Catback system honda civic type r?

Fluggan
5 maj 2010 · 42 Inlägg

Hej jag är sugen på att byta avgassystem på min honda civic type r (årsm: 08) för att få lite goare motorljud från den.
Undrar om någon har några tips på vad man ska ha för system och vart man kan köpa de?

Charles_ Är nog fan bara bitter..
5 maj 2010 · 365 Inlägg

finns inte invidia (stavning)-systemet till den? Till gammla type-r är det de så låter bäst tycker jag..

Pain is temporary, Glory last forever.
Fluggan
5 maj 2010 · 42 Inlägg

vet du var man kan få tag på de?

yoppe
5 maj 2010 · 388 Inlägg

Finns en del om man letar invidia som sagt populärt system.
Milltek har också riktigt bra men kostar en del http://www.millteksport.com/exhaust.pro … iantid=261
Sedan har du Ferrita.
Själv lämna jag in min bil på raka rör (A-alt avgas) i Mölndal utanför göteborg och dom byggde systemet på plats på bilen i rostfritt.
Kolla med grabbarna på Honda performance club dom har bra koll och där finns mycket länkar som kan hjälpa till.

Andreas_Performance
5 maj 2010 · 418 Inlägg

Tjena! Jag hade satsat på ett invidia, hade jag inte sålt min Fn2 08 nu så hade jag köpet ett... Milltek låter väl rätt ok men är inte värt pengarna, runt 10 000 för de firmorna jag pratade med och till och med 13k för ett. DU kommer bli nöjd med ett invidia smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Fluggan
5 maj 2010 · 42 Inlägg

jaa 11k tycker jag är lite väl mkt, vet du någon sida där man kan beställa ett invidia? smile

Andreas_Performance
5 maj 2010 · 418 Inlägg

http://www.nipotrading.se/shop/product_ … ts_id=1789

7990:- De hade ett special erbjudande för någon månad sen då de sålde ut dem för 6900, sjukt bra men nu är det tyvärr tillbaka till runt 8000.. Dock tror jag att det är det bästa sett till kvalitet/pris/ljud. Ferrita har ett för 5990:- Men då är det ett singel catback, alltså bara ett utblås... Tråkigt då vi redan har 2 som standard wink

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Fluggan
5 maj 2010 · 42 Inlägg

Tack så jätte mycket! ett sånt får de nog ta och bli ett sånt!
Hoppas att man märker ngn skillnad av det också.
Vet du vart man kan köpa ett insatsfilter? smile

Andreas_Performance
5 maj 2010 · 418 Inlägg

Ur welcome wink Du kommer höra skillnad wink Jag har ju redan gjort all undersökning på detta så hjälper gärna till! Japp insatsfilter har jag själv ett K&N liggandes, det kan du köpa på biltema.. Dock skulle jag rekommendera ett riktigt insugsrör, ljudet blir såååååå mycke bättre! kännde typ ingen skillnad på ett insatsfilter heller.. Nu kör jag med ett HKS racing suction kit, snacka om skillnad!! big_smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Fluggan
5 maj 2010 · 42 Inlägg

okej okej! vart köper man de filtret som du använder nu?smile
Tack så jätte mycket för all hjälp!smile

Andreas_Performance
5 maj 2010 · 418 Inlägg

Det är ett helt polerat rör som jag fick beställa ifrån England. Dock gjorde en firma det åt mej men dyrt blev det.. Runt 5000-6000 med montering men gud vilket ljud.. Låter mer än dubbelt så mycket som det gjorde orginal wink Du får importera det eller skaffa ett annat.

http://streetpower.se/Details.aspx?cid=257&pid=5544

Ett injen, kommer suga kalluft och ge ett bra och gött ljud wink

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Fluggan
5 maj 2010 · 42 Inlägg

jaha okej. men jag tänkte på de som du hade köpt på biltema?smile vill ha ett insatsfilter.
Jag tycker det finns dåligt med delar till våra bilar:(

Andreas_Performance
5 maj 2010 · 418 Inlägg

Det som jag köpte på biltema kostade 900 har jag för mig, bara gå in där och be om ett så fixar dom det smile
Jaa det finns lite dåligt men kommer allt mer och mer! Dock ska jag ju sälja min nu men är fantastiskt nöjd med den wink Hoppas allt löser sig, väntar på ljud resultat iaf!! big_smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Fluggan
5 maj 2010 · 42 Inlägg

okej, ja för jag hittar inte filtret på deras hemsida. jobbigt att det inte finns något biltema nära kalmar:( jaså? varför ska du sälja den då? smile

beathacker Amatör
5 maj 2010 · 444 Inlägg

Hade nvidia på min type r 07a innan slutrören var helt knas o slutade inte i linje med dem trekanterna bak vilket gjorde att avgaserna studsade på bakspoilern o bara gjorde att det blev lätt högt i bilen ..
Kör på miltek verkar många som är nöjda med det.

BMW 320d (2006)
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
5 maj 2010 · 510 Inlägg

Fluggan skrev:
Hej jag är sugen på att byta avgassystem på min honda civic type r (årsm: 08) för att få lite goare motorljud från den.
Undrar om någon har några tips på vad man ska ha för system och vart man kan köpa de?

Varför inte bara byta ut någon dämpare mot rakt rör eller mindre dämpare, om det nu bara är ljudet du är ute efter. Både enkelt och billigt.

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Fluggan
5 maj 2010 · 42 Inlägg

okej det låter ju konstigt, för jag har läst jätte mycket om  Invidia system och alla andra verka vara nöjda? kanske var något fel på just ditt? ja jag har kollat på millteks oxå men jag hittar ingen svensk sida som säljer de:(

Andreas_Performance
6 maj 2010 · 418 Inlägg

Ubbe83 skrev:

Fluggan skrev:
Hej jag är sugen på att byta avgassystem på min honda civic type r (årsm: 08) för att få lite goare motorljud från den.
Undrar om någon har några tips på vad man ska ha för system och vart man kan köpa de?

Varför inte bara byta ut någon dämpare mot rakt rör eller mindre dämpare, om det nu bara är ljudet du är ute efter. Både enkelt och billigt.

Har du sett hur ett Fn2 system ser ut?? Lite svårt att bara sätta dit nya dämpare kan jag säga, isf får det bli special och det är nog ingen höjdare.

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Andreas_Performance
6 maj 2010 · 418 Inlägg

beathacker skrev:
Hade nvidia på min type r 07a innan slutrören var helt knas o slutade inte i linje med dem trekanterna bak vilket gjorde att avgaserna studsade på bakspoilern o bara gjorde att det blev lätt högt i bilen ..
Kör på miltek verkar många som är nöjda med det.

?! Skojar du eller?? Har hört att invidia ska bra kvalitet! Milltek tycker jag ger ett sämre ljud på Fn2 dessutom och är bra mycket dyrare smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Andreas_Performance
6 maj 2010 · 418 Inlägg

Fluggan skrev:
okej, ja för jag hittar inte filtret på deras hemsida. jobbigt att det inte finns något biltema nära kalmar:( jaså? varför ska du sälja den då? smile

jag säljer den faktiskt för lillebror Ep3 eller rx-7 wink Jag är kanon nöjd men tycker det är för mycket pengar med att fixa den lite.. Jag tycker den är lite för tråkig orginal och vill ha nått värre smile Men är som sagt mycket nöjd och utseendemässigt kan det inte bli så mycket bättre big_smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang