2253
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 567 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Bimiss skrev:
Om du ska ha oljetemp, oljetryck, varför inte vattentemp? Vettigare än volt mongo tongue

För att det finns en orignal vattentemp i instrumentpanelen. Finns visserligen original varningslampa för oljan samt digital oljetemp, men den sitter i färddatorn och man får bläddra sig fram till den. vattentempen syns ju hela tiden.

154 Inlägg
11 november 2010
Och vadå? Den kan ju lika gärna visa fel, eller bara sluta fungera?

Vad är det för mätare du skaffat? Fixa en vattentemp vafan.

1 200 Inlägg
11 november 2010
Va fin den är! Ångrar nästan att jag inte köpte röd färg till min hmm Fast vore kanske kul att byta färg ändå.

174 Inlägg
11 november 2010
Håller inte med, varför stoppa in fullt av extra mätare då man har original mätare som visar. oljetryck och temp är förståss bra att ha. Oljetrycks lampan är till den nyttan att när man märkt att den har börjat lysa så är det redan för sent big_smile Snyggare om det finns funktion i allt och inte bara "max tuning" stoppa bilen full av mätare och skärmar som ingen hinner se på smile  Tummen up

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Bimiss skrev:
Och vadå? Den kan ju lika gärna visa fel, eller bara sluta fungera?

Vad är det för mätare du skaffat? Fixa en vattentemp vafan.

Det återstår att se om den fungerar sen med nya motorn, jag fick voltmätaren för 39:- på tradera så det var ingen jätteinvestering tongue Kanske blir vattentemp om jag känner för det sen.

Stackarn skrev:
Va fin den är! Ångrar nästan att jag inte köpte röd färg till min hmm Fast vore kanske kul att byta färg ändå.

Du vet väl hur gamla röda bilar brukar se ut i lacken? Denna är tyvärr inget undantag.. tycker den oftast ser finare ut på bild än vad den är i verkligheten smile Omlackering får jag ta längre fram, nästa år kanske.. tills dess får jag försöka rekonda lacken så gott det går.

makarof skrev:
Håller inte med, varför stoppa in fullt av extra mätare då man har original mätare som visar. oljetryck och temp är förståss bra att ha. Oljetrycks lampan är till den nyttan att när man märkt att den har börjat lysa så är det redan för sent big_smile Snyggare om det finns funktion i allt och inte bara "max tuning" stoppa bilen full av mätare och skärmar som ingen hinner se på smile  Tummen up

Jag skulle nog inte börja modifera instrumentpanelen för att få in fler mätare, eller sätta en massa på a-stolpen.. Det finns hållare för 3st 52mm mätare original i bilen, så det ser snyggare ut med än utan. Bilen ska inte fyllas med grejer som jag inte har användning för, det enda som jag skulle vilja ha mer är en bredbandslambda för att kunna ställa soppan korrekt, men de är ju inte direkt billiga, vattentemp finns som sagt och syns hela tiden. tackar!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
Ramlade ner en avi idag och hämtade ut ett paket med:

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0179.jpg

Blir finfint, var ändå tvungen att byta då en av mina strålkastare spruckit rakt över.

2 373 Inlägg
12 november 2010
Mycket snyggt får jag säga! Synd att det inte finns till min bil.

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
Mycket snyggt får jag säga! Synd att det inte finns till min bil.

Hehe, ja det är verkligen ett lyft mot originallyktorna smile

O nu är denna slipad rengjord och klar för lack!
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0180.jpg

Skrap
2 098 Inlägg
12 november 2010
Hänt en del sedan jag sist var här och kollade! blir kanon med dem nya stolarna, riktigt snyggt! lycka till med nästa grej du ska göra!. Hoppas det blir lika bra som vanligt smile

//Jofoon

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
JofooN skrev:
Hänt en del sedan jag sist var här och kollade! blir kanon med dem nya stolarna, riktigt snyggt! lycka till med nästa grej du ska göra!. Hoppas det blir lika bra som vanligt smile

//Jofoon

Jajemän, jag försöker hålla projektet rullande hela tiden, har jag inte möjlighet att ta tag i de stora grejerna så gör jag lite småfix, mkt sitter i detaljerna smile

Tack så mkt! Kul att höra smile

Skrap
2 098 Inlägg
12 november 2010
mrpete skrev:
JofooN skrev:

//Jofoon

Jajemän, jag försöker hålla projektet rullande hela tiden, har jag inte möjlighet att ta tag i de stora grejerna så gör jag lite småfix, mkt sitter i detaljerna smile

Tack så mkt! Kul att höra smile

Ja det är så det ska vara, det gillar vi som håller koll i tråden smile ja det är fint och pula lite,  detaljer kan vara små men syns mycker ändå smile lycka till ännu en gång!

Jofoon

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
JofooN skrev:
Ja det är så det ska vara, det gillar vi som håller koll i tråden smile ja det är fint och pula lite,  detaljer kan vara små men syns mycker ändå smile lycka till ännu en gång!

Jofoon

Blir roligare både för er och mig, skulle vara kul med lite mer tips bara, för helt felfritt kan det väl ändå inte vara? cool

Imorn ska jag lacka snow capen mattsvart, sätter dit den om jag hinner.

Jag har blivit lovad ett komplett K-jet från saab 900T också, jävligt nice, nu slipper man köpa det del för del på bildelsbasen eller leta nån gammal häck folk har haft sönder hälften på.

Mitt långsiktiga effektmål är 200hk, nu kommer jag hamna på 160+ tippar jag på, så får se sen vad som återstår att göra. Turbo eller kompressor är inte aktuellt i dagsläget iaf.

Skrap
2 098 Inlägg
12 november 2010
mrpete skrev:
JofooN skrev:

Jofoon

Blir roligare både för er och mig, skulle vara kul med lite mer tips bara, för helt felfritt kan det väl ändå inte vara? cool

Imorn ska jag lacka snow capen mattsvart, sätter dit den om jag hinner.

Jag har blivit lovad ett komplett K-jet från saab 900T också, jävligt nice, nu slipper man köpa det del för del på bildelsbasen eller leta nån gammal häck folk har haft sönder hälften på.

Mitt långsiktiga effektmål är 200hk, nu kommer jag hamna på 160+ tippar jag på, så får se sen vad som återstår att göra. Turbo eller kompressor är inte aktuellt i dagsläget iaf.

Ja precis, jo det finns nog någon som sitter på massa tips. Jag ska försöka kolla runt lite och sedan skriver jag till dig i PM om vad jag har för tips till din bil smile .

Kommer bli bra med snow capen, ser lite mer "fetare ut", kommer bli hur bra som hälst.

Det låter riktigt bra detta du 160hp är rätt så jäkla fett på en liten golf den kommer gå som bara den,
200hp är ännu värre! kommer bli sjukt grymt att se denna sen när den är klar! smile

//Jofoon

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
Det finns många duktiga, men tycker mig ha märkt att många experter håller sig borta från forum. Man ska inte lita blint på "nätexperter" som det tyvärr finns gott om.

Tror också det kommer bli bra med snow cap, men skulle vilja ha ett berg cup kit också, så den blir lite bredare.. men kostar en slant, sen måste man tjacka fetare fälgar för att fylla ut också.. fan det drar alltid iväg, hehe..

Japp, det kommer att röra på sig iaf, helt klart. Frågan är bara vad nästa steg blir. Blir nog mer jobb på toppen om man ska ha mer effekt, sen kommer k-jet att strypa effekten, så då blir det väl annat sprut med riktiga spridare osv... hehe

Skrap
2 098 Inlägg
12 november 2010
mrpete skrev:
Det finns många duktiga, men tycker mig ha märkt att många experter håller sig borta från forum. Man ska inte lita blint på "nätexperter" som det tyvärr finns gott om.

Tror också det kommer bli bra med snow cap, men skulle vilja ha ett berg cup kit också, så den blir lite bredare.. men kostar en slant, sen måste man tjacka fetare fälgar för att fylla ut också.. fan det drar alltid iväg, hehe..

Japp, det kommer att röra på sig iaf, helt klart. Frågan är bara vad nästa steg blir. Blir nog mer jobb på toppen om man ska ha mer effekt, sen kommer k-jet att strypa effekten, så då blir det väl annat sprut med riktiga spridare osv... hehe

Ja, jag tror också dem håller sig borta faktiskt, det är synd, för det är detta forumet är till för, tycker jag då. Alla ska hjälpa alla.

Ja det brukar kosta endel på slutet, men ska man vara på topp så FÅR det kosta smile

Det får vi hoppas att den gör. Jag vet inte riktigt vad nästa steg blir, jag kan inte så mycket om  motorer  osv, men jag är intresserad av att lära mig, därför jag är här och läser & samtidigt har kul.

Men jag tror du kommer lösa detta galant smile
Senast redigerat av JofooN (12 november 2010)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
Då har man jobbat med bilen lite idag då smile

Köpte klarglaslyktor och en snowcap för några dagar sen. Först plockade jag av de gamla lyktorna, sargerna och grillen. Fräschade upp lyktsargerna och grillen lite, sen monterade jag lyktorna, ställde dem som de gamla.. är ju busenkelt att justera.

Satte även dit snowcapen som jag slipat ner och lackat mattsvart, blev riktigt fränt big_smile

Ni får ursäkta för kassa mobilbilder.. men kameran är som sagt med min bror på hawaii..
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0187.jpg

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0186.jpg

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0188.jpg

IG,G, VG eller MVG ?
Senast redigerat av mrpete (14 november 2010)

Skrap
2 098 Inlägg
14 november 2010
mrpete skrev:
Då har man jobbat med bilen lite idag då smile

Köpte klarglaslyktor och en snowcap för några dagar sen. Först plockade jag av de gamla lyktorna, sargerna och grillen. Fräschade upp lyktsargerna och grillen lite, sen monterade jag lyktorna, ställde dem som de gamla.. är ju busenkelt att justera.

Satte även dit snowcapen som jag slipat ner och lackat mattsvart, blev riktigt fränt big_smile

Ni får ursäkta för kassa mobilbilder.. men kameran är som sagt med min bror på hawaii..
http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … G_0187.jpg

http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … G_0186.jpg

http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … G_0188.jpg

IG,G, VG eller MVG ?

MVG! mycket snyggt blev det! smile som ny

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
JofooN skrev:

Tack! Riktigt nöjd själv faktiskt smile Men nu ser man tydligare att frontplåten behöver fixas.. hehe, men det kommer!

Skrap
2 098 Inlägg
14 november 2010
mrpete skrev:
JofooN skrev:

Tack! Riktigt nöjd själv faktiskt smile Men nu ser man tydligare att frontplåten behöver fixas.. hehe, men det kommer!

Det är bra att du är nöjd. Jo det kanske man kan tycka!. Det blir bra som allt annat du gör smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
JofooN skrev:
mrpete skrev:
JofooN skrev:

Det är bra att du är nöjd. Jo det kanske man kan tycka!. Det blir bra som allt annat du gör smile

Jomen tråkigt vore det annars! tongue All rost och sunk ska tas om hand om, men det får bli senare. Tack, smickrare där, haha

Sök