Min Skyline R32 GTR 1994

Köpte den här bilen för det var en bil som jag fastnade för modellen är tidlös, låg och hård. Jag får skylla på Gran Turismo till playstation att det etsade sig fast, och när den här bilen dök upp så kunde jag inte motstå den. En tonårsdröm som blev sann till sist.
  • 34 Följare
  • 87 661 Visningar
  • Projektet avslutat 25 juni 2014
PerfectionR Japanese Engineering
12 maj 2011 · 690 Inlägg

Roligt projekt! Kan direkt bygga om din bil i huvudet, NISMO Bodykit, WORK R11 och 2.8l Stroker!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Madhouse
13 maj 2011 · 1 079 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:
Roligt projekt! Kan direkt bygga om din bil i huvudet, NISMO Bodykit, WORK R11 och 2.8l Stroker!

Ja nismo sideskirt, rearspats och n1 vents står väl på önskelistan, likaså någon annan typ av huv. Men det blir väl så på sikt, kul att ha saker att göra och hela tiden göra saker bättre.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
PerfectionR Japanese Engineering
13 maj 2011 · 690 Inlägg

Madhouse skrev:

1EVOXIN1 skrev:
Roligt projekt! Kan direkt bygga om din bil i huvudet, NISMO Bodykit, WORK R11 och 2.8l Stroker!

Ja nismo sideskirt, rearspats och n1 vents står väl på önskelistan, likaså någon annan typ av huv. Men det blir väl så på sikt, kul att ha saker att göra och hela tiden göra saker bättre.

Kommer bli grymt! smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Persson_307 BornStreetracer
14 maj 2011 · 197 Inlägg

N1 vents vart får man tag i dom?

PerfectionR Japanese Engineering
14 maj 2011 · 690 Inlägg

Persson_307 skrev:
N1 vents vart får man tag i dom?

De flesta företag som säljer JDM delar har de sen finns det företag som gör kopior, enligt mig så gör det inget att köra med kopia då det inte är en så stor del vi snackar om.

Japsalon gör bra kopior.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Madhouse
20 maj 2011 · 1 079 Inlägg

Lite nyare bilder från ikväll, fick inte den riktiga glansen då det var mkt pollen över hela bilen men såhär ser den ut nu. testar med svarta klarglasblinkersen igen, har beslutsångest.

https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/large_201466-2349287.jpg
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/large_201466-2349290.jpg
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/large_201466-2349292.jpg
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/large_201466-2349293.jpg
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/large_201466-2349294.jpg

Senast redigerat av Madhouse (22 maj 2011)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
emilboylarsson
3 juni 2011 · 28 Inlägg

hur långt hade bilen gått när du köpte den? Fick du knas i lådan?

Subaru Impreza WRX STi "Daily" (2003)
Subaru Impreza WRX STi "CarreraKiller" (2003)
Madhouse
3 juni 2011 · 1 079 Inlägg

emilboylarsson skrev:
hur långt hade bilen gått när du köpte den? Fick du knas i lådan?

Det var knas i lådan när jag köpte den, och kopplingen var det jag visste om, lådan kom lite som en bonus, men var lite förberedd på det var ingen direkt överraskning. Man gör vad man kan när man köper bil och testar, ljudet jag hörde när jag köpte bilen var "uppskattat" till kopplingen men det var ett mellanlager och lite synkskrap märktes efter ett tag så rev ner allt och fick det fixat med riktiga grejer. Man får räkna att såna här bilar är hårt körda och även om miltalet är lågt så kan det vara slut, min hade gått 13k mil, lite långt kanske men med tanke på de sakerna som var gjorda som oljekylning så kändes det som rätt grejer kostats på. Komptestet var fint med så hoppas att man klarar sig nån säsong utan att riva motorn, innan det är dags för genomgång/byte av lager, bultar, packningar, vatten/oljepump, honing, kolvar, balansering osv.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
6 juni 2011 · 1 079 Inlägg

Var uppe i garaget en sväng och gjorde ren bilen lite mer noggrant, gjorde ren motorn lite.

Nästan lite erotiskt med en blöt motor.
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/large_201466-2370799.jpg

rent och fint fixade även min Greddy Cooling Plate på plats
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/large_201466-2370800.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
PerfectionR Japanese Engineering
6 juni 2011 · 690 Inlägg

Du verkar ha ett fint exemplar av R32 GTR där!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Madhouse
6 juni 2011 · 1 079 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:
Du verkar ha ett fint exemplar av R32 GTR där!

Tack, det värmer då man lagt ner sin själ i att få upp puts och få bilen ett steg närmare det skick man vill ha.

Har en liten att göra lista på utseendet
* Fixa lite småbulor och upptäckte ett stenskott med lite brunt i på en dörr, det stör mig som FAEN
* N1 vents i fronten samt ny lack på fronten
* Byta kjolar till N1 med rearspats
* Nismo 320km/h mätare samt Nismo mätare i konsollen
* Ny växelspaksknopp
* Lacka om centrumet på fälgarna.

Lite flytande planer skaffa en till uppsättning fälgar, kolfiber huv
---------------------------

Motorplaner, det är inga fel men vill veta att allt är ok innan man laddar på
* byta lager, bultar, packningar
* Vattenpump, oljepump, skvalpplåt i tråget
* Balansera
* Hona, kolvar
* gå igenom toppen
* grenrör, elbows, turbos, spridare
* mappning
* mkt puts

Målet är respons, hållbarhet och väghållning framför maxeffekt

Tidsplanen= Innan jag dör

Senast redigerat av Madhouse (6 juni 2011)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
JDMCRAZE
6 juni 2011 · 2 077 Inlägg

Madhouse skrev:

1EVOXIN1 skrev:
Du verkar ha ett fint exemplar av R32 GTR där!

Tack, det värmer då man lagt ner sin själ i att få upp puts och få bilen ett steg närmare det skick man vill ha.

Har en liten att göra lista på utseendet
* Fixa lite småbulor och upptäckte ett stenskott med lite brunt i på en dörr, det stör mig som FAEN
* N1 vents i fronten samt ny lack på fronten
* Byta kjolar till N1 med rearspats
* Nismo 320km/h mätare samt Nismo mätare i konsollen
* Ny växelspaksknopp
* Lacka om centrumet på fälgarna.

Lite flytande planer skaffa en till uppsättning fälgar, kolfiber huv
---------------------------

Motorplaner, det är inga fel men vill veta att allt är ok innan man laddar på
* byta lager, bultar, packningar
* Vattenpump, oljepump, skvalpplåt i tråget
* Balansera
* Hona, kolvar
* gå igenom toppen
* grenrör, elbows, turbos, spridare
* mappning
* mkt puts

Målet är respons, hållbarhet och väghållning framför maxeffekt

Tidsplanen= Innan jag dör

Låter fan asbra smile
Hållbarhet borde folk satsa på mer anser jag!!

Och som du sa, väghållning är fan bland det viktigaste på bilen anser jag.
Nåt jag stör mig på är folk som bara satsar på effekt men glömmetr fixa bromsar etc!

Hejar på dig smile haha!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
emilboylarsson
6 juni 2011 · 28 Inlägg

Madhouse skrev:

1EVOXIN1 skrev:
Du verkar ha ett fint exemplar av R32 GTR där!

Tack, det värmer då man lagt ner sin själ i att få upp puts och få bilen ett steg närmare det skick man vill ha.

Har en liten att göra lista på utseendet
* Fixa lite småbulor och upptäckte ett stenskott med lite brunt i på en dörr, det stör mig som FAEN
* N1 vents i fronten samt ny lack på fronten
* Byta kjolar till N1 med rearspats
* Nismo 320km/h mätare samt Nismo mätare i konsollen
* Ny växelspaksknopp
* Lacka om centrumet på fälgarna.

Lite flytande planer skaffa en till uppsättning fälgar, kolfiber huv
---------------------------

Motorplaner, det är inga fel men vill veta att allt är ok innan man laddar på
* byta lager, bultar, packningar
* Vattenpump, oljepump, skvalpplåt i tråget
* Balansera
* Hona, kolvar
* gå igenom toppen
* grenrör, elbows, turbos, spridare
* mappning
* mkt puts

Målet är respons, hållbarhet och väghållning framför maxeffekt

Tidsplanen= Innan jag dör

Skönt med planer!

Jag köpte min skyline i förrgår. Jävla nöjd är jag!

Subaru Impreza WRX STi "Daily" (2003)
Subaru Impreza WRX STi "CarreraKiller" (2003)
Madhouse
25 juni 2011 · 1 079 Inlägg

Inga stora uppdateringar men en liten tråkig grej är att motorfläkten är sprucken i centrum alltså risk att den kan gå sönder och ta andra saker med sig, åkte då till en kompis som hade en fläkt liggande men vi hittade den inte, iaf letandet går vidare där annars får jag beställa en ny eller bygga om för elfläkt tror det blir det sistnämnda så man får lite efterkylning om det behövs.

Biltema har en 14" elfläkt så ska den gå på termostat samt ha en brytare i kupén som override switch.
https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4770/4770-c0bf736111df318c460a9b3e7425ec0f.jpg

En rolig nyhet är dock att jag fick tag i en Trust växelspaksknopp iaf, passar temat på bilen med trust, greddy, grex grejer.

https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-2393708.jpg

Lite fler planer för inredningen, ska införskaffa en riktig oljetrycksmätare att sätta i A-stolpen tillsammans med laddtrycksmätaren så man har koll på de viktigaste sakerna i ögonhöjd, skenladd eller dåligt oljetryck= en mkt dålig dag. Ska även skaffa någon typ av eftermarknadsmätare till oljetemp samt vattentemp så man har koll, men de behöver inte sitta mitt i synfältet.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
3 juli 2011 · 1 079 Inlägg

Fläkten sitter nu på plats, fick lov att lyfta ur kylaren och tömma systemet för att få allt på plats, fläkten är nu inkopplad på termostatgivare. Allt fungerar bra temperaturen ligger bra på riktigt varma sommardagar samt ger det lite efterkylning när man stängt av bilen, det enda som stör mig är att knappen jag köpte för overrideswitchen förmodligen låg kvar i varukorgen på biltema, aja får fixa en knapp sen. Bilen kändes även rappare sen hörde man motorn bättre och den låter finfint.


Gamla fläkten var inte så fin, verkligen dags för ett byte.
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24918/24918-32acf51752be2ec8c3ab8ac15b40b11e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24918/24918-29efcd254b217bc1526b6424ee6d59b5.jpg

Lite mer plats med den här fläkten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24918/24918-e346ccbe872e2e1b5b24da5152752c87.jpg

Har nu vanlig eltejp över kontakterna och tror inte det är riktigt så värmetåligt som det borde vara, någon som vet en bra isoleringstejp som tål lite temperaturer, eller har några andra förslag?

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
sir_daniel www.kudoz.se
3 juli 2011 · 3 802 Inlägg

klipp, löd o sedan krympslang.

Madhouse
3 juli 2011 · 1 079 Inlägg

sir_daniel skrev:
klipp, löd o sedan krympslang.

ah just det att jag inte tänkte på det, ska fixa det. tack för tipset/upplysningen.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
14 augusti 2011 · 1 079 Inlägg

inte mkt till uppdatering men Idag har sätena gjorts rent rejält med en riktig klädseltvätt, otroligt vad skitigt det var. bilder kommer när allt torkat. Lite smågrejer som hänt är att man kollat skicket på kamremmen det såg väldigt bra ut så den kan jag åka på en säsong till, ska byta alla andra remmar de var inte så fina. Fönsterhissen på förarsidan glappar i knappen så det blev till att vara frostraggare i fredags då jag inte fick upp rutan efter att ha pratat med en annan skylineägare.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
17 december 2011 · 1 079 Inlägg

Det börjar bli dags att ta tag i vinterarbete på bilen har inga stora planer men tänkte fixa till kylarfläkten bättre har lite att klura på med termostater, bör nog ha en separat termostat och inte "tjuva" på ac:en, ska passa på att byta lite drivremmar de var riktigt torra och jag tror det är därför som min hicaslampa blinkar till ibland på tomgången, har måtten på dom så det blir väl remmar från lokala reservdelsbutiken. Ska även byta fönsterhisspanelen då jag fick bli ofrivillig "frostraggare" i somras när jag inte fick upp rutan efter att ha pratat med en annan skylineägare som kom och hälsade. Sedan blir det väl en xenonkonvertering då lyset i somras var allt annat än roligt kvällstid med vanliga lampor. Jag letar även N1 vents och eventuellt n1 sideskirt och rearspats, få se om det blir något som hamnar på bilen under vintern.

Bilen står på pallbockar i ett varmgarage, och jag har lagt alldeles för mkt tid på annat exempelvis jobb, och fick ett infall och börjat på gym för att slippa stå i vassen i sommar, fast det är klart jag sitter hellre i bilen.

N1 vents kommer bli snyggt. Såhär ungefär
https://lh5.googleusercontent.com/_E91yjcX_mvc/S0-vZAz1swI/AAAAAAAACjk/JxrVPu7ShSM/s800/DSC_1881.JPG

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang