2158
Sök

Vilken hylsa till tändstiften? 740

Faster than the speed of night
118 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
Hejsan!

Jag undrar vilken hylsa det är för att byta tändstiften på en 740? Dum fråga kanske tycker vissa.. Men jag har inget brett sortiment av verktyg och planerar inte att köpa heller just nu. Så behöver endast hylsa till tändstiften, eller det kanske är en special nyckel? Ingen vanlig hylsa?

Tacksam för svar och hoppas jag lagt tråden i rätt forum!

MVH

Smålänning
7 887 Inlägg
16 juni 2010
21 mm tändstiftshylsa. Högergängad. M14x1,25 i stigning på stiften om jag inte minns fel

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Faster than the speed of night
118 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
21 mm tändstiftshylsa. Högergängad. M14x1,25 i stigning på stiften om jag inte minns fel

Vad menas med stigning? Jag ser på Biltema att dem har hylsor som är 20,5 mm passar dem eller?

845 Inlägg
17 juni 2010
Duckiie skrev:
twin_cam skrev:

Vad menas med stigning? Jag ser på Biltema att dem har hylsor som är 20,5 mm passar dem eller?

Du ska inte köpa en vanlig hylsa. Köp bara en 21mm Tändstifthylsa / Tändstiftnyckel för ca 19.90 kr så blir det bra.

Sök