Yaaay, idag har jag hämtat ut 4 paket! Har hållt på med toppen så mkt jag hunnit på fritiden, det tar ju ett tag oavsett med all polering o slipning hit o dit.
Toppen var redan portad, men körd ett tag (vet inte hur långt) efter detta så den var i behov av att gås igenom lite. Började med att slita ur ventiltätningarna, vilket var jobbigt som fan när de sitter långt ner i ett hål. Men det gick till slut. Alla rörliga delar har gjorts rent och det som sett dåligt ut har jag beställt nytt av.
Nya ventiler!
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00384.jpg]()
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00385.jpg]()
Toppen börjar i stort sett bli klar invändigt.
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00375.jpg]()
en liten avgaskanal som slipats o polerats (kanske gör lite till)
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00376.jpg]()
Ovärderligt verktyg för topparbeten:
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00377.jpg]()
Nya ventiler och hmm, vevstaksbultar är det:
![http://i51.tinypic.com/2vt4poi.jpg]()
Har inte med motorn att göra men väl behövligt, repsats till växelväljaren:
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00379.jpg]()
Ny vattenpump:
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00380-1.jpg]()
Skitig men inte så mkt använd setrab 13 radig oljekyl:
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00381.jpg]()
Svänghjul som jag inte ens packat upp, skall lättas och balanseras:
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00382-1.jpg]()
Ovansidan av toppen, där ser ni hur djupt ventiltätningarna sitter. Detta är alltså en mekanisk topp som gjorts om till hydraulisk. Det har gjorts uttag för högre kamnockar, ett överfall har frästs ner och oljekanalen pluggats, samt att den portats och fått större
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/DSC00383.jpg]()