8257
Sök

Hur är volvos originalsporrtsystem till s/v40 turbo?

684 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Som topic lyder.

Någon som har erfarenhet av volvos original sportsystem till volvo s40/v40 turbo.

Det som finns på tillbehörs listan?

Går det att gemföra med tex simons system eller liknande?

Har beställt ett från JB iaf, billigare än både jt och simons/bsr samt om man skulle köpa det från volvo.

Men är det någon ljudmässig skillnad? Och effektmässigt? Eller är det bara snyggare så att säga?

Mvh Andreas

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

388 Inlägg
22 juli 2010
Simons,Bsr,ferrita samt volvos egna är 2.5 tum ger ett lite sportigare och dovare ljud men inte mycket JT är 3" och ger ännu lite mer ljud pratar vi halvsats så gör det inget märkbart på effekten men ett "sportigare" ljud får man ju har bara träffat en som haft volvos system på sin bil (halvsats på en T4:a) och det var  tystare en min halvsats (ferrita)jag hade då på min gamla V40 2.0T som jag hade då.
Senast redigerat av yoppe (22 juli 2010)

724 Inlägg
22 juli 2010
köp senaste bilsport där tar dom upp hur effekten blir när man byter avgassystem..lätt värd att läsa. annars för ljudet är det JT som gäller om du ska ha nåt som hörs smile
Senast redigerat av volvo-racer (22 juli 2010)

684 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
volvo-racer skrev:
köp senaste bilsport där tar dom upp hur effekten blir när man byter avgassystem..lätt värd att läsa. annars för ljudet är det JT som gäller om du ska ha nåt som hörs smile

Köpte bilsport och han bara bläddra igenom den hastigast, intresant läsning, dock fick bilen i fråga mindre effekt med halvsats..

Men ska bli kul att få på det iaf.

Har inga större trimambitioner så 3" downpipe och racekatt är lite att ta i då kanske.

Någon annan som har några erfarenheter av sportsystemet från volvo?

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Sök