5305
Sök

Chip inom kort men vilken av dessa två till en A4 1.8T Quattro -04

690 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
Står lite i valet och kvalet mellan att chippa nu inom kort...
Står mellan två företag vilka är BSR eller Stertman Motorsport med GIAC chipet...
BSR är ju väldigt enkel iom att man beställer hem och chippar själv.
Stertman går ju först igenom bilen och ser så allt står rätt till innan dom lägger in programvaran, sen så får man en Flashloader med både trim + original programvaran så man kan ändra själv...
Priset landar på ungefär detsamma +- någon hundring (bortsätt från resekostnad till stermans)

Så vad tycker ni?
Vad ger bäst prestanda men ändå bäst säkerhet?
Kanske verkar mer eller mindre självklart om man ser till att stertman går igenom bilen samt testkör den, men jag vill ändå ställa frågan till er alla där ute vad ni anser

Bilen är en Audi A4 1.8T (190) Quattro -04

Tack!
mvh
Lars

836 Inlägg
21 juni 2010
Vet inget om stertman men om man tittar på vad du får för samma pris som ett vanligt bsr chip så hade jag nog ganska säkert valt stertman smile

2 924 Inlägg
21 juni 2010
kenny_crx skrev:
Vet inget om stertman men om man tittar på vad du får för samma pris som ett vanligt bsr chip så hade jag nog ganska säkert valt stertman smile

Motivering till det???

Jag kör BSR steg 1+ på min Passat 1.8t och det är jag riktigt nöjd med, ska vara ganska aggresivt mot andra jämförbara komkurrenters chip
...men Stertmans vet jag inget om och jag brukar inte köpa saker utan motiverat omdömme...

~ Life is short, have FUN! ~

1 338 Inlägg
21 juni 2010
Kolla med www.vtech.se
Dem har RTS som du kan ha Org + 2 filer tex org, trim och eco. kan även anpassa specifikt till din bil om du byter fler saker eller har speciella önskemål.
Den boxen kan du även ta med till en annan bi dvs du köper bara ny programvara till nya bilen.
Dem andra lösningarna "gifter" sig me bilen och man måste köpa nytt när du byter bil.

Om du vill kan dem på visa av sina ställen bänka innan och efter "chipningen"
Finns bänk tex i Trosa.

Kör sj med Vtech och det är tillförlitligt, Driftsäkert! Sen så har dem grym support.
Mvh//
Senast redigerat av mYGeL (21 juni 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

690 Inlägg
21 juni 2010
Trådstartare
Är inte intresserad av vtech tyvärr...

2 982 Inlägg
21 juni 2010
jag skulle nästan be dig först prata med Pitstop.se , han kan ge dig väldigt mycket info och även förse dig med vtec alt. individuell mappning just för din bil anpassat till den hårdvara du har

836 Inlägg
21 juni 2010
peegee skrev:
kenny_crx skrev:

Motivering till det???

Jag kör BSR steg 1+ på min Passat 1.8t och det är jag riktigt nöjd med, ska vara ganska aggresivt mot andra jämförbara komkurrenters chip
...men Stertmans vet jag inget om och jag brukar inte köpa saker utan motiverat omdömme...

Motiveringen e just att du får mer av stertman än av bsr asså för pengarna, sen vet jag inte om stertman levererar samma hk och nm som bsr men det lär vara bäst att gå in och ställa in varje bil för sej genom datorn än ett chip som bara e gjort för bilmodel

690 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Har bokat tid hos Stertmans nästa vecka smile

Sök