Vilka besiktningsstationer är bra vs dåliga

skydark
4 maj 2010 · 375 Inlägg

Falköping suger.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Kesler
4 maj 2010 · 3 650 Inlägg

Vinsta är bra om man får rätt gubbe..rissne är också bra, sköna grabbar..högdalen suger

NordicRockabilly Liten men tuff
4 maj 2010 · 10 Inlägg

I Sollefteå är 99% av gubbarna skitschyssta och trevliga, men en av dom kan vara en riktigt petig pain in the ass! Men han ger bara nedslag på det som verkligen är fel/trasigt så det är inte mycket man kan säga om den saken...

Ford Fairlane 500 "Prinsessan Fiona" (1965)
Chevrolet Tahoe LT "Smet" (1999)
lingua
4 maj 2010 · 2 271 Inlägg

Kesler skrev:
Vinsta är bra om man får rätt gubbe..rissne är också bra, sköna grabbar..högdalen suger

Tror fan bara det är jag som haft tur i Hödalen?smile
Senaste 3-4 bilarna utan problem, trevliga va dom också.
Men men, återkommer om dom hittar trimmet i aeron.cool

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Hillbill Redneck life
4 maj 2010 · 357 Inlägg

Juvakka skrev:

Panzar_Audi skrev:
Trollhättan är väldigt bra, ganska ärliga och "stränga" men kan ändå se mellan fingrarna med skitgrejer, så som det bör vara enligt mig wink

Jasså du, jag har den precis motsatta uppfattningen tongue Trollhättan å Vänersborg tycker jag e petiga. I thn vet jag dock att det finns en som e riktigt bra.

Men stenungsund däremot har alltid vart bra när vi besiktigat där. Dem e inte så petiga me skitsaker, tillmötesgående å allmänt trevliga smile

hur ser han som är bra ut?

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
4 maj 2010 · 2 853 Inlägg

ThisIsBlackSunshine skrev:
Va och besikta min imorse i Fagersta..skulle häldre velat ta i Avesta, men fanns ingen ledig nära tid där..så fick bli Fagersta ändå, gillar inte stället där, otrevliga och tjuriga, faktiskt. kan citera gubben när han kom tillbaka efter provkörningen "mummel (hörde inte va han sa).. va?.. ja den därjävla tutan..har du den på en annan knapp eller vart fan sitter den.. - öhm ja den sitter på ratten men den funkar inte?.. mummel mummel.. och så ett stooort flin när han gav mig papperet..men finns en trevlig kille där iaf.. men i  Avesta rekomenderar ja starkt smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/138531/920840_61hg6g.jpg

vem besiktar med de felen tongue bör ju vetat om de tongue

Panzar_Audi
4 maj 2010 · 820 Inlägg

Juvakka skrev:

Panzar_Audi skrev:
Trollhättan är väldigt bra, ganska ärliga och "stränga" men kan ändå se mellan fingrarna med skitgrejer, så som det bör vara enligt mig wink

Jasså du, jag har den precis motsatta uppfattningen tongue Trollhättan å Vänersborg tycker jag e petiga. I thn vet jag dock att det finns en som e riktigt bra.

Men stenungsund däremot har alltid vart bra när vi besiktigat där. Dem e inte så petiga me skitsaker, tillmötesgående å allmänt trevliga smile

Det kan nog iofs bero på att jag träffa en Audi 100 fantast wink

Han berätta att han hade 6st 100as hemma på gården XD

Senast redigerat av Panzar_Audi (4 maj 2010)

Om man säger
dumpiz_
4 maj 2010 · 62 Inlägg

Tycker dem e schyssta i borgholm..han flinade lite och frågade vad man har konidämpare och 4 kolvs ok till på gatan:P...:öö..d e väl bra att ha bra bromsar sa jag..:ja d förstås,sa han! Dem flesta jag snackat med säger att man ska akta sej för SBP i Nybro..så jag tog d säkra före d osäkra.

BMW E39 "530i" (2001)
Saab 9000 2.3T "Hussein" (1997)
Mr_Woods Musiker
4 maj 2010 · 472 Inlägg

Lysekil rekommenderas! big_smile

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Gronwalls
5 maj 2010 · 1 808 Inlägg

i Sandviken är dom riktigt trevliga och väldigt bra.
men gävle, USCH säger ja bara. sura gubbar bara. Har åkt dom senaste besiktningar till sandviken å kommer göra det hela tin.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
IceEyes Varningar: För många..
5 maj 2010 · 2 552 Inlägg

Bilprovningen i Timrå är bra. Trevlig och kunnig personal.

Har också positiva erfarenheter från Luleå, men dock ville dom utfärda körförbud för att jag hade en Timrå IK vimpel i backspegeln tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
svempus
5 maj 2010 · 409 Inlägg

hallsberg är bra har fått samma gubbe flera gånger när jag har besiktat bilen där riktigt bra station där. åker inte till nån station i örebro om det inte blir ombes på bilen....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Laud
5 maj 2010 · 344 Inlägg

Göteborg - Sisjön är bäst! Alla är huuur trevliga som helst Göteborg - Aröd är sämst! Alla är jämt otrevliga, anmärker alltid på skit grejer osv osv! smile

Dubs I got Dubs!
5 maj 2010 · 2 423 Inlägg

Var precis och besiktade

Hade bytt till halogen på halvljuset.

kom dit så öppnade han huven och såg alla ballaster. och sa "vi bryr oss inte om du har xenon bara ljussbilden står rätt"

är nog inte så på alla stationer=)

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
BBAD Utbildad hobbymekare
5 maj 2010 · 1 125 Inlägg

Kramfors e helt OK, Härnösand suger B***E, Sollefteå e OK

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
victor91
5 maj 2010 · 446 Inlägg

Avesta är bra och hedemora med, fast när jag besikta bubblan i hedemora typ när jag var klar så kommer nån annan gubbe som jobba där och rycker upp huven och säger att den där motorn är inte orginal och han hade en lika bubbla men den mororn såg inte lika ut bla bla...  men självkart var det orginal motorn! han hade väll inte så bra koll som han trodde tongue

Juvakka
5 maj 2010 · 1 697 Inlägg

reaser skrev:

Juvakka skrev:

Panzar_Audi skrev:
Trollhättan är väldigt bra, ganska ärliga och "stränga" men kan ändå se mellan fingrarna med skitgrejer, så som det bör vara enligt mig wink

Jasså du, jag har den precis motsatta uppfattningen tongue Trollhättan å Vänersborg tycker jag e petiga. I thn vet jag dock att det finns en som e riktigt bra.

Men stenungsund däremot har alltid vart bra när vi besiktigat där. Dem e inte så petiga me skitsaker, tillmötesgående å allmänt trevliga smile

hur ser han som är bra ut?

Det e längesen jag besiktigade där. Men då hade han inget hår, såg ut å va runt 30 å annars ganska normalstor.

Saab 900 "T16" (1992)
volvoentusiasten
5 maj 2010 · 4 005 Inlägg

Jag vet inte.. Jag ser alltid till att åka dit med en nystädad nytvättad bil och gott humör. Går nästan alltid bra.

Om de hittar fel på bilen så blir jag tacksam, då jag inte vill ha några fel på bilen.
Förstår inte hur ni resonerar, vill ni inte veta vad det är för fel och laga det?? Vill ni åka runt i trasiga bilar?

Har varit runt bland lite olika Besiktningsstationer.
I Södertälje är dem stressiga och verkar inte alls ha roligt på jobbet (taskig chef?) Fick faktiskt ett nedslag att lampan på hastighetsmätaren inte fungerar. Någon annan som har hört ngt att få det? Alla på Bilia skrattade åt det. smile

I Eskilstuna tycker jag dem var helt okay, går snabbt som fan. Varit där 2 gånger. Godkänt varje gång.
I Västerås tycker jag dem var otrevliga, noll service. Varit där 1 gång. Godkänt varje gång

I Strängnäs tycker jag att dem är väldigt trevliga, snabba och förklarar lätt hur man ska göra om man känner sig osäker. Sist åkte vi några km och lyssnade på ett hjullager som lät som de inte brukar göra när de börjar gå sönder. tog väl en 20 min. Men han godkände det. Finns en skäggig där som har lite dåligt rykte, han har underkänt nästan alla vänner för mig. Men aldrig mig. varit där ~20 gånger.

Strängnäs vinner priset hos mig. smile

Jimm
5 maj 2010 · 1 661 Inlägg

Kalmar, Nybro, Borgholm är bra.
Kungsbacka är okej.
Varberg bra.
Falkenberg sämst någonsin.

Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 maj 2010 · 5 092 Inlägg

dalmasens skrev:
Hedemoras är riktigt bra, trevliga och duktiga.

Håller med helt & hållet. åker gärna till hedemora i stället för fagersta.

Fagersta är nog den sämsta stationen här i krokarna. petiga som fan är dom, men det fins en som är lite värre än dom andra, och alla vet vem det är när man säger gringubben i fagersta tongue

fins många många anledningar till att fagerstas station är kanon kass! tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang