Så den datorn skulle räcka utmärkt i flera år för mina behov? Jag behåller i genomsnitt en dator i 6-10 år.
Den jag har funkar utmärkt, men den är som sagt hopplöst omodern i det att de saknar SATA (Så jag kan sätta i en SSD) och inte kan spela tubklipp i HD... Sen kan den bara hantera två USB-portar åt gången...
JAg vill inte ha laptop, finns inget ljudkort i dom. Sen måste jag ha skrivarport, då jag har en laserskrivare utan USB. Det är svårt nog att hitta moderkort till det...
Är det kanske bättre för min del att köpa ett bra nätagg, bra moderkort, mycket minne och SSD bara, och sen uppgradera vartefter jag känner för det och istället kosta på en värstingprocessor direkt? Kan ju använda mitt gamla ljudkort, och den inbyggda grafiken är GARATERAT bättre än Radeon X800 jag har i min nuvarande...
EDIT: Chassin har jag står från gamla burkar, som sagt, ljudnivå och utseende är mindre viktigt.
Stabiliteten vet jag beror mer på mig än på komponenter, men denna datorn har aldrig krånglat, ens hängt sig, min AMD-maskin har kraschat två gånger, nu går den inte få igång, och laptopen är bara allmänt instabil och ersätter just nu AMD-maskinen...
Senast redigerat av twin_cam (16 januari 2012)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!