7241
Sök

Behöver råd: Infinity Reference eller Kappa?

3 Inlägg
17 juni 2006
Trådstartare
Hej!
Jag tänker installera ett framsystemskit i min CRX.
Är beredd att lägga ut lite extra. Har förstått efter att ha läst i detta forum att Infinity rules ;-)

Vad jag nu undrar är vad det skiljer i karaktär på REF-serien och Kappa serien rent generellt. Ev. kommer jag åka och provlyssna innan jag köper, men lite långt bara... så jag tänkte höra med er först, så kanske man kan beställa på nätet istället.

Jag får in 6,5", så det står mellan Infinity REF6510CS och Infinity Kappa 65.7cs

Tacksam för tips!

6 851 Inlägg
17 juni 2006
Vad spelar du för musik och vad har du för steg som skall driva dessa?

3 Inlägg
17 juni 2006
Trådstartare
Jag spelar INTE techno, däremot lite heavy metal, typ Metallica, och även punkrock

Slutsteget jag tänkte använda är ett jag köpte 2002 på BRL, nämligen ett Lanzar Vibe 4x250W. Funkar det? Är inte jättehemma på sånthär.

Team Tondöv
649 Inlägg
17 juni 2006
Var du fått det ifrån att Infinity rules vet jag inte, men det är bra grejor, inget snack om det!
Men för dom pengarna finns det MASSOR med andra kit att kika på med, t ex PG, JL audio, Rockford m fl..
Men, när det gäller Infinity skulle jag personligen valt Kappa-kitet, men jag vet inte hur väl det funkar för dig. Det ligger nämligen på 2 ohm, och såvitt jag vet är inte ditt slutsteg så enormt förtjust i det.. Dessutom är steget 4-kanals med begränsade filter inbyggt, så om du inte har bra filter i din HU och kan dela kitet aktivt, kommer du bara att kunna utnyttja 2 kanaler till det..
Så i din sits, när det gäller Infinity, är det nog Ref som gäller!

Men jag tycker i alla fall att du ska kika runt lite, för jag tycker inte dom passar din musiksmak riktigt.. (Observera, JAG tycker så..)

3 Inlägg
17 juni 2006
Trådstartare
Ok, tack för tipsen!

6 851 Inlägg
17 juni 2006
Håller med, med tanke på din musikstil så skulle jag säga ref. serien.
Men som föregående talare skrev så finns det massor med andra märken som passar den musiken bättre..

Sök