skillnad mellan italien import å vanliga på T5:or?

Svenss0n
11 juni 2006 · 643 Inlägg

vet att det vart uppe förr. . men skulle vara roliogt å veta smile

Volvo 850R (1997)
GrebyAxel
11 juni 2006 · 524 Inlägg

E de inte 2,0 liters motorer på italienimporterna?

Svenss0n
11 juni 2006 · 643 Inlägg

GrebyAxel skrev:
E de inte 2,0 liters motorer på italienimporterna?

joo det vet ja wink. 211 hästars. men jag mena vad det var för skillnad. . annan turbo men det var något annat åxå?

Volvo 850R (1997)
PeppeVectra Peppe Vectra
11 juni 2006 · 1 076 Inlägg

GrebyAxel skrev:
E de inte 2,0 liters motorer på italienimporterna?

jo eller 2,1

likadant vissa tysklands bilar.
bara för att dom kör så långa sträckor så bilen inte ska dra så mycke soppa.'
å i italien handlar de mer om AC, den är nästan alltid på där nere i deras bilar plus att dom har "ganska" backiga vägar som sörpplar lite soppa.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
vitafaran
11 juni 2006 · 142 Inlägg

Lucifer84 skrev:

GrebyAxel skrev:
E de inte 2,0 liters motorer på italienimporterna?

jo eller 2,1

likadant vissa tysklands bilar.
bara för att dom kör så långa sträckor så bilen inte ska dra så mycke soppa.'
å i italien handlar de mer om AC, den är nästan alltid på där nere i deras bilar plus att dom har "ganska" backiga vägar som sörpplar lite soppa.

nae, den har inte en 2.0t för att dom kör så långa sträckor i italien. Det är därför deras skattesystem är helt annorlunda, motor över 2.0L betraktas typ som sprotbil och blir svindyr att skatta och försäkra där nere. Nästan alla personbilar har 2,0t motorer därnere, iallafall SAAB och VOLVO.

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
200_sx Besiktningstekniker
11 juni 2006 · 275 Inlägg

vitafaran skrev:

Lucifer84 skrev:

GrebyAxel skrev:
E de inte 2,0 liters motorer på italienimporterna?

jo eller 2,1

likadant vissa tysklands bilar.
bara för att dom kör så långa sträckor så bilen inte ska dra så mycke soppa.'
å i italien handlar de mer om AC, den är nästan alltid på där nere i deras bilar plus att dom har "ganska" backiga vägar som sörpplar lite soppa.

nae, den har inte en 2.0t för att dom kör så långa sträckor i italien. Det är därför deras skattesystem är helt annorlunda, motor över 2.0L betraktas typ som sprotbil och blir svindyr att skatta och försäkra där nere. Nästan alla personbilar har 2,0t motorer därnere, iallafall SAAB och VOLVO.

Japp.. Precis så e de

Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
Svenss0n
11 juni 2006 · 643 Inlägg

har inte fått något svar än? vad är det osm är skillnad? turbo? stakar? vad :S

Volvo 850R (1997)
Sharky
11 juni 2006 · 10 287 Inlägg

Block, programvara,...

/Göran

Svenss0n skrev:
har inte fått något svar än? vad är det osm är skillnad? turbo? stakar? vad :S

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Svenss0n
11 juni 2006 · 643 Inlägg

Sharky skrev:
Block, programvara,...

/Göran

Svenss0n skrev:
har inte fått något svar än? vad är det osm är skillnad? turbo? stakar? vad :S

tackar för det smile. så det är ingen trimmningsvänlig bil med tanke på blocket?

Volvo 850R (1997)
200_sx Besiktningstekniker
11 juni 2006 · 275 Inlägg

stakarna e klenare med

Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
Renjägarn
11 juni 2006 · 638 Inlägg

Svenss0n skrev:

Sharky skrev:
Block, programvara,...

/Göran

Svenss0n skrev:
har inte fått något svar än? vad är det osm är skillnad? turbo? stakar? vad :S

tackar för det smile. så det är ingen trimmningsvänlig bil med tanke på blocket?

Varför inte göra det lätt för dig.
Gå in på närmaste volvoåterförsäljare och fråga? Så slipper du alla olika svar.

Kommer väl nånting här snart!
Christian S
11 juni 2006 · 4 816 Inlägg

Svenss0n skrev:
har inte fått något svar än? vad är det osm är skillnad? turbo? stakar? vad :S

Det som skiljer är stakar + vev (så att det blir kortare slag=mindre cyl.volym), turbo, spridare?, programvara.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
belrock
12 juni 2006 · 16 Inlägg

som tidigare nämnt endast 2 liters motor. sedan skiljer de gärna lite i utrustning. 850 brukar sakna farthållare.

och om du nu visste att de har varit uppe tidigare varför inte söka?

Senast redigerat av belrock (12 juni 2006)

PeppeVectra Peppe Vectra
12 juni 2006 · 1 076 Inlägg

vitafaran skrev:

Lucifer84 skrev:

GrebyAxel skrev:
E de inte 2,0 liters motorer på italienimporterna?

jo eller 2,1

likadant vissa tysklands bilar.
bara för att dom kör så långa sträckor så bilen inte ska dra så mycke soppa.'
å i italien handlar de mer om AC, den är nästan alltid på där nere i deras bilar plus att dom har "ganska" backiga vägar som sörpplar lite soppa.

nae, den har inte en 2.0t för att dom kör så långa sträckor i italien. Det är därför deras skattesystem är helt annorlunda, motor över 2.0L betraktas typ som sprotbil och blir svindyr att skatta och försäkra där nere. Nästan alla personbilar har 2,0t motorer därnere, iallafall SAAB och VOLVO.

så va de nog ja. haha. tackar för rättningen.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Sharky
12 juni 2006 · 10 287 Inlägg

Ugh...jag som hade för mig att det var mindre borr på 2L maskinen. Men vita motorn är inte riktigt min hemmaplan....

/Göran

Christian S skrev:

Svenss0n skrev:
har inte fått något svar än? vad är det osm är skillnad? turbo? stakar? vad :S

Det som skiljer är stakar + vev (så att det blir kortare slag=mindre cyl.volym), turbo, spridare?, programvara.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
12 juni 2006 · 10 287 Inlägg

Jag kollade på TPC med dom som kan:

2,3L - 81mm i borr, 90mm i slag.
2,0L - 81mm i borr, 77mm i slag.

Dvs annan vev på Italien, men samma borr.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Christian S
12 juni 2006 · 4 816 Inlägg

Sharky skrev:
Jag kollade på TPC med dom som kan:

2,3L - 81mm i borr, 90mm i slag.
2,0L - 81mm i borr, 77mm i slag.

Dvs annan vev på Italien, men samma borr.

/Göran

Jag har varit medlem i TPC sen ´00 (tror jag det var eller om den var ´99)  wink sen så jobbar jag med att bygga motorerna till bilarna på volvo (började hösten ´98) sen så är jag inne på min 4:e X70 så just 5:orna kan jag ganska bra smile

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang