Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!
ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)
Tackar, det tycker jag allt att du ska ta tag i blir det gti-konvertering då? själv håller jag ju på att samla delar för att få ihop en 2L spis med lite kräm i, hehe Har block med vev, stakar o kolvar. Ska balanseras o viktjusteras innan jag slänger ihop det. Sen blir det toppjobb, får se om jag tar den jag har eller skaffar en annan.. föredragsvis en 8v topp från golf II gti.
Stackarn skrev: Riktigt snygg golf! Blir mer och mer sugen att påbörja vinterprojektet
mrpete skrev: Tackar, det tycker jag allt att du ska ta tag i blir det gti-konvertering då? själv håller jag ju på att samla delar för att få ihop en 2L spis med lite kräm i, hehe Har block med vev, stakar o kolvar. Ska balanseras o viktjusteras innan jag slänger ihop det. Sen blir det toppjobb, får se om jag tar den jag har eller skaffar en annan.. föredragsvis en 8v topp från golf II gti.
Ska väta i en 1.8 ivf, men vet inte om jag ska ha bensin eller diesel Fempetad låda med shortshift blir det förhoppningsvis samt ny lack. Blir även att underredsskrapa och på med massa, samt riva ur bilen helt invändigt och rensa/ljuddämpa. Breda fälgar med stretch samt en fin sänkning på det (Tyskstuk är kärlek!).
Kommer även smågrejor som annan klädsel, mörka lyktor med kors, kromspeglar, eventuellt annan instrumentpanel.
Dock hänger allt detta på om jag har fortsatt anställning eller inte, hoppas på de bästa!
Hade skrivit svar igår, men när jag skulle skicka så var garaget nere för underhåll.. morr..
Hehe, låter som att du har ungefär lika mkt planer för din golf som jag för min
Diesel är billigt om den är skattebefriad, men bensin är roligare! Fempetad låda är ett måste.. helt klart.
Jag tänkte själv skaffa renoveringskit för växellänkaget och bygga mig ett eget shortshift genom att förlänga spaken undertill och höja upp spakstället.
Har ju som sagt skaffat mig ett 2L AGG block, så jag måste fixa en bra topp, extraktorgrenrör som är förlängt, ny koppling och tryckplatta och en massa andra grejer.
Invändigt kommer jag inte göra så mkt mer just nu, motorn är prio ett. Men sen blir det sportstolar, mätare såklart, ny klädsel till baksätet och en urtagbar baslåda till skuffen. Blir säkert nåt mer skoj
Lack ja.. det hade ju inte varit fel med en ny.. mkt jobb o mkt pengar bara.. men men.. nån gång måste det göras.
Hoppas du får jobba vidare, du får uppdatera hur det går sen
Tackar, man gör ju så gott man kan med det man har O snart blir det motorbygge, det ser jag fram emot XD Ett garage skulle iofs sitta fint.. nu våldgästar jag en polares jobb om det är nåt som kräver verktyg.. men det är ytterst Ooptimalt.. eget place, eller iaf en garageplats som inte kostar multum vore fina fisken.. Ska kolla hur det går med din audi också, var ett tag sen
mrpete skrev: Tackar, man gör ju så gott man kan med det man har O snart blir det motorbygge, det ser jag fram emot XD Ett garage skulle iofs sitta fint.. nu våldgästar jag en polares jobb om det är nåt som kräver verktyg.. men det är ytterst Ooptimalt.. eget place, eller iaf en garageplats som inte kostar multum vore fina fisken.. Ska kolla hur det går med din audi också, var ett tag sen
mrpete skrev: Tackar, man gör ju så gott man kan med det man har O snart blir det motorbygge, det ser jag fram emot XD Ett garage skulle iofs sitta fint.. nu våldgästar jag en polares jobb om det är nåt som kräver verktyg.. men det är ytterst Ooptimalt.. eget place, eller iaf en garageplats som inte kostar multum vore fina fisken.. Ska kolla hur det går med din audi också, var ett tag sen
Vofloo skrev: du skulle köp vanlig svart motor färg som tål mycket hammar lack blir inte så snyggt med tiden sen ta de år o dagar innan de ha torkat :p
Kan hända att värmetålig specifik motorfärg hade varit mer optimalt, men jag tog det jag hade hemma. Sen har jag flertalet bekanta som efter 3-4 år fortfarande har fin färg. Torktiden gör mig inget, väntar ändå på löning för att beställa mer delar
Förhoppningsvis blir det ändå värre spis ändå innan lacken hunnit bli kass, hehe
Nämen tjenare! Hehe, japp.. verkstaden består av rummet som vi mest bökat in prylar, verktyg o kläder i, sambon har alla 5 garderober i det rummet.. så det är inte mer än rätt att jag får måla motorblocket där
Vallåkra? Jag kommer inte åka, har varken tid, pengar eller ork.. snart är semestern slut också..
Sweet, har nu haft kontakt med Thomas Murgren på topplocksverkstan och han ska balansera vevpartiet, toppen kommer att skickas i veckan, en portad gti-topp med forsberg 276 graders kam, hydraliska lyftare.
Kopplingskit från black diamond ska också beställas snart, så det drar ihop sig för motorbygge nu, sjukt spännande
mrpete skrev: Nämen tjenare! Hehe, japp.. verkstaden består av rummet som vi mest bökat in prylar, verktyg o kläder i, sambon har alla 5 garderober i det rummet.. så det är inte mer än rätt att jag får måla motorblocket där
Vallåkra? Jag kommer inte åka, har varken tid, pengar eller ork.. snart är semestern slut också..
Nåt nytt med clion?
Har med magisk hand hittat lite godis på nätet som skulle passa fint till min bil...hittar massa pryttlar i England, diff, kammar,ecu remap mm. Pundet hoppade från 11.52 till 12.06 så allt blir ju 300 kr dyrare. Vintern är ju tyvär snart här så jag spar mig till nästa år innan jag skrider till verk. Kom 8400 fattigar hem idag efter service och byte lägesgivare till xenon(fram)...där rök mina kammar