2632
Sök

Hur mkt ska jag ladda för att få ungefär 250-260 hk ? växellådan klarar bara det,

864 Inlägg
22 juni 2010
#21
frightnight skrev:
NordstromJ skrev:
frightnight skrev:
men hallå de är väl inte bara turbon som ger ut hk ?

Vad är det som du tror gör så att du har över 220 hk då?


Tuffhaggman skrev:
En kompis bänkade 234hk ur sin b240fk med följande mods:

Där har du nog max.

Jo alltså hade jag mer en 220 ? = ) eftersom dom där sakerna har jag redan i smile

Jag tror du ligger lite under, det låg en del tweakning bakom den effekten, en renovering samt ordentligt kalluftsintag.




Är jag helt ute och cyklar om jag hävdar att automatlådan behöver bytas ut om effekten ska ökas mer??

321 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#22
Tias88 skrev:
Japp jag förstår smile Jag vill bara peka ut det, då kanske det är lättare för dig o veta vad du behöver göra smile

joo bra att du orkar tala om wink


321 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#23
Tuffhaggman skrev:
frightnight skrev:
NordstromJ skrev:
frightnight skrev:
men hallå de är väl inte bara turbon som ger ut hk ?

Vad är det som du tror gör så att du har över 220 hk då?



Där har du nog max.

Jo alltså hade jag mer en 220 ? = ) eftersom dom där sakerna har jag redan i smile

Jag tror du ligger lite under, det låg en del tweakning bakom den effekten, en renovering samt ordentligt kalluftsintag.




Är jag helt ute och cyklar om jag hävdar att automatlådan behöver bytas ut om effekten ska ökas mer??

men jag har gjort en tråd förut hur mkt min automatlåda bör klara av då skrev dom mellan 250-260hk, de är den "starka" lådan jag har i


864 Inlägg
22 juni 2010
#24
Med ett 16T kommer inte laddtrycket behöva bli vansinnigt högt för 250-260hk. En chansning är runt 1.3Bar

321 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#25
Tuffhaggman skrev:
Med ett 16T kommer inte laddtrycket behöva bli vansinnigt högt för 250-260hk. En chansning är runt 1.3Bar

perfekt de jag ville veta : )


321 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#26
TURBO T3 (T04E) duger den? den är inte nå dyr heller


864 Inlägg
22 juni 2010
#27
Det är en tokstor turbo, ska vara god för en bra bit över 400hk. Inte att rekomendera för dina mål.

16T passar dig mycket bättre och kräver dessutom inte så stor ombyggnation för att passa, väljer du en turbo utanför mitsubishis td04-serie får du nog räkna med en hel del ombyggnationer.

För att ett 16T ska passa krävs följande:

Du behöver vrida avgashuset(Finns guider)
Dra nya olje- och vattenrör
Svetsa om downpipen
Senast redigerat av Tuffhaggman (22 juni 2010)

321 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#28
Tuffhaggman skrev:
Det är en tokstor turbo, ska vara god för en bra bit över 400hk. Inte att rekomendera för dina mål.

16T passar dig mycket bättre och kräver dessutom inte så stor ombyggnation för att passa, väljer du en turbo utanför mitsubishis td04-serie får du nog räkna med en hel del ombyggnationer.

För att ett 16T ska passa krävs följande:

Du behöver vrida avgashuset(Finns guider)
Dra nya olje- och vattenrör
Svetsa om downpipen

jahaa okej,  men hur menar du med att dra nya olje och vatten rör ? , och hur mkt kostar den turbon och vart köper man dom? smile


864 Inlägg
22 juni 2010
#29
Jag måste poängtera att jag bara utgår från vad jag har läst till mig samt fått berättat av folk som har gjort det.

Men man ska tydligen behöva förlänga olje/vattenrör vid byte av turbo, samt bygga om downpipen.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=447518
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=447512

Du kan ju dra iväg ett pm till min min kompis som gjort detta byta
http://www.garaget.org/mr_man007

eller
prova att söka på forumet

Nu går jag och lägger mig smile

321 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
#30
Tuffhaggman skrev:
Jag måste poängtera att jag bara utgår från vad jag har läst till mig samt fått berättat av folk som har gjort det.

Men man ska tydligen behöva förlänga olje/vattenrör vid byte av turbo, samt bygga om downpipen.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=447518
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=447512

Du kan ju dra iväg ett pm till min min kompis som gjort detta byta
http://www.garaget.org/mr_man007

eller
prova att söka på forumet

Nu går jag och lägger mig smile

jahaa du menar dom där rören hehe big_smile de är lätt fixat , men tack ska du ha för allt, nu vet jag exakt vad jag ska göra : )


714 Inlägg
6 juli 2010
#31
har man en riktigt portad/planad topp som varit inne på KG trimm så ger det väl mer hästar ? trådskaparens topp har nämligen det


183 Inlägg
6 juli 2010
#32
Nurminen_ skrev:
har man en riktigt portad/planad topp som varit inne på KG trimm så ger det väl mer hästar ? trådskaparens topp har nämligen det

Visst får man ut mer av en portad topp. Att den e planad e bara för att den ska sluta tätt mot blocket. Men för att utnyttja portningen behöver man även se över luftfilter och slangar till/från turbo. Större dimensioner på avgassidan underlättar också. Då slipper man de höga laddtrycken och kan köra under 1 bar


Tryck och pys-åka
884 Inlägg
6 juli 2010
#33
lelleal skrev:
2 bar

*garv*

ja se audifolk, dom gillar laddtryck. Gör jag också. Och oj, en audi fanns här hemma med tongue



Sök