"Pioneer PRS-D2000SPL" och "JBL GTO1204BP-D" Kondensator och kabelrekommendation sökes.

max_k
5 juni 2010 · 194 Inlägg

Blekinge är sjukt bra! Skulle själv köpa nå högtalare för 399:- så var dom slut. Då ringde dom upp och rekommenderade ett par för 699:- men fick dom till samma pris som de andra.

Så spelar ingen roll att de är nån krona dyrare om de har så bra service smile

BMW 330xia (2006)
Hefal noob
5 juni 2010 · 112 Inlägg

Förlåt, men jag var ute och mätte batteriet i bilen och jag märkte att "Max. längd (mm) 278" på banner batteriet var mer än originalbatteriet (vet inte om det är original faktiskt) som landade på ca "Max. längd (mm) 235", men det ser ut att få plats ett större batteri där originalet sitter... Är det någon som kan bekräfta att bannern får plats, eller hur ska man ta reda på det?

EDIT: Här är en identisk bil till min: http://www.blocket.se/orebro/Volkswagen … 11&w=3

Mvh Henke

Senast redigerat av Hefal (5 juni 2010)

-lärling :)
Drönirettab
5 juni 2010 · 21 761 Inlägg

Mät hur stor batterihyllan är, det är längden som är viktigast i detta fall. Enligt rekommendationstabell hos Tudor så är både bredd och höjd likadant som på Bannerbatteriet, därför ska det bara behöva mätas längden på hyllan för att ta reda på om det får plats. Polernas placering är också samma på Banner som på rekommendationen, det behöver du inte heller fundera på. smile

Hefal noob
5 juni 2010 · 112 Inlägg

Ja, asså hyllan är "för kort", den är lika lång som mitt nuvarande batteri, ca 235mm... Men den har ingen kant som går upp i slutet på längden för att hålla batteriet centrerat samt att det finns en viss tomrumsmarginal på båda sidorna som troligtvis tillåter ett längre batteri, även om det sticker ut från "hållplattan". Tror ni det går in?

Mvh Henke

-lärling :)
Drönirettab
5 juni 2010 · 21 761 Inlägg

Prova att flytta ditt nuvarande batteri ca 4 cm i sidled, då ser du hur det blir med Bannerbatteriet.

brrr
6 juni 2010 · 63 Inlägg

Jag har en likadan batteri i en golf iv. Det enda som inte passar så bra längre är filten som täcker batteriet. det blir t.o.m plats kvar i sidled så du behover inte oroar dig när det gäller batteriet. Har du tillgång till en bilskrot så kan du spara på ström kabel. Hämta ut från en volvo nyare model med batteri bak. Koppar matarkabel med diameter på 10mm som teoretisk blir cirka 70 kvadrat mm om den är riktigt luft tät har jag för mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang