4570
Sök

Koppla vakuum på 850 T5

546 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
någon här som skulle kunna beskriva hur jag ska koppla vakuumet som går från insuget förstår ni hur jag menar? någon kanske har bilder på hur allt ska sitta med?tongue

MVH

8 297 Inlägg
5 juli 2010
Från "trädet" går det en slang till btr, en till förvärmningen av vevhusventilation (beror på årsmodell om man har det lilla röret under tändstiftskåpan eller inte och en till avlastningsventilen. Sen går det en grov slang till bromsservon och en liten till evap-systemet, dem sitter på "framsidan av insuget samt en slang till original laddtrycksmätare. Har man farthållare så går det en slang till den med

546 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
okej btr har jag fått dit förvärmningen av vevhusventilation har man en sån om det är en 94a?
fu skulle inte kunna få fram någon bilder på hur det ska sitta det skulle vara snällt:)

en fråga till visst startar inte bilen om dom där inte är kopplade?
Senast redigerat av ante123 (5 juli 2010)

8 297 Inlägg
5 juli 2010
Det bör man ha om man har en 94:a. Röret är alltså det lilla ovanpå toppen: http://www.garaget.org/?car=691&image=1197274 Det är bara btr som behöver vara inkopplad, sen ska den starta teoretiskt sett. Men kan den dra för mycket yjuvluft kommer dne gå dåligt / inte hålla sig vid liv och lägga av.

546 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
hmmm okej har nyss byt motor och den vill inte starta trodde det kanske berode på vakumet
men en polare sa att det verka som att motorn går runt bara men tänder inte vad tror du det kan vara då?

8 297 Inlägg
6 juli 2010
Kommit ihåg kontakterna till både grundtändläges och kamaxelpositionsgivare? Utan signal från dem båda så startar den inte.

546 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
okej kamaxelpositionsgivare sitter där den ska få ta och kolla upp grundtändläges
om det skulle vara nå fel på dom visst skulle ja få felkod på dom då?
Senast redigerat av ante123 (6 juli 2010)

8 297 Inlägg
6 juli 2010
Att dem sitter där utgår jag ifrån, va mera intresserad om dem var inkopplade. Lätt att missa kontakten till kampositionsgivaren. Koderna beror på hur trasiga dem är. Om den till exempel ska ge kod för intermittent signal så ska givaren ge skumam värden i minst 20 vevaxelvarv.

546 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
hmm okej jo dom var inkopplad ska ta och kolla om det finns nå gnista på stiftena
har nu varit och kolla och det är ingen gnista. sen så har jag inge ström i Tändkablarna. men när vi mätte i kadelen som går från Tändspole till fördelaren där fanns det ström. är det min fördelare som lagt av? eller kan Fördelararm sitta fel?
Senast redigerat av ante123 (6 juli 2010)

Sök