Min Skyline R32 GTR 1994

Köpte den här bilen för det var en bil som jag fastnade för modellen är tidlös, låg och hård. Jag får skylla på Gran Turismo till playstation att det etsade sig fast, och när den här bilen dök upp så kunde jag inte motstå den. En tonårsdröm som blev sann till sist.
  • 34 Följare
  • 87 609 Visningar
  • Projektet avslutat 25 juni 2014
Madhouse
7 juni 2010 · 1 079 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Roligt projekt!
När det gäller blinkersglasen tycker jag att du ska köra på orginal. Tycker det passar bättre på något sätt.

Lycka till i fortsättningen!/Mvh Nicklas

Tack för kommentaren

Tänkte bara visa, det här paketet ligger och skräpar, kommer nog aldrig att monteras i så fall ska det vara ett doluck kjolpaket som åker på.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/945537_582y34.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/945539_fd5ce3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/945543_vre287.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
22 juni 2010 · 1 079 Inlägg

Idag kom min hett efterlängtade koppling, fick lätta rejält på plånboken den här gången men här är den iaf och väntar på montering i vinter då även lådan ska renoveras så den är helt 100%.

Nismo Twin Super coppermix Competition kit, med svänghjul, urtrampningslager. Ska klara 770hk så det kommer nog räcka till åt mig iaf om det inte spårar ur någonstans på vägen. hehe

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/953973_gjssrm.jpg
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-1953788.jpg

Senast redigerat av Madhouse (22 juni 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
2Xtreme4you
22 juni 2010 · 16 Inlägg

Competition kopplingen ska ju klara typ 760hk eller något? det skulle min göra iaf:)

Senast redigerat av 2Xtreme4you (22 juni 2010)

Nissan Skyline R34 GTT "Schwitzer S200" (2001)
Madhouse
22 juni 2010 · 1 079 Inlägg

2Xtreme4you skrev:
Competition kopplingen ska ju klara typ 760hk eller något? det skulle min göra iaf:)

Du har rätt, det ska vara 770hk jag som läste fel.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
2Xtreme4you
22 juni 2010 · 16 Inlägg

Sjukt go koppling iaf! Är inte alls svår att köra med:) du kommer garanterat bli nöjd!smile mvh

Nissan Skyline R34 GTT "Schwitzer S200" (2001)
Madhouse
15 juli 2010 · 1 079 Inlägg

Inte hänt så mkt på sistone, mest tankat och kört runt när solen varit framme och tvättat av bilen när den blivit skitig. Idag har jag installerat min Nardi ratt så här blev resultatet:

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/964553_f62d20.jpg

Efter
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/964549_aba0x2.jpg

Lite nyare bilder på bilen med bättre kamera


https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-1963402.jpg
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-1963412.jpg
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-1963430.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
11 september 2010 · 1 079 Inlägg

Inte hänt så mycket mest jobbat, och åkt bil i finväder. Men nu är bilen avställd och står på pallbockar för växellådsrenovering och kopplingsbyte. Idag tog jag ner avgassystemet för att komma åt växellådan, ska även byta katalysator till en racekat. Måste leta på var man kan köpa rostfria avgasflänser att svetsa racekatten i.

Har två eftermarknads downpipes, den som sitter på är en rostfri RSR och lite grövre än min andra "vackrare" rostfria downpipe, förmodligen av märket Japspeed. Förmodligen har den grövre downpipen bättre flöde eller vad tror ni?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/992698_3ite1t.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/992701_q93n7j.jpg

På ett sätt är det tråkigt att bilen står nu men skönt att komma igång.

Senast redigerat av Madhouse (11 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
14 september 2010 · 1 079 Inlägg

Suttit och knåpat i gimp och försökt få till hur bilen skulle kunna se ut, fälgarna ska lackas om då de är i dåligt skick, så då är det lite frestande att lacka dom bronze. Så jag tänkte se vad ni tycker.

vad tycker Ni är snyggast?

Ang rökfärgade blinkers så är det mina fotomontagekunskaper som sätter gränsen, tänkte vara röktonade och sen svartlackat i lamphusen.

alt 1. ha bilen som den är: https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/large_201466-1963402.jpg

alt 2. Lackad läpp: https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/large/994937_i7lja4.jpg

alt 3. Lackad läpp, orange blinkers och bronzelackade fälgar: https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/large/994973_bwk4jj.jpg

alt 4. Lackad läpp och tonade (rökfärgade) blinkers: https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/large/994940_80qf5d.jpg

alt 5. lackad läpp, tonade (rökfärgade) blinkers och bronzelackade fälgar: https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/large/994943_y3d8pr.jpg

Senast redigerat av Madhouse (14 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Jeppiis
15 september 2010 · 82 Inlägg

alt.5 är äckligt snyggt! dock så vet jag inte om det skulle bli snyggt att lacka i strålkastarna.

Koniiz
15 september 2010 · 118 Inlägg

tycker du ska ha bilen precis som den är! alltså med orange blinkers och läppen org smile tycker dom är fetast så.

sen borde du byta fälgar wink

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.
Madhouse
18 september 2010 · 1 079 Inlägg

Koniiz skrev:
tycker du ska ha bilen precis som den är! alltså med orange blinkers och läppen org smile tycker dom är fetast så.

sen borde du byta fälgar wink

ok, jag ska iaf lacka läppen silver och blinkers får vi se om det blir byte, är inte så viktigt iaf men fälgarna ska lackas bronze och nya däck ska på.

Idag har växellådan skruvats bort, den ska iväg på renovering, fälgarna ska få däcken avkrängda och sedan blästras och slipas för omlackning, sedan ska det bytas bromsskivor runt om.

Växellådan, svänghjul och koppling borta.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/996290_99n2uv.jpg

Det nya som ska dit sen: Nismo coppermix competition twinplate
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/953974_v8aj22.jpg

Måste ha nya 330mm skivor, inte mkt kvar av slitsarna, någon som vet skivor som passar och var jag kan köpa dom PM:a mig gärna.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/996291_81wxh1.jpg

Stort tack till de som hjälpte mig med växellådan.

Senast redigerat av Madhouse (19 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Aldin AT Däck
18 september 2010 · 501 Inlägg

Alt 5 tkr jag

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Madhouse
19 september 2010 · 1 079 Inlägg

Idag har jag fått tagit till lite våld, mina coiloversfjädrar glappade ca 2cm bak när man hissade upp bilen, fick inte upp dom med verktyget utan fick skruva loss coiloversen och sätta dom i skruvstäd och använda ett don och slå upp låsringen. Det gick bra blev inga märken sen fick jag tvätta av dom lite när de ändå var nere.

Sedan har jag tvättat underredet lite där det är lackat, och sedan dragit på body på utsatta ställen på underredet, sedan har jag riktat in bakkjolen riktigt så nu sitter den bra. Sedan har jag bättrat på insuget lite det var ju lite tråkiga lacksläpp, resultatet får duga tills det är dags för motorlyft och motorrenovering och lite trim.

Rostfri Racekat är beställd med flänsar och en bit rör så det ska byggas racekat.

Så här ser motorn ut just nu.
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-2065922.jpg

Senast redigerat av Madhouse (20 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
FKnutsson
19 september 2010 · 1 051 Inlägg

Du ska ha dem guldiga fälgarna med polerad kant tycker jag tongue Så ska du polera insug och ventiltoparna plus lite guldiga detaljer tongue Sen ska du ah hela bilen i grå?

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
TireSlayer Tvivlare
19 september 2010 · 2 266 Inlägg

den grova downpipen ska du såklart använda smile men ett tips är att kanske svetsa i en såndär muff så de kan röra sig, som de sitter på den andra. sen angående fälgarna hade jag nog rentutav bytt dom mot några andra, 3-ekrat är inte direkt favoriten... men det är din bil! ser bra ut smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
FKnutsson
19 september 2010 · 1 051 Inlägg

MantaRobin skrev:
den grova downpipen ska du såklart använda smile men ett tips är att kanske svetsa i en såndär muff så de kan röra sig, som de sitter på den andra. sen angående fälgarna hade jag nog rentutav bytt dom mot några andra, 3-ekrat är inte direkt favoriten... men det är din bil! ser bra ut smile

http://img688.imageshack.us/img688/2032/rotap45blackredrim.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Ett par rota p45 tongue

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
Madhouse
19 september 2010 · 1 079 Inlägg

Eleanor-Mannen skrev:
Du ska ha dem guldiga fälgarna med polerad kant tycker jag tongue Så ska du polera insug och ventiltoparna plus lite guldiga detaljer tongue Sen ska du ah hela bilen i grå?

Tack för kommentaren, ja bilen ska bli helt silver, blinkers får man se hur det blir med, men fälgarna blir guldfärgade med den polerade fälgkanten kvar. Letar N1 sidokjolar med. Motorn ska renoveras/gås igenom nästa säsong då blir det lite mer färgtema under huven, med polerade tryckrör, nya siloconslangar sen får vi se vad man gör med motorkåporna.

Så mkt man kan lägga pengar på, svårt att prioritera men grundprioriteringen är:
1. drivlina
2. väghållning
3. motor

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
TireSlayer Tvivlare
19 september 2010 · 2 266 Inlägg

Eleanor-Mannen skrev:

MantaRobin skrev:
den grova downpipen ska du såklart använda smile men ett tips är att kanske svetsa i en såndär muff så de kan röra sig, som de sitter på den andra. sen angående fälgarna hade jag nog rentutav bytt dom mot några andra, 3-ekrat är inte direkt favoriten... men det är din bil! ser bra ut smile

http://img688.imageshack.us/img688/2032/rotap45blackredrim.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Ett par rota p45 tongue

ett bra alternativ! smile

eller kanske Linea Corse Lemans; http://www.driftworks.com/shop/wheels-b … d-lip.html

eller Rota Grid; http://www.driftworks.com/shop/wheels-b … -grey.html

smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Madhouse
19 september 2010 · 1 079 Inlägg

MantaRobin skrev:

Eleanor-Mannen skrev:

MantaRobin skrev:
den grova downpipen ska du såklart använda smile men ett tips är att kanske svetsa i en såndär muff så de kan röra sig, som de sitter på den andra. sen angående fälgarna hade jag nog rentutav bytt dom mot några andra, 3-ekrat är inte direkt favoriten... men det är din bil! ser bra ut smile

http://img688.imageshack.us/img688/2032/rotap45blackredrim.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Ett par rota p45 tongue

ett bra alternativ! smile

eller kanske Linea Corse Lemans; http://www.driftworks.com/shop/wheels-b … d-lip.html

eller Rota Grid; http://www.driftworks.com/shop/wheels-b … -grey.html

smile

Skitsnygga fälgar finns det, men dessa kultfälgar ska göras i ordning iaf, sen kan det bli R-däck på dessa och sen några andra snyggare fälgar för gatbruk. Får se vad det blir för nåt.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
FKnutsson
19 september 2010 · 1 051 Inlägg

Madhouse skrev:

Eleanor-Mannen skrev:
Du ska ha dem guldiga fälgarna med polerad kant tycker jag tongue Så ska du polera insug och ventiltoparna plus lite guldiga detaljer tongue Sen ska du ah hela bilen i grå?

Tack för kommentaren, ja bilen ska bli helt silver, blinkers får man se hur det blir med, men fälgarna blir guldfärgade med den polerade fälgkanten kvar. Letar N1 sidokjolar med. Motorn ska renoveras/gås igenom nästa säsong då blir det lite mer färgtema under huven, med polerade tryckrör, nya siloconslangar sen får vi se vad man gör med motorkåporna.

Så mkt man kan lägga pengar på, svårt att prioritera men grundprioriteringen är:
1. drivlina
2. väghållning
3. motor

Den delen med att fina till motorrummet e ju inte den dyra delen smile Men renoveringen kostar tongue  Men tycker polerat insug, polerade ventilkåpor, sen typ guldig kamremskåpa, och den som sitter över tändstiften mellan ventilkåporna kan ju bli guldig eller skaffa en i kolfiber smile De e vad jag tycker tongue Och såklart Rota p45orna som du kan ta i guld och polerade kansbter big_smile
Sen om de blir lack i framtidne kan ju svart elelr guldiga vara snyggt, nu ahr du min bild över bilen

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang