1926
Sök

Tempgivare Volvo 740

36 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Hallå där!

Hejsan jag ska byta ut min tempgivare som sitter i topplocket på min volvo 740. Men kommer inte åt att skruva ut den jag blir galen! Vad göra? några tips?smile

Bärs!
3 456 Inlägg
14 juni 2010
Bara att riva av insuget, tar knappt 5min ju.. smile

EDIT:
Eller om du vägrar köpa insugspackning för några tior så kanske du kan offra en PU i lämplig storlek att kapa av och lossa den från torpedväggens sida? Har för mej jag lyckats med det någongång.. :S
Senast redigerat av Aga_Diff (14 juni 2010)

Garaget.org peakade 2008.

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juni 2010
Jag tog en vanlig blocknyckel storlek 19 tror ja de va, sen lirkade jag in händerna framifrån motorn under insuget och satt dit nyckeln smile
Går att komma åt ganska bra om man tänker lite och provar smile

Blir kanske lite blodspiilla, men vad gör det? smile

Kan sitta jävligt hårt om den inte är bytt innan, men det är bara att ta i, men ha en frisk nyckel, att ta i som satan och sen halkar nyckel av och man slår knogarna i känns lite otrevligt smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bärs!
3 456 Inlägg
14 juni 2010
twin_cam skrev:
Jag tog en vanlig blocknyckel storlek 19 tror ja de va, sen lirkade jag in händerna framifrån motorn under insuget och satt dit nyckeln smile

Kan sitta jävligt hårt om den inte är bytt innan, men det är bara att ta i, men ha en frisk nyckel, att ta i som satan och sen halkar nyckel av och man slår knogarna i känns lite otrevligt smile

Har aldrig hänt. roll wink

Garaget.org peakade 2008.

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juni 2010
Aga_Diff skrev:
twin_cam skrev:

Haha, så du mekar aldrig Volvo då? wink

Jag och min bil har nästan samma blodgrupp numer tror jag... wink
Kanske därför dom valde rött till motorblocken hmm
Senast redigerat av twin_cam (14 juni 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

36 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Okaj smile e det svårt att riva ner insuget då, har aldrig get mig in på sånt high tech meck big_smile

10 287 Inlägg
15 juni 2010
Va? Ta bort insuget? Så trångt är det inte.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

36 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
Så nu e den bytt och den funkar perfekt smile de blev till att plocka bort insuget.

415 Inlägg
11 juli 2010
twin_cam skrev:
Aga_Diff skrev:
twin_cam skrev:

Haha, så du mekar aldrig Volvo då? wink

Jag och min bil har nästan samma blodgrupp numer tror jag... wink
Kanske därför dom valde rött till motorblocken hmm

Handskar kanske är en bra idé när man riskerar att skava av all hud på händerna...

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Sök