Hur räknar jag cylindernummer (det vill säga vilken som är 1 etc) på en boxermotor i en Alfa Romeo 33?
Är nämligen ute efter nya tändkablar och då är det så att det finns en kabeltyp till cylinder 1 och 2 sedan finns det en till 3 och 4, är det verkligen någon större skillnad än längden på dessa kablar? killen på mekonomen menade att det var livsviktigt att veta vilken cylinder det var.
Finns det förövrigt någon annan plats jag kan hitta tändkablar till denna modell förutom Mekonomen? det kändes lite oseriöst att jag hittar kablarna på 3 sekunder via internet för 70 kronor styck (via Mekonomens hemsida) medan snubben på Mekonomen hittade dom på 10 minuter för 146 kronor styck

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!