Volvo 245 (bus/banbil)

C-K
15 december 2010 · 67 Inlägg

Slänger upp lite nyare bilder på den nya bilen, ser likadan ut som den gamla, denna var bättre i karossen.

Detta är från början en GL från -92
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1029701_odbspw.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1029704_mxl0uu.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1029705_jjuht4.jpg

Städa upp lite i motorrummet, det är även behandlat med någe rostskydd som sitter bra hårt, blir att skrapa en del, men den har hållt rosten borta:D
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1029707_fr8p7a.jpg

Börjat plocka isär spisen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1029708_g2ielf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1029709_l3gt0v.jpg

Denna ska få sig en omgång
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1029710_6epp6h.jpg

Nya 17" som ska skos med slicks till nästa säsong

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1029702_i59seb.jpg

Har en splitt ny momo drifting ratt till salu eller byta mot någe annat kul
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1029711_efl9ly.jpg

Så lite update vart de iaf:P

/Stoffe

Senast redigerat av C-K (15 december 2010)

Hackev8
16 december 2010 · 2 121 Inlägg

ser bra ut ska följas... vad för pris på ratten??

BOLIN_
16 december 2010 · 2 763 Inlägg

Fan va nice big_smile Men hur är det att sätta dit m90 på 240?? På 740/940 behöver man ju inte ändra kardantunneln på när man ska byta till m90 från m46/m47. det är ju bara att köpa ny växellådsbalk till de för att det ska passa, varför är det helt annat på 240, de har ju också m46/m47?? roll

Volvo - For Life
C-K
16 december 2010 · 67 Inlägg

Hackev8 skrev:
ser bra ut ska följas... vad för pris på ratten??

Tackar, hade tänkt mej 1200 för den

C-K
16 december 2010 · 67 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Fan va nice big_smile Men hur är det att sätta dit m90 på 240?? På 740/940 behöver man ju inte ändra kardantunneln på när man ska byta till m90 från m46/m47. det är ju bara att köpa ny växellådsbalk till de för att det ska passa, varför är det helt annat på 240, de har ju också m46/m47?? roll

Tackar kul att du gillar den. Ne det behövs inte ändras i kardantunneln på 240 heller det är tight men de går.tongue

BOLIN_
16 december 2010 · 2 763 Inlägg

C-K skrev:

BOLIN_ skrev:
Fan va nice big_smile Men hur är det att sätta dit m90 på 240?? På 740/940 behöver man ju inte ändra kardantunneln på när man ska byta till m90 från m46/m47. det är ju bara att köpa ny växellådsbalk till de för att det ska passa, varför är det helt annat på 240, de har ju också m46/m47?? roll

Tackar kul att du gillar den. Ne det behövs inte ändras i kardantunneln på 240 heller det är tight men de går.tongue

Okej,för på flera ställen har jag läst att m90 inte passar i 240 utan modifikation roll Hur svårt är det att sätta dit en b230fk med m90 i en 245?? smile

Volvo - For Life
C-K
17 december 2010 · 67 Inlägg

BOLIN_ skrev:

C-K skrev:

BOLIN_ skrev:
Fan va nice big_smile Men hur är det att sätta dit m90 på 240?? På 740/940 behöver man ju inte ändra kardantunneln på när man ska byta till m90 från m46/m47. det är ju bara att köpa ny växellådsbalk till de för att det ska passa, varför är det helt annat på 240, de har ju också m46/m47?? roll

Tackar kul att du gillar den. Ne det behövs inte ändras i kardantunneln på 240 heller det är tight men de går.tongue

Okej,för på flera ställen har jag läst att m90 inte passar i 240 utan modifikation roll Hur svårt är det att sätta dit en b230fk med m90 i en 245?? smile

visst är det lite pill men inga stora modifikationer, på motorn behövs endast fördelaren flyttas till blocket, sedan är det lättast att skaffa en kabelhärva från 240 med LH 2,4 och byta boxarna. lådan har jag inte satt dit en så vi får se hur mycket jobb det blir,

Swahnz Diesel !
19 december 2010 · 42 Inlägg

C-K skrev:
Tackar ska försöka få upp lite nya bilder idag, vet tyvärr inte hårdheten men dom är hårda kan ja lova, powerflex bussningar är som gummi i jämförelse. big_smile

okej aja de ser ut att bli förjävla najs iaf wink som sagt tummen upp! cool

Diesel !
C-K
19 december 2010 · 67 Inlägg

NightCruiser skrev:
Kul med skåp på bana! smile Ser lovande ut...

Mvh

Japp ska smiska jappsare me containern,

TireSlayer Tvivlare
19 december 2010 · 2 266 Inlägg

Trevligt! Men ska du inte ha justerbart panhardstag och längsgående stag när du åker så lågt? E de Compomotive MO5'or? big_smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
C-K
19 december 2010 · 67 Inlägg

MantaRobin skrev:
Trevligt! Men ska du inte ha justerbart panhardstag och längsgående stag när du åker så lågt? E de Compomotive MO5'or? big_smile

jo det kommer byggas om till justerbara stag, kommer även bli annan krängare bak, och nya fjädrar med höjdjustering för kunna ställa cornerweight:P

C-K
20 december 2010 · 67 Inlägg

Är intresserad av en 1031 bakaxel med lamell eller torsendiff om någon har i bra skick, även andra racing/voc delar till 240 är av intresse

C-K
21 december 2010 · 67 Inlägg

Liten update,

Rev ur delar av inredningen idag för att kolla hur skicket på golvet var, och det var nästan lika fint som när den lämna fabriken -92:D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1031789_xzjdol.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1031786_h56rmj.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1031785_xz0iru.jpg

Mycket skönt att slippa laga rost och bara koncentrera sig på det roliga.

C-K
2 januari 2011 · 67 Inlägg

Jaha tillbaka till verkligheten efter jul/nyår, har väl inte blivit så mkt gjort då man har fått vara hemma o umgås med tjejen, men nu är det dags att rycka upp sig om man ska ut på banan i sommar,

Har även haft besök av Mr.volvo 300 Peter Schmidt idag, så nu är nog planen klar hur motorn kommer att bli denna säsong,

Efter att ha plockat ur kolvarna, blev de till att konstatera att blocket behöver borras de det hade blivit vändkant i loppet, så nu kommer det även att bli nya smidda kolvar, blir lite dyrare än planerat men å andra sidan ordentligt från början big_smile

har även skrapat rent motorrummet från all j*vla rostskyddsmassa, dock har den gjort nytta då ingen rost påträffats, har även svetsat igen onödiga hål.

Lägger upp lite bilder de kan pigga upp lite:cool:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1035524_95qbne.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1035527_f9yff5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1035529_gmhr40.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66449/1035530_cof38q.jpg

SEE yaa

C-K
4 januari 2011 · 67 Inlägg

Har nu lämnat iväg blocket för borrning, och beställt nya SPM smidda kolvar och H-profils stakar, + nya ram/vev lager, under tiden jag väntar på blocket kommer jag satsa på att jobba på karossen för att förbereda inför lack,

/ Stoffe

Kinnastreet
4 januari 2011 · 362 Inlägg

slänger väl in en prenumeration. alltid trevligt med 45or. snyggt jobbat
vart köpte du bussningsmaterialet???

Senast redigerat av amazon_jonsson (4 januari 2011)

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
C-K
4 januari 2011 · 67 Inlägg

Kul de tackar man för. Vet ej vart man kan få tag i det faktiskt. Känner en som hade lite liggandes som ja köpte de av.

Swahnz Diesel !
8 januari 2011 · 42 Inlägg

hoppas man får se den nåt i sommar smile kan bli kul:)

Diesel !
C-K
9 januari 2011 · 67 Inlägg

Swahnz skrev:
hoppas man får se den nåt i sommar smile kan bli kul:)

Ja jobbar för det iaf, bara jag får ihop motorn ska det inte vara någe problem, kommer att åka på så många banträffar i närområdet som möjligt cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang