12623
Sök

Inkoppling av laddtrycksmätare. Snabb fråga! Kollla!

595 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
Hejsan!

http://img175.imageshack.us/img175/4867/dsc0064j.jpg

Antar att det är någon av slang 1,2,3 eller 4 som man skall koppla in laddtrycksmätarn på.

Bilen är en S60 T5 från 2001.

Snabba svar, den som ger lösningen snabbast får en pusssss big_smile
Senast redigerat av eacan (9 juli 2010)

1 353 Inlägg
10 juli 2010
kan bli så att du ska koppla dig på 4;an men kan inte säga säkert eftersom man inte ser vart de tar vägen.
1,2,3 är fel.

lättast är som följande:
bakom motorn där turbon sitter så har du dumpventilen den sitter precis i utloppet på turbon, trekantig sak. den går det en slang till och den ska du koppla in dig på, så följ den (går till insuget) och t-korsa på lämpligt ställe..
kan vara så att det är dit 4:an går men som sagt, syns dåligt..

hur löser vi pussen? wink hahaha

1 867 Inlägg
10 juli 2010
Ingen av dom, de där motorerna har en "gran" i närheten av spjället där det finns tomma anslutningar som är klockrena att koppla mätaren på.
Jag tycker inte om att börja sno luft från laddtrycksstyrningen, så jag hade inte använt nån av de där.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

595 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
kan bli så att du ska koppla dig på 4;an men kan inte säga säkert eftersom man inte ser vart de tar vägen.
1,2,3 är fel.

lättast är som följande:
bakom motorn där turbon sitter så har du dumpventilen den sitter precis i utloppet på turbon, trekantig sak. den går det en slang till och den ska du koppla in dig på, så följ den (går till insuget) och t-korsa på lämpligt ställe..
kan vara så att det är dit 4:an går men som sagt, syns dåligt..

hur löser vi pussen? wink hahaha

Har löst det, det är den lilla slangen åvanför 4an smile Pussen skickar jag på posten! (a) Adress osv taack ! ;D

1 353 Inlägg
10 juli 2010
du kommer säkert skicka nåt gift eller nåt, eller bomb. hahaha

595 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
Fuck!!!!! du kom på mig, jag är fan expert på brevbomber, fast tänkte tagga brevbomben med konfetti iform utav puss munnar,  vet inte om du kommer se dom levande men du dör på ett snyggt sätt iaf smile alltid något big_smile

1 353 Inlägg
10 juli 2010
den kör ja på, tar 2 sånna,
skicka till:
pussamigirumpangatan 66 i växjö
smile

595 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
den kör ja på, tar 2 sånna,
skicka till:
pussamigirumpangatan 66 i växjö
smile

De är nu tillverkade och skickas på posten imorgon. Håll för öronen när du öppnar på tisdag!! wink

Btw, laddtrycksmätarn är igång smile

Sök