(worksforme) Videoklippen laggar.

Geliin
3 juni 2010 · 8 Inlägg

Hej! Jag har sedan en vecka tbx haft problem med "Hackande/Laggande" videoklipp. Ljudet fungerar prima men videoklippet hackar som om det vore en gymnasiedator, om ni förstår vad jag menar. Skitjobbigt äre, och jag har prövat det mesta, vad kan vara felet?

Tack på förhand!

Micke

Senast redigerat av chrizz (17 juni 2010)

volvoentusiasten
4 juni 2010 · 4 005 Inlägg

För lite kraft i datorn kanske?

Hur ska vi veta det om du inte skriver något om datorspecifikationer, webbläsareval, är det samma på alla andra videositer m.m.m.m?

chrizz Administratör
4 juni 2010 · 11 783 Inlägg

Låter ej som en bugg. Flyter på fint för mig iaf och ingen annan har anmärkt på att de skulle "lagga".

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Geliin
5 juni 2010 · 8 Inlägg

linuslinje skrev:
För lite kraft i datorn kanske?

Hur ska vi veta det om du inte skriver något om datorspecifikationer, webbläsareval, är det samma på alla andra videositer m.m.m.m?

Jag skrev inte ned det eftersom det inte har med saken att göra. Det har som sagt fungerat prima tills för ett par veckor sedan.

Det är en Packard Bell ifrån 04 men omistallerad i vintras med allt det nya insatt såsom grafikkort m.m.

chrizz Administratör
5 juni 2010 · 11 783 Inlägg

Geliin skrev:

linuslinje skrev:
För lite kraft i datorn kanske?

Hur ska vi veta det om du inte skriver något om datorspecifikationer, webbläsareval, är det samma på alla andra videositer m.m.m.m?

Jag skrev inte ned det eftersom det inte har med saken att göra. Det har som sagt fungerat prima tills för ett par veckor sedan.

Det är en Packard Bell ifrån 04 men omistallerad i vintras med allt det nya insatt såsom grafikkort m.m.

Det har inte skett några förändringar alls på sajten vid den tiden du började få problem.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Geliin
5 juni 2010 · 8 Inlägg

chrizz skrev:

Geliin skrev:

linuslinje skrev:
För lite kraft i datorn kanske?

Hur ska vi veta det om du inte skriver något om datorspecifikationer, webbläsareval, är det samma på alla andra videositer m.m.m.m?

Jag skrev inte ned det eftersom det inte har med saken att göra. Det har som sagt fungerat prima tills för ett par veckor sedan.

Det är en Packard Bell ifrån 04 men omistallerad i vintras med allt det nya insatt såsom grafikkort m.m.

Det har inte skett några förändringar alls på sajten vid den tiden du började få problem.

Vad märkligt... Ingenting har skett med datorn heller. Märkte nu att hela sidan laggar/hackar när jag skrollar fort. Kan inte vara uppkopplingen heller, har 100/100 Statsnät så ska ju fungera...

anteman
6 juni 2010 · 101 Inlägg

Har precis samma problem som Geliin...tar flera sek ibland när man scrollar ner på sidan när man ser ett videoklipp..händer även att vidoklippen ibland laddar oerhört segt, filmerna fryser fast ibland 4-5 ggr på ett videoklipp som tex bara är kring 1 min långt...sen när man klickar "bakåt" så kan detta ta 7-8 sek ibland

Jag har oxå 100/100 lina av bredbandsbolaget, Garaget har alltid funkat prima, men nu på senare tid så uppstår detta fenomen även för mig..någon som vet vad detta beror på? ouppdaterat flash player eller något sådant kanske ?

- riktiga män kokar egen ventilsallad -
projekttråd Audi GT ! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p2169813
Audi Coupé GT "koppen" (1985)
Mercedes Benz 190E 2.0 "gytten" (1987)
BMW 320ik E30 "beemern" (1988)
volvoentusiasten
6 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Geliin skrev:

chrizz skrev:

Geliin skrev:

Jag skrev inte ned det eftersom det inte har med saken att göra. Det har som sagt fungerat prima tills för ett par veckor sedan.

Det är en Packard Bell ifrån 04 men omistallerad i vintras med allt det nya insatt såsom grafikkort m.m.

Det har inte skett några förändringar alls på sajten vid den tiden du började få problem.

Vad märkligt... Ingenting har skett med datorn heller. Märkte nu att hela sidan laggar/hackar när jag skrollar fort. Kan inte vara uppkopplingen heller, har 100/100 Statsnät så ska ju fungera...

Om du nu är så duktigt att du vet vad som är relevant eller inte så varför löser du inte problemet själv?

Dumt att starta en tråd om man ändå inte ger information som krävs för att lösa problemet...

Generellt svar: Installera om datorn så löser det sig nog.

Geliin
6 juni 2010 · 8 Inlägg

linuslinje skrev:

Geliin skrev:

chrizz skrev:

Det har inte skett några förändringar alls på sajten vid den tiden du började få problem.

Vad märkligt... Ingenting har skett med datorn heller. Märkte nu att hela sidan laggar/hackar när jag skrollar fort. Kan inte vara uppkopplingen heller, har 100/100 Statsnät så ska ju fungera...

Om du nu är så duktigt att du vet vad som är relevant eller inte så varför löser du inte problemet själv?

Dumt att starta en tråd om man ändå inte ger information som krävs för att lösa problemet...

Generellt svar: Installera om datorn så löser det sig nog.

Men är det bara problem med Garaget så är det väl inget fel på datorkapaciteten? Då ligger ju problemet i någon uppdatering.

chrizz Administratör
8 juni 2010 · 11 783 Inlägg

Geliin skrev:

linuslinje skrev:

Geliin skrev:

Vad märkligt... Ingenting har skett med datorn heller. Märkte nu att hela sidan laggar/hackar när jag skrollar fort. Kan inte vara uppkopplingen heller, har 100/100 Statsnät så ska ju fungera...

Om du nu är så duktigt att du vet vad som är relevant eller inte så varför löser du inte problemet själv?

Dumt att starta en tråd om man ändå inte ger information som krävs för att lösa problemet...

Generellt svar: Installera om datorn så löser det sig nog.

Men är det bara problem med Garaget så är det väl inget fel på datorkapaciteten? Då ligger ju problemet i någon uppdatering.

Som sagt, det har inte skett någon uppdatering vid tillfället problemen började för dig.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
volvoentusiasten
8 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Geliin skrev:

linuslinje skrev:

Geliin skrev:

Vad märkligt... Ingenting har skett med datorn heller. Märkte nu att hela sidan laggar/hackar när jag skrollar fort. Kan inte vara uppkopplingen heller, har 100/100 Statsnät så ska ju fungera...

Om du nu är så duktigt att du vet vad som är relevant eller inte så varför löser du inte problemet själv?

Dumt att starta en tråd om man ändå inte ger information som krävs för att lösa problemet...

Generellt svar: Installera om datorn så löser det sig nog.

Men är det bara problem med Garaget så är det väl inget fel på datorkapaciteten? Då ligger ju problemet i någon uppdatering.

Men hur ska vi veta det om du inte skriver det?

Ladda ner FileHippo Updater, det är ett program som kollar alla program som du har installerat och säger om det finns uppdateringar, och en länk till installationsfilen.

Uppdatera alla program som du använder.

Sedan installerar du CC-cleaner och rensar webhistorik och registret efter fel.

Fungerar fortfarande inte? Ladda ner Firefox och testa med det, i annat fall använd internet explorer.

Fungerar fortfarande inte? blås om (installera om) operativsystemet, passa på att lägga in Win7 om du inte redan har det, har du bara 1gb? köp till 1gb.

Problem solved.

Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
8 juni 2010 · 227 Inlägg

Även jag har samma problem som Geliin till och från, dock började det för någon vecka sen för mig också

Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
malaguti_fabbe Exporterad Colombian
8 juni 2010 · 812 Inlägg

Har med samma problem, aldrig behövt ladda ett klipp på >20 sek innan. Jag har dessutom bara 4-8 Mbit smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang