6210
Sök

Is kalla tryckslangar efter IC vid 1.6 bar å ibland stekheta .. angående t5a

UNDERGROUND
649 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Hejsan jag har en fråga ! när jag är ute å laddar på reällt blir tryckslangarna efter IC kalla som de ska vara . men ibland oftas på dagen då de är lite varmare ute så blir dom varma i stället ? å detta är efter IC va kan detta bero på? ic inte orkar med att kyla ?

936 Inlägg
7 juni 2010
IS kalla ? Blir det rimfrost på dom?
Hastiga trycksänkningar ger en kylande effekt. Typ när lyften har hög hastighet genom ett smalt rör och plötsligt övergår till ett störrer rör. Man kan se det som att du har för trånga rör.
Kan vara en orsak.

Mats

UNDERGROUND
649 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
mats757 skrev:
IS kalla ? Blir det rimfrost på dom?
Hastiga trycksänkningar ger en kylande effekt. Typ när lyften har hög hastighet genom ett smalt rör och plötsligt övergår till ett störrer rör. Man kan se det som att du har för trånga rör.
Kan vara en orsak.

Mats

nja det bildas fukt på dom . ja men på kvälllarna så är dom kalla å på dagen är som varma när man kör . så undrar om IC inte orkar på dagarna :S ?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 juni 2010
inte så att icn är för klen dock inte helt 100% när de gäller 850 turbos men på 940isarna klarar icn bara 1.2 bar sen behöver man större/bättre kylning kan vell mkt möjligt va att original på 850in är nå liknade tänkte mest på att dom gjordes samma år som 940 t

UNDERGROUND
649 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
inte så att icn är för klen dock inte helt 100% när de gäller 850 turbos men på 940isarna klarar icn bara 1.2 bar sen behöver man större/bättre kylning kan vell mkt möjligt va att original på 850in är nå liknade tänkte mest på att dom gjordes samma år som 940 t

okok ska kolla å köra lite tester smile

878 Inlägg
7 juni 2010
alla blir varma i denna värme

All The best
MVH
Jonas .L

936 Inlägg
8 juni 2010
Det låter som vilda gissningar. Montera en tempmätare Inne i tryckröret så VET du om temperaturen är Hög/Låg.

Mats

719 Inlägg
8 juni 2010
Den T5an du äger tror jag allt att jag har kikat på en gång, Du skriver en att den gått med 19T och 1,8bar i laddtryck i tre år har jag sett här på forumet. Det stämmer INTE, det sitter en orginalturbo och motorn är helt orginal. Förmodar att orginal downpipen sitter kvar.

Sen skriver du olika info om bilen i var och varannan tråd, vet du inget om bilen eller snackar du bara strunt?
Har sett dig skriva att det är 19T turbo och helrenoverad motor, sen är det 16T turbo med s60spridare och annnan soppapump,
Även hittat en tråd där det står att det är 15T turbo och orginalmotor.

Kollade din klipp på bilen och laddet sticker iväg upp mot 1,5 bar såg jag, inte så konstigt med tanke på att du kör pysventil och soppan hänger inte med alls, tyckte mig höra och se flera ordentliga spikningar bara på dina korta klipp.

Menar inget illa, men har sett massor trådar från dig på garaget och din bil har olika spec varje gång.

311 Inlägg
8 juni 2010
Vitamin skrev:
Den T5an du äger tror jag allt att jag har kikat på en gång, Du skriver en att den gått med 19T och 1,8bar i laddtryck i tre år har jag sett här på forumet. Det stämmer INTE, det sitter en orginalturbo och motorn är helt orginal. Förmodar att orginal downpipen sitter kvar.

Sen skriver du olika info om bilen i var och varannan tråd, vet du inget om bilen eller snackar du bara strunt?
Har sett dig skriva att det är 19T turbo och helrenoverad motor, sen är det 16T turbo med s60spridare och annnan soppapump,

Kollade din klipp på bilen och laddet sticker iväg upp mot 1,5 bar såg jag, inte så konstigt med tanke på att du kör pysventil och soppan hänger inte med alls, tyckte mig höra och se flera ordentliga spikningar bara på dina korta klipp.

Menar inget illa, men har sett massor trådar från dig på garaget och din bil har olika spec varje gång.

Han kanske bara är en väldigt aktiv mekaniker wink haha

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

878 Inlägg
8 juni 2010
Vitamin skrev:

Haha word!, kan nästan lägga pengar på att hans motor är med orginal smile

All The best
MVH
Jonas .L

Sök