3862
Sök

Smart Roadster – Ändra programvaran

1 290 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
Vet inte om det här är rätt forumdel men av de som finns kändes den mest lämpad. Om den ligger på fel ställe får någon moderator flytta på den.

Vi håller på att ta fram en ny kam till min projektmotor där max effektuttag hamnar runt 8000rpm jämfört med original 5600rpm(?). Problemet jag kommer att stöta på är att datorn som styr den sekventiella växellådan tvingar i en högre växel redan vid 6000rpm. Jag behöver hitta någon som klarar av att ändra mjukvaran och flytta upp punkten där växlingen sker samt varvtalsstoppet.

Jag har plockat ur programvaran så den kan jag skicka per mail om någon vill titta på den.

1 290 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Kunde aldrig ha gissat att frågan hörde hemma under "Motorteknik (Grundläggande)"... men då är det kanske enklare att hitta nån som kan hacka i programvaran smile

3 Inlägg
5 juli 2010
hej på er alla
jag undrar om det är någon som vet varför nin smart f2 inte starta det händer inget när man vrider om nycklen.
alla lampor lyser i panelen men det händer inget den är död
har hört att det kan vara databoxen  ?
undrar om det är någon som vet vad man ska göra ?
behöver man göra en grund inställning ?

1 290 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
bebbeto skrev:
hej på er alla
jag undrar om det är någon som vet varför nin smart f2 inte starta det händer inget när man vrider om nycklen.
alla lampor lyser i panelen men det händer inget den är död
har hört att det kan vara databoxen  ?
undrar om det är någon som vet vad man ska göra ?
behöver man göra en grund inställning ?

Du borde staga en egen tråd under felsökning smile

Vad kommer upp på displayen?

Motborgare
1 099 Inlägg
7 juli 2010
Exsicco skrev:
Kunde aldrig ha gissat att frågan hörde hemma under "Motorteknik (Grundläggande)"... men då är det kanske enklare att hitta nån som kan hacka i programvaran smile

Har du hittat nån hakkur än?

Vad är det för processor som sitter i den?
Har du nån dokumentation alls, eller är det bara en rådump från ett PROM du har fått ut?
Vad med elschema, så man ser vilka IO-portar som styr vad?

-- K

1 290 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
Exsicco skrev:

Har du hittat nån hakkur än?

Vad är det för processor som sitter i den?
Har du nån dokumentation alls, eller är det bara en rådump från ett PROM du har fått ut?
Vad med elschema, så man ser vilka IO-portar som styr vad?

-- K

Har fått en fil men inte hunnit testa ännu. Blir kanske gjort till helgen.

Sök