det verkar bra grej om jag ska spela hög ljud med kraftigare hötalare tål den där filter alla högtalare eller`?
nej det är ju inte bara att koppla in den vart som helst, utan de filtret du får med passar till dom högtalarna som filtret följde med, köper du t.ex koaxialer som jag visade förut så behöver du iget filter, fast då spelar ju kitsystemet bättre än koaxialerna, när du kopplar in steg så brukar oftast steget ha div. filter inbyggt.
den kopplar du antingen mellan stereon & midbasen eller mellan midbasen & diskanten.
delningsfiltret delar upp vilka frekvenser dom olika komponenterna ska splea med mindre ord.
Nja inte riktigt, delningsfiltret ansluts till till huvudenhet/slutsteg och sen till midbas/mellanregister samt diskant, i vissa fall kan delningsfiltret dock kopplas så som du skrev, mellan midbas/mellanregister och diskant och då kopplas midbas/mellanregister direkt till huvudenhet/slutsteg.
Du ska alltså köpa ett par 15" basar och steg till dom (ca 5-6k) men vill inte lägga mer än 1000kr på 4" framsystem? Du bör nog omprioritera en del och räkna med att bygga om, du kommer aldrig kunna möta upp dom basarna med ett sånt framsystem!
Du ska alltså köpa ett par 15" basar och steg till dom (ca 5-6k) men vill inte lägga mer än 1000kr på 4" framsystem? Du bör nog omprioritera en del och räkna med att bygga om, du kommer aldrig kunna möta upp dom basarna med ett sånt framsystem!
bra talat, framsystemet utgör ju det mesta av ljudet enligt mig
Inte bara enligt dig, det utgör verkligen det mesta av ljudet! Basarna står egentligen bara för nån promille av ljudet (men gör en stor skillnad för upplevelsen).