PMPerformance skrev:
Evry modden kan man koppla med tryckgivare så den bara ger effekt vid ett visst laddtryck.
sen kan man justera med poten så precis som på en annan box och då varierar man motståndet
var på man lurar databoxen att den får för lite bränsle och då kompenserar datorn de genom att skicka mer ström till pumpen och då blir de sen mer bränsle,
En trim box till dom där är uppbyggda på samma vis
På tjejens s70 diesel har jag bara en sån inkopplad och när man åker och normalt så drar den mindre för att motor blir starkare den svarar mycke mer på gasen och då behöver den inte jobba lika hårt, lika är de på min 940 diesel med d24 i den är påställd mycke
men den ligger på 0,65-0,7 när man hårdare blandad körning.
Ställde ner pumpen för att besikta i fjol och vips vart den tröttare och gick 0,85-1,0 mil och då har jag kört bara efter trippen då tankmätaren är paj
ja du får kallare luft in i motorn och de ger mer syre= effektivare förbränning
om du ställer upp laddtrycket max va de går utan att röra bränslet så får du den också att gå billigare för en diesel laddar aldrig mer än de finns diesel att förbränna
http://www.garaget.org/?car=121650 han verkar ha lyckats bra