6109
Sök

Är Basen kicker L7 någon bra bas?

286 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
Hej jag undrar om basen kicker L7 är en bra bas?
Skriv gärna något om Kicker, positivt eller negativt.

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!

1 489 Inlägg
20 juni 2006
Japp L7:an är bra om du har bra steg. Det tycker iaf jag. Jag vet ju inte vad du tycker är bra.

Jag har Kicker ES695 6X9" (Tror jag dom hette), och dom låter bra iaf. Har inget dåligt och säga om Kicker

//Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

6 851 Inlägg
20 juni 2006
1Snake skrev:
Hej jag undrar om basen kicker L7 är en bra bas?
Skriv gärna något om Kicker, positivt eller negativt.

Den är fruktansvärt prisvärt enligt mej. Som föregående skrev så bör du har ett riktigt steg för att få nytta av kraften i L7 basen.
Nu vet inte jag vad du vill ha för ljud i bilen, men du frågar om just L7 basen så jag förmodar att du vill spela högt?! Det är den toppen till, det som man kan se som "negativt" om den är att den kanske inte direkt är en Hi-Fi bas, eller finlira bas utan en mera party och spela högt bas.

286 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
okej tack har inte tänkt spelat tyst här nej. Ska spela riktigt högt
Men hade tänkt trycka in 2 L7 i min bil big_smile

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!

494 Inlägg
21 juni 2006
1Snake skrev:
okej tack har inte tänkt spelat tyst här nej. Ska spela riktigt högt
Men hade tänkt trycka in 2 L7 i min bil big_smile

gör de kommer attt låta bra

jag är hård som sten

914 Inlägg
21 juni 2006
gå på nån bil utställning i sommar och lyssna i dbakutens astro. Däri har dom 24 st L7 basar smile Pga av olika problem så fick dom inte allt så just vid elmia hade dom bara nån bas inkopplad och det lät grymt.

Kicker i övrigt... Väldigt slit starka grejer man kan "misshandla" dem en del utan att det händer nåt. De högtalare jag har i bilen har fått ta emot en del stryk pga felkopplingar en sen natt med många öl i magen hehe.
Tex diskant kopplad som 6.5 på högsta volym. Men den spelar fortfarande klockrent.
plus till på 6.5 kittet spelar inte så stor roll om du har låda eller ej till dom spelar nästan likadant går kanske lite lite djupare i lådan jag har än i dom andra i bilen. Men det måste nog mätas upp för att verifieras.
Nackdel det är dyra saker. Men om man ser till vad man får är dom ändå prisvärda anser jag.
*edit* kom på en nackdel till rätt tunga prylar med dom ökar bilens vikt rätt duktigt.
Senast redigerat av Ronnie.L (21 juni 2006)

Sök