias (1 maj 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Motborgare
1 099 Inlägg
1 maj 2010
maattias skrev:
Dock så är det INTE nåt jag rekommenderar iaf! Digital laddtrycksmätare alltså, minns broschan hade sån en gång och den var så "efter" om vi säger så, när man gasat och släppt av gasen DÅ först for mätaren upp. roll En laddtrycks mätare skall vara mekanisk! smile Det som är det bästa är ju egentligen industri bar mätare, då får man ju inte med vaakum på men.. Men men du gör som du vill. smile Finns säkert 1000 olika varianter av dom digitala förståss men.

MVH!

Det finns väl olika kvaliteter av digitala också. Förmodligen hade den som du pratate om en kass sensor, där man maskerade sensorproblemet med en vansinnigt lång integrationstid. Det betyder dock inte att alla digitala har ett sånt beteende.

-- K

218 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
maattias skrev:

MVH!

Jag funderar på en digital från "Autogauge" men som sagt jag är lite tveksam tongue.
Jag har en mekanisk från autogauge redan men den har börjat skallra när man drar på o ja stör mig så jääävligt på det. tongue

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

354 Inlägg
1 maj 2010
tomtemat skrev:
maattias skrev:

MVH!

Jag funderar på en digital från "Autogauge" men som sagt jag är lite tveksam tongue.
Jag har en mekanisk från autogauge redan men den har börjat skallra när man drar på o ja stör mig så jääävligt på det. tongue

joo. tongue ahaa, pröva lägga ett vanligt litet bränsle filter på slangen till mätaren ska du se den blir stabilare smile

"kavli", det var det jag menade också smile 1000 olika varianter/kvaliteter...

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Sök