5616
Sök

Balansering av audi 5 cyl 20v turbo

Bounty hunter
671 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
jag hade lite bråttom när jag satte ihop min 3B motor,jag balanserade inte vevpartiet sad , där emot så vägde jag kolvarna(me ringar)och dom nya SPM vevstakarn(me lager) , allt vägde lika,skiljde nått gram på nån bara, satte ihop allt me nya packningar och orginal RS2 lager....

tilläggas bör att den är inte speciellt trimmad (RS2 kam O RS2 grenrör), max 300hk och lite bättre orginal turbo,kommer inte ladda mer än 1,2-,1,3 bar...

så...bör jag riva ut motorn o balansera den eller bara o köra?.... neutral

2 924 Inlägg
11 maj 2010
Du har ju redan gjort överkurs för 300hk, så det borde räcka...

De flesta öppnar ju inte ens en 3B motor förrän de går över 350-400hk.
(om allt funkar som det ska sen innan...)

~ Life is short, have FUN! ~

Bounty hunter
671 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
grejjen va ju att min förra(orginal) motorn tog självmord...skickade ut en vev stake genom blocket....

men ingen fara på taket alltså.....folk säjjer så mycket man blir ju lite nojjig... hmm

2 924 Inlägg
11 maj 2010
Vill du få nogrannare svar om det, så fråga samma sak på www.nordicaudi.com ...där finns många duktiga Audifreaks (men även motsatsen)

~ Life is short, have FUN! ~

Bounty hunter
671 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
ja har sitter o häckar på NA oxå...men som sagt där får man alla möjliga och omöjligasvar... men mest *jo men det e ingen fara* eller *min morbror hade nog en sån o den rasade tror jag har jag för mej kanske* mad

därför vill höra vad folk allmänt säjjer...  wink

8 297 Inlägg
11 maj 2010
Några enstaka gram är ingenting att oroa sig för så länge man inte varvar jättemycket, ofta och länge.

Sök