Glapp i generatorn lr dyl?

Duettepan
5 maj 2010 · 12 Inlägg

tja har testat koppla in min nya generator och den fungerar ibland sen när man skruvar fast generatorn i fästet på motorn så slutar den fungera. det verkar vara något glapp, för den funkar ibland och ibland inte.. har testat koppla på många olika sätt. jag har testat koppla kabeln från startmotorn + 2kablar från kupén till B+ och en kabel till jord och D+ till laddlampan ska det vara så?

mitchi_86
5 maj 2010 · 197 Inlägg

d+ ska man ju koppla in varvräknaren på dieslar så den ska du nog inte koppla nåt på

BadBoys_Club
Duettepan
5 maj 2010 · 12 Inlägg

men jag har inte diesel tongue har b20

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
5 maj 2010 · 857 Inlägg

mitchi_86 skrev:
d+ ska man ju koppla in varvräknaren på dieslar så den ska du nog inte koppla nåt på

D+ ska gå till laddningslampan och det är W som är till varvräknaren på dieslar.

Drönirettab
5 maj 2010 · 21 761 Inlägg

Duettepan skrev:
jag har testat koppla kabeln från startmotorn + 2kablar från kupén till B+ och en kabel till jord och D+ till laddlampan ska det vara så?

Vart har du satt jordkabeln på generatorn, på någon av chassiskruvarna?
Vad är det för extra kablar som du har kopplat på B+?

Det verkar ju annars rätt kopplat, D+ ska som sagt gå till laddlampan och B+ till startmotorn/batteriet. Om det inte sitter några gummibussningar i generatorfästet så ska generatorchassit normalt sett få bra jordkontakt med motorblocket utan att ha egen jordkabel, men det skadar förstås inte med extra jordkabel. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang