5331
Sök

Passar motorn från en saab 9000 direkt i en saab 900

2 914 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
hejssan jag har en kompis som har fått motorras och han har en Saab 900 (nyare karossen) och sen har jag en annan kompis som har en saab 9000 turbo 16v som ska säljas, min fråga är då, passar det mellan direkt eller är det en massa jävla pill och sånt för att få det att passa (vet inte vad motorerna heter exakt),

tack på förhand // kalle smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
2 juni 2010
Det är alltid lättare och sätta i samma orginal. Men vad jag vet så borde det passa, fast med lite olika fästen. Dock är jag osäker på det.

Men jag undrar även om 900 har en turbo? efter som det är olika sensorer osv på bilarna, samt om 900 inte har turbo måste du hålla på och konvertera elsystemet osv. Är det turbo måste du veta så att alla sensorer och styrenheter passar övverens smile

2 914 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
Det är alltid lättare och sätta i samma orginal. Men vad jag vet så borde det passa, fast med lite olika fästen. Dock är jag osäker på det.

Men jag undrar även om 900 har en turbo? efter som det är olika sensorer osv på bilarna, samt om 900 inte har turbo måste du hålla på och konvertera elsystemet osv. Är det turbo måste du veta så att alla sensorer och styrenheter passar övverens smile

ja ska prata med honom,

är nämligen inte säker.

tack för svar smile

12 086 Inlägg
2 juni 2010
Motorerna är ju exakt samma utanpå så det är ju isåfall bara smådetaljer som skiljer.
Där lär ju passa på låda och motorfästen.

5 710 Inlägg
3 juni 2010
Beror på årsmodell oxo.....9000 tillverkades mellan 1985 och 1998, det är en viss skillnad på motorerna....

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Sök