M20b20 topp på m20b25 motor?

fckit
11 juli 2010 · 61 Inlägg

hej undrar om man kan sätta en m20b20 topp på en m20b25 underdel, någon som vet vad det är för skillnad på dem är det tex minde förbränningsutrymme i b20 toppen så man kan få högre komp och få lite mer pulver utan att turbo konvertera? alla svar tips och idéer uppskattas smile

Wempa82
11 juli 2010 · 26 Inlägg

Tror att det ska gå bra. Men jag tror du får mer effekt av att plana en B25 topp.

beemern .......
11 juli 2010 · 2 655 Inlägg

de funkar inte, kanalerna är lite olika, de funkar men då måste du fräsa om kanalerna lite!

fckit
12 juli 2010 · 61 Inlägg

beemern skrev:
de funkar inte, kanalerna är lite olika, de funkar men då måste du fräsa om kanalerna lite!

okej vad är det för kanaler som inte stämmer och hur mkt jobb e det att få dem rätt menar är det omöligt lr kostar flera tusen lr går de å ordna själv? smile  ang att plana b25 toppen så är det spricka i den och har en b20 motor ligger så funderar på att bytta topp ist smile

beemern .......
12 juli 2010 · 2 655 Inlägg

skulle gissa på att det är billigare att svetsa sprickan än att fräsa till kanalerna, vet inte exakt vilka heller, var en mek på bmw här i stan som berättade de för mej.

Wempa82
16 juli 2010 · 26 Inlägg

Vad jag läst om detta i andra forum så har det inte nämnts något om att det inte skulle passa förutom att förbränningsrummen är mindre. Vissa säger att det kan orsaka problem och andra motsatsen.

Lösningen är isf. att slipa till förbränningsrummen så att man får samma diameter mot blocket.

Har funderingar på att göra samma sak då jag har en frisk B25 botten och en frisk B20 topp.
Antar att man då kör med packningen till B25?

Är det ingen som kör med detta?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang