3877
Sök

Ang hög tomgång 200sx s13

37 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Tjena! smile har försökt söka efter liknande problem men inte hittat något. Jag satte dit en fmic och annat chip i bilen för jag ville byta ut klåparchipet mot ett horsham developement-chip som alla tydligen rekommenderar. Nu så ibland när man startar bilen så låter han precis som att gasen ligger på, han går upp till 1500rpm sen så ökar han sakta upp till ungefär 3000rpm och ligger där i nån minut innan han sjunker till 800rpm.

Om det hade varit min gamla monarkmoped hade jag kunnat tro att förgasaren var full av bränsle så han bara ökade och ökade i varv, men kan det vara så på bilen också? Eller om det hade varit en scania på jobbet så kunde enhetsinsprutaren läckt diesel in i oljan och antänts så att den varvat 8000rpm med en diesel v8 på 500hkr så att kompressorn skär och lite annat, men det kan väl inte vara likadant på en bensinmotor?

Jag bytte även bränslepump till en bosch 045 som ger ca 120-140l/min vilket fan borde räcka. Kan det kanske påverka? Eftersom man kanske behöver annan btr eller något? Hoppas att ni kan hjälpa mig smile Mvh Frans

Säljer vad som helst till rätt pris :)

Sök