850 Se

zombo
28 juli 2010 · 10 Inlägg

har hört nästan överallt att det är ingen idé att trimma "lilla" motorn (SE'n). lägger mycket pengar och får lite hästar..

nu söker jag någon som kommer med tips & råd som kan motbevisa det ryktet.

hur och vad kan man göra?
(hatare och/eller negativa människor kan avstå från att skriva/svara) (:

Senast redigerat av zombo (28 juli 2010)

hellre pipat och portat i skogen, än pippad och portad från krogen.
Opel Omega B "Irmscher" (2000)
Volvo 855R (1996)
Marlboroman
28 juli 2010 · 8 233 Inlägg

10V svarar riktigt bra på chip och 2,5" avgas, och då kan man ge GLT en både match och i vissa fall pisk. Utöver det är det ingen ide, så är det bättre att byta bil. Och skulle man ha en bil med 2 liters sugis är det ingen ide att göra ett dugg förutom att byta bil.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
jocke_gronberg
28 juli 2010 · 4 586 Inlägg

chip +16Hk +18Nm 3000:-

156 hästar istället för 140

Sedan bättre andningsvägar för avgaserna och en full service

gr44
28 juli 2010 · 26 Inlägg

vill du trimma sattsa på en turbo bil är mitt råd

Hamilton
28 juli 2010 · 8 864 Inlägg

§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.
Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning.
Se rubriksanvisningarna (§3 och §4).
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.
Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang