Dålig lack på nya fälgar!

Beemer_boi
23 juni 2010 · 27 Inlägg

Äsch, högglanspolera dom big_smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
23 juni 2010 · 10 427 Inlägg

DarKMaNs skrev:

steifan skrev:
Kanske säkrare att köpa "vinterbeständiga" (som det brukar heta) budgetfälgar istället, eller är det lika illa möjligtvis? wink

Där har du ju samma fenomen men dom skall klara sk vinterklimat bättre kanske med 3 lager lack, eller som det skall vara pulverlackad men där har du ialla fall säkrare kort att få bättre kvalite dvs dom kostar säkert 500kr mer per fälg.

Men där får du fråga säljaren och kan han inte svara på det, så skall du undvika just den modell eller märket.

Okej, tänkte mest allmänt. "Många" fälg-försäljare på nätet brukar ha ett par fälgmodeller
som kallas just "vinterbeständiga". Kanske tråkig design i kombination med mer acceptabel lackering
än vanligt som ger ett hyfsat lågt pris wink

**

Tias88, du köpte ett färdigt paket med däck också för 12k antar jag?

Rock-Star
23 juni 2010 · 2 982 Inlägg

Tias88 skrev:
Residence, jag vill inte hänga ut företaget ifråga. Inte som det ser ut just nu iaf!

caromania, jag förstår! Jag betalade nästan 14 för mitt paket.

hänga ut och "hänga ut", jag vill gärna som privatperson till en annan privatperson berätta om mina erfarenheter med företag.
företag som behandlar mig väl och med respekt mot både mig och mina saker, dem höjjer jag GÄRNA till SKYARNA!
vore det då inte rättvist att SÄNKA företag som SKITER i och bara vill ha mina pengar för att sedan skita i mig?

hänga ut? - nja, vill gärna veta då jag inte vill hamna i den SKETNA sitsen du sitter i.
och jag tror att fler på g.org tänker som jag.
jag tror att alla här värdesätter seriösa företag och leverantörer.

kan gärna ge dig tips på billjus, diodljus,däck o fälg,meck..d e  folk som kan sina grejer och inte någon som kör support på mail och gömmer sig i sitt garage.

Tias88 OEM Rox
23 juni 2010 · 245 Inlägg

Residence, jag förstår vad du menar, men som jag sa "inte som det ser ut just nu iaf!" så vill jag inte göra något innan jag kollar om det verkligen är mitt fel, eller inte.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Grosshandlaren
23 juni 2010 · 327 Inlägg

Polaren kirrade oxå fälgar från abs wheels, var bara att slänga skiten men firman (2st) personer som luktar bedrägeri bara man ser dem hävdar att det var hans däck som var av värdelös kvalla.
Kan ju säga att däcken var top of the line.

Polare nr 2 kirrade fälgar på Infosite, "kom till vårt showroom".
En liten friggebod med inkastade fälgar mot en 2m lång vägg.
Fälgarna höll i en vecka sen var de bara skit.

Gummihusets RS4 replikor går inte att balansera helt rätt då de är lite skeva (made in kina).
Inte mkt skeva till en början men efter X antal mil så har det förvärrats av
alla ojämnheter i marken.

Senast redigerat av Rs4Danderyd (23 juni 2010)

JaggaChafen Tesla Senior Technician
23 juni 2010 · 2 307 Inlägg

Det blir nog svårt att reklamera på det innan det händer nått som att färgen släåpper eller så. Annars har du ju faktiskt lagen på din sida å om dom inte godtar din reklamaton så kontaktar du konsumentombudsmannen.

E fälgarna lagliga har dom rätt märkningar i sig osv Annars e det ju också en väg du kan gå kanske du tom kan stämma företaget för att dom har sålt "farliga" fälgar till dig.

Konstigt detdär med Kineserna att dom inte kan lägga en 50 lapp till på lacken har typ samma problem jag... fast kanske inte lika illa

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
23 juni 2010 · 1 152 Inlägg

TS: Det du kan göra är att lack om fälgarna som någon anna skrev i tråden. Du kan nog glömma att komma nån vart med internet företag. Nr1 det har gått för lång tid, nr2 de kommer att hävda att det är du som hanterat dessa fel pga starka fälgmedel mm mm.

SNÄLLA kan inte alla som ska köpa nåt andvända sökfunktionen och kolla upp företaget i fråga?

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
DarKMaNs Snabbast går först i kön
23 juni 2010 · 146 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Det blir nog svårt att reklamera på det innan det händer nått som att färgen släåpper eller så. Annars har du ju faktiskt lagen på din sida å om dom inte godtar din reklamaton så kontaktar du konsumentombudsmannen.

E fälgarna lagliga har dom rätt märkningar i sig osv Annars e det ju också en väg du kan gå kanske du tom kan stämma företaget för att dom har sålt "farliga" fälgar till dig.

Konstigt detdär med Kineserna att dom inte kan lägga en 50 lapp till på lacken har typ samma problem jag... fast kanske inte lika illa

Ofast är det inte tillverkaren som drar ner på kvaliten utan beställaren som vill ha så billigt som möjligt, alltså kineser är väldigt trofasta DOM GÖR precis som beställaren vill ha dem utfört, kineserna blir nöjda om kunden är nöjd och beställaren blir skitnöjd när han säljer = massor med pengar

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Tias88 OEM Rox
23 juni 2010 · 245 Inlägg

ExCon skrev:
TS: Det du kan göra är att lack om fälgarna som någon anna skrev i tråden. Du kan nog glömma att komma nån vart med internet företag. Nr1 det har gått för lång tid, nr2 de kommer att hävda att det är du som hanterat dessa fel pga starka fälgmedel mm mm.

SNÄLLA kan inte alla som ska köpa nåt andvända sökfunktionen och kolla upp företaget i fråga?

Det gjorde jag, och många många många hade goda saker att säga, det var ju därför jag valde den butiken.

EDIT: Det har ändå löst sig litegrann. De har lovat mig ett väldigt bra pris på nya uppsättningar med däck. Så det får man ju faktiskt säga är en väldigt rimlig och snällt erbjudande. Jag är nöjd att de iaf försökt tillfreds-ställa sin kund!

Senast redigerat av Tias88 (23 juni 2010)

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
caromania Forummoderator
23 juni 2010 · 9 296 Inlägg

Tias88 skrev:

ExCon skrev:
TS: Det du kan göra är att lack om fälgarna som någon anna skrev i tråden. Du kan nog glömma att komma nån vart med internet företag. Nr1 det har gått för lång tid, nr2 de kommer att hävda att det är du som hanterat dessa fel pga starka fälgmedel mm mm.

SNÄLLA kan inte alla som ska köpa nåt andvända sökfunktionen och kolla upp företaget i fråga?

Det gjorde jag, och många många många hade goda saker att säga, det var ju därför jag valde den butiken.

EDIT: Det har ändå löst sig litegrann. De har lovat mig ett väldigt bra pris på nya uppsättningar med däck. Så det får man ju faktiskt säga är en väldigt rimlig och snällt erbjudande. Jag är nöjd att de iaf försökt tillfreds-ställa sin kund!

Bra! Jag är också av den uppfattningen att man ska vara nöjd om man får nåt. Visst man kan jävlas med alla i hela världen, men det är sällan man tjänar nåt på det. Du kan ju säkert sälja fälgarna öppet och ärligt till någon som inte har något emot smärre skönhetsfel o brister.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
R-efined
24 juni 2010 · 152 Inlägg

Det är väl bara lacka om fälgarna om du nu inte är nöjd och du inte kan reklamera dom?......

Senast redigerat av R-efined (24 juni 2010)

kIM0h
12 oktober 2012 · 126 Inlägg

Hur mår fälgarna idag 2 år senare?

Ska köpa likadana men ja ska lämna in mina på pulverlack och få 2 lager klarlack på helt ny fälg smile

9-5 aero
Saab 9-5 Aero "WT-R" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang